Vraag

Wintersport 2021 - corona versoepelde voorwaarden?

• 28 juli 2020
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

Wij zijn aan het kijken voor het boeken voor wintersport 2021 (februari). Is nog wel ver weg, maar zie ook wel dat accommodaties snel volgeboekt raken. Alleen nu met de huidige corona situatie vroeg ik mij af of er versoepelde voorwaarden zijn voor omboeken/wijzigen in het geval Oostenrijk weer op oranje gaat. Ik zag wel de omruilgarantie op de TUI website, maar hierbij stond vermeld dat o.a. wintersport daarvan is uitgesloten. Ik zag trouwens bij andere reisorganisaties dat bij qua restantbetaling de voorwaarden zijn versoepeld dus 2 weken voor vertrek ipv 6 weken. Is er ook zoiets bij TUI? Wat ik vooralsnog kan vinden is dat de ‘gewone’ annulerings-/wijzigingsvoorwaarden gelden voor wintersport 2021.

1 reactie

Reputatie 1
Badge

Hi @sheilagr

Hartelijk dank voor je bericht. Het is lastig om te zeggen hoe of wat als de reis zo ver in de toekomst ligt. Wat in elk geval wel zo is, is dat jouw vakantie niet door kan gaan als er code Oranje in Oostenrijk is en zullen we op dat moment moeten kijken wat de gevolgen hiervan zijn. Met de snelle ontwikkelingen die momenteel gaande zijn kunnen we maar enkele weken vooruit plannen. De afgelopen tijd hebben wij inderdaad verschillende versoepelde reglementen opgesteld. Zo is er een versoepelde omruilgarantie, waarbij reizigers tot 31 augustus tot 7 dagen voor vertrek mogen omboeken naar een andere datum of bestemming. Hier is de wintersport vakantie inderdaad wel voor uitgesloten. Ook hebben wij een versoepelde betalingstermijn momenteel voor al onze vertrekken tot 1 oktober. De reizigers hoeven pas 3 weken voor vertrek de restantbetaling te doen. Daarnaast hebben we voor al onze reizen tot en met 31 december 2020 een speciale service genaamd COVID Care Service. Meer informatie hierover is te vinden op: https://www.tui.nl/corona-maatregelen/covid-care/. Zoals je leest, proberen we zo soepel mogelijk om te gaan met de reizen maar zoals ik ook al eerder heb aangegeven is het momenteel lastig te plannen in de toekomst. 

Groet,

Manouk 

Reageer