Vraag

Wat zijn de mogelijkheden met betrekking tot omruilen?

• 11 mei 2020
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

December 2019 hebben we onze zomervakantie 2020 geboekt met vertrekdatum juli 2020. Met de huidige omstandigheden willen we graag gebruik maken van de mogelijkheid om onze vakantie om te ruilen. We hebben hier wel de volgende vragen over:

1. Heeft het omboeken van onze vakantie naar een datum in 2021 nog invloed om de SGR/ANVR garantie? Onze huidige reis is geboekt vóórdat er in Nederland überhaupt iets bekend was over corona. Ik wil voorkomen dat door het omboeken SGR/ANVR garanties vervallen mocht er in de toekomst onverhoopt toch sprake zijn van faillissement(en) (wat ik uiteraard niet hoop).
  1. De versoepelde omruilgarantie biedt als ik het goed heb de mogelijkheid om 2x gratis om te ruilen. Deze versoepelde omruilgarantie loopt echter maar tot eind augustus 2020. Wanneer wij nu onze vakantie omruilen naar juli/augustus 2021 maar in bijvoorbeeld januari/februari 2021 blijkt dat we toch op een ander moment en/of ander hotel willen gaan, kunnen we dan nog steeds gebruik maken van de 2e omruilmogelijkheid? Geldt dit zowel voor omboeken van datum als voor omboeken van bestemming (dus ook hetzelfde land, ander hotel)?
  1. We hebben op dit moment reeds een aanbetaling gedaan. Indien we de vakantie omruilen en deze is goedkoper (maar niet meer dan 40% goedkoper) wordt dan alleen de totaalprijs aangepast naar de totaalprijs van de nieuwe vakantie of moeten we het oorspronkelijke bedrag van de huidige geboekte vakantie betalen en krijgen we voor het deel dat de nieuwe vakantie goedkoper is een voucher?

Alvast dank voor de antwoorden. Fijn dat dit op deze manier kan. Ik vind het namelijk jammer dat TUI het contact via e-mail niet meer (pro actief) aanbiedt maar heb antwoorden wel graag ergens schriftelijk op papier staan.

3 reacties

Reputatie 4
Badge

Beste @Stephan1975,

1. Wij zullen altijd lid blijven van de ANVR/SGR en zullen ook onze reizen gedekt blijven.

2. De omruilgarantie is inderdaad tot 31 augustus 2020. Wanneer je voor deze tijd besluit om te boeken naar zomer 2021, maar in januari/februari dit wilt omboeken, zullen hier kosten aan verbonden zijn. De 2x kosteloos omboeken is tot 31 augustus 2020. 

3. Wanneer je omboekt en je reis is goedkoper, dan betaal je de nieuwe totaalsom van de reis. Het verschil tussen de oorspronkelijke reis en de nieuwe reis, krijg je tot 40% goedkoper, terugbetaald in een voucher. 

Ik hoop hiermee voldoende antwoord op je vragen gegeven te hebben. 

Groet, ^Daisy

Dank voor de antwoorden ^Daisy.

Vervolgvraag die ik nu wel heb is 'wat zijn de omboekingskosten onder normale voorwaarden'? Wij willen graag omboeken maar kunnen nu onze vrije dagen nog niet vastleggen. Bovendien staan nog niet alle bestemmingen al als boekbaar op jullie site.

Andere vervolgvraag 'kunnen we bij normale voorwaarden zowel omboeken naar andere datum, land als ook hotel binnen eenzelfde land?'

Reputatie 4
Badge

Beste @Stephan1975,

Vanuit de Community kan ik daar geen antwoord op geven. De omboekkosten zijn boekingsafhankelijk. Ik heb geen toezicht tot onze boekingssystemen. Mijn collega's van het Customer Services Center kunnen je via het nummer 088 - 088 58 85 daar verder mee helpen. Zij zijn dagelijks van 09:00-23:00 uur beschikbaar. 

Wanneer je onder normale omstandigheden wilt omboeken, kan dit naar andere datum, land of zelfs hotel binnen hetzelfde land. 

Groet, ^Daisy

Reageer