Vraag

Wat zijn de mogelijkheden als de reis wel doorgaat maar je wil zelf niet op vakantie vanwege Corona?

• 21 mei 2020
  • 1 reactie
  • 55 Bekeken

Op 19 juni gaan we naar Tsjechië (Praag) toe, de reis Is al betaald en gaat tot nu toe nog steeds door. Wij zien wel op tegen het vliegen, met z’n allen in een kleine ruimte zitten en ook het reisgenot in Tsjechië is natuurlijk een stuk minder doordat er dingen gesloten zijn of aan zijn aangepast door bv mondkapje dragen, zelf je bestelling halen etc. Maar natuurlijk ook om in het buitenland besmet te raken door Corona.

Nu is mijn vraag, als de reis wel doorgaat, maar je wil niet meer, wat zijn dan je opties?

vriendelijke groet,

Sander

1 reactie

Reputatie 4
Badge +4

Goedemorgen @Zijden,

Bedankt voor je bericht en welkom op de TUI Community! Ik kan me voorstellen dat je wat huiverig bent om toch te gaan reizen, vooral nu het nieuwe ‘normaal’ ook invloed heeft op je vakantiebeleving. Als je echt niet meer wil reizen, kun je natuurlijk altijd zelf annuleren. Omdat jullie zelf kiezen niet meer op reis te gaan, gelden de ANVR-voorwaarden. Dit houdt in dat je annuleringskosten zal moeten betalen en deze liggen nu op de 50% (vanaf de 21ste dag tot de 14e dag voor vertrek wordt 50% gehanteerd). Wat je ook kunt doen is gebruikmaken van de Omruilgarantie. Je kunt hiermee tijdelijk kosteloos omboeken naar bijvoorbeeld een andere reisperiode. Meer hierover lees je op deze webpagina. Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid geeft! Als je nog andere vragen hebt, laat het me vooral weten. :slight_smile:

Groetjes, Demi

Reageer