Beantwoord

Wat kan ik doen als de reis nog niet beschikbaar is?

Ik wil mijn reis (autovakantie) van dit jaar graag omboeken naar volgend jaar juli/augustus, maar er is nog niets beschikbaar/boekbaar in die periode, wat nu? 

icon

Beste antwoord door Mgc 17 mei 2020, 17:12

Beste @Petra35728 ,

Op dit moment geldt deze versoepelde omruilgarantie t/m 31 augustus 2020. Binnen deze periode mag er dus tot 7 dagen voor vertrek worden omgeboekt voor huidige of nieuwe boekingen. Wellicht dat deze datum verder wordt opgeschoven, maar daar durf ik nu nog geen uitspraken over te doen. Mocht deze datum wijzigen, passen wij uiteraard onze FAQ hierop aan.

Groet, ^Merel

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 1

Beste @Petra35728 ,

Ik kan me je vraag goed voorstellen en fijn dat je er over nadenkt om om te boeken! Hopelijk kan je dan in 2021 alsnog een hele fijne vakantie hebben. Omboeken kan tot 7 dagen voor vertrek. Mijn collega's zijn druk bezig om de reizen in het zomerseizoen van 2021 zo snel mogelijk boekbaar te maken. Normaal is dit pas een half jaar van te voren, maar we hopen nu mei/juni de meeste reizen op onze website te kunnen aanbieden. We zijn hiervan ook afhankelijk van externe partijen, vandaar dat het soms wat langer duurt. Ik wil je adviseren onze FAQ en ons aanbod op tui.nl in de gaten te houden.

Fijne zondag nog gewenst!

Groet, ^Merel

Bedankt voor jouw antwoord! Is het dan ook weer zo dat een omgeboekte vakantie weer tot 7 dagen voor vertrek dan omgeboekt kan worden (dit ivm het nu nog niet precies weten van onze vakantie volgend jaar)?

groet,

Petra

Reputatie 1

Beste @Petra35728 ,

Op dit moment geldt deze versoepelde omruilgarantie t/m 31 augustus 2020. Binnen deze periode mag er dus tot 7 dagen voor vertrek worden omgeboekt voor huidige of nieuwe boekingen. Wellicht dat deze datum verder wordt opgeschoven, maar daar durf ik nu nog geen uitspraken over te doen. Mocht deze datum wijzigen, passen wij uiteraard onze FAQ hierop aan.

Groet, ^Merel

Is er al bekend wanneer er meer campings beschikbaar komen voor Zomer 2021. Ik wil graag omboeken naar volgend jaar maar is nog bijna niets beschikbaar.

Groet Ellen

Reputatie 4
Badge

Beste @Ellen Derksen,

Autovakanties voor 2021 zullen niet boekbaar zijn voor medio augustus/september. We doen er alles aan om een aantal populaire bestemmingen/accommodaties eerder boekbaar te krijgen maar voor de meeste bestemmingen/accommodaties is dit helaas nog niet mogelijk. 

Ik zou je willen adviseren om onze site in de gaten te blijven houden. Zodra een bestemming boekbaar is zal dit op onze site komen te staan. 

Bedankt en blijf gezond :slight_smile:

Groet, Daisy 

Dat begrijp ik maar ik moet voor 23 juli omboeken (7 dagen) voor vertrek. Is er geen optie mogelijk?

Groet Ellen

Reputatie 4
Badge

Goedemorgen, 

Het zou kunnen dat er tegen die tijd wel wat reizen beschikbaar zijn, dat is over 5 weken. Echter kunnen wij je vanuit de Community daar niet mee helpen. Het Customer Services Center kan dat wel en zij staan van 09:00-23:00 uur voor onze klanten klaar via het nummer 088 - 088 58 85 . Ze kunnen gelijk beschikbaarheid checken en de reis omboeken indien gewenst. Vanwege grote drukte kan het wel zijn dat de wachttijden iets langer zijn dan normaal. 

Succes! 

