Vraag

Wat verstaat men onder "eenpakketreis"?

• 1 juli 2020
  • 1 reactie
  • 27 Bekeken

Beste,

ik heb vanwege het annuleren van mijn vakantiebestemming een voucher ontvangen van TUI voor alle pakketreizen en vliegtuigtickets uit het aanbod van TUI. Mijn vraag: "Wat verstaat men onder een pakketreis?" In de enge betekenis gaat het m.i. over het vervoer naar de vakantiebestemming + het verblijf daar. Een kennis van mij zei me dat dat niet zo hoeft te zijn. Een pakketreis kan ook bestaan uit het verblijf + het boeken van een extra activiteit, bijvoorbeeld een excursie. Dat laatste zou voor mij goed van pas komen, want ik wil een verblijf in Nederland boeken. Daar heb ik natuurlijk geen vliegtuigtickets voor nodig. Als ik mijn verblijf in Nederland bij TUI boek + een extra excursie, is er dan ook sprake van "een pakketreis" waarvoor ik mijn voucher kan gebruiken?

1 reactie

Reputatie 5
Badge +1

Beste Guy2,

Welkom op de TUI Community. Wat een goede vraag!

Een pakketreis is een combinatie van ten minste twee verschillende soorten reisdiensten voor dezelfde reis, meestal betreft dit vervoer + verblijf, eventueel aangevuld met transfer en excursies. De exacte definitie vind je in de algemene reisvoorwaarden onder art. 1.16.

Voor het gebruik van je voucher hoef je echter geen pakketreis volgens deze definitie te boeken. De coronavoucher die je van TUI hebt gekregen is een geldig betaalmiddel voor alle (pakket)reizen van TUI Nederland en vliegtickets van TUI Airlines Nederland. Hieronder heb ik een screenshot van de voorwaarden van de voucher geplaatst waarop je dit kunt zien. 

Het is dus niet nodig om een vakantie met vlucht of een accommodatie met excursie te boeken (dit mag natuurlijk wel :wink:). Het volledige reisaanbod van TUI Nederland is boekbaar met de voucher, ook als dit alleen de accommodatie (zonder vervoer etc.) betreft.

Als je bij het boeken wat extra hulp of uitleg op prijs stelt, dan raad ik je aan contact op te nemen met een TUI reisbureau bij je in de buurt. Zij kunnen je informeren over het gehele aanbod en gebruik van de voucher. Je kunt een afspraak maken voor bezoek in de winkel of voor een gesprek via beeldbellen.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Reageer