Groet, Daisy 

Ik wil onze vakantie van 5 juli 2020 graag ombouwen naar volgend jaar. Zo te lezen gaat dit niet lukken, omdat pas in augustus de vakanties voor volgend jaar beschikbaar zijn. Raar dat geopteerd wordt om uit te stellen naar volgend jaar en dat dit eigenlijk niet mogelijk is. Heb nu al twee keer gebeld met TUI customer services, maar we komen niet verder dan dat ik zelf in de gaten moet houden of iets boekbaar is of desnoods in twee stappen om te zetten. Is er echt geen andere mogelijkheid?

Groet, Gabe Postma

Reputatie 4
Badge

Beste @Gabe Postma,

Bedankt voor je bericht op onze Community. 

Ik zou willen dat ik je hiermee kan helpen, maar helaas is er geen andere mogelijkheid. Onze collega's doen er alles aan om zomer 2021 al geheel boekbaar te maken, iets wat normaal pas in het najaar van 2020 gereed is. Een deel is wel al boekbaar, maar nog niet alles en daar zijn ze druk mee bezig. Daarom krijg je ook van mijn collega's van het Customer Services Center te horen dat je dit het beste zelf in de gaten kunt houden. En ja, het is misschien omslachtig, maar je zou er voor kunnen kiezen om in ieder geval de huidige reis van 5 juli, uiterlijk 27 juni te verplaatsen naar een andere datum. Om dan vervolgens (voor 31/8/2020 - dan houdt de versoepelde omruilgarantie op - zoals het nu is) nog een keer om te boeken. 

Helaas kan ik hierin niets voor je betekenen, al zou ik dat graag willen.

Groet, Daisy

Dag Daisy,

Dat is dan duidelijk. Erg jammer dat ik dan vandaag juist ook nog een aanmaning moest ontvangen omdat de reissom nog niet betaald is. Ben er inmiddels wel kaar mee. Net of TUI alles zo goed voor elkaar heeft. Er valt nog veel te verbeteren daar.

Groeten 

Reputatie 5
Badge +1

Beste Gabe,

Ik begrijp dat je het liever anders had gezien. Maar zolang een vakantie niet is omgeboekt of geannuleerd door TUI of door jouzelf, staat deze gepland om door te gaan. Indien de reissom nog niet is betaald op de uiterste betaaldatum, wordt er automatisch een betalingsherinnering uitgestuurd. Hierop kan voor individuele klanten geen uitzondering worden gemaakt, ook al heb je aangegeven te willen omboeken.

Een situatie zoals deze, waarbij we alle geboekte zomervakanties moeten evalueren, hebben we nog nooit ervaren. We zijn hard aan het werk om de vakanties voor de zomer van 2021 zo snel mogelijk online te krijgen. Dit zijn duizenden accommodaties op honderden bestemmingen, die we boekbaar moeten maken. Dit kost dus enige tijd. Ik snap dat je heel graag naar de bestemming van jouw keuze op vakantie wilt, maar het is niet mogelijk om nu alles in 1 keer online te hebben. Als jouw bestemming nu nog niet boekbaar is, is er misschien een andere accommodatie of bestemming die je ook leuk vindt? En anders kun je dus tot en met eind augustus alsnog voor een tweede keer omboeken.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Hallo,

Ik wil ook graag mijn vakantie omboeken naar zomer 2021, en bij mij is deze ook nog niet boekbaar. Dus moet ik dat in twee stappen doen. Ik wil deze dan ‘tijdelijk’ omboeken naar bijvoorbeeld oktober 2020 en dan voor 31-08-2020 omboeken naar zomer 2021.

Maar wat gebeurt er als de accommodatie op 31-08-2020 nog niet boekbaar is? Dan zit ik vast aan een vakantie die ik als tijdelijk had geboekt, maar op een datum waarop ik helemaal niet kan.

Groeten

Reputatie 5
Badge +1

Hoi Aan Vakantie Toe,

Als de accommodatie van jouw keuze niet boekbaar is voor 1 september, dan is het helaas niet mogelijk om je vakantie daar naartoe om te boeken. Tenzij de periode van de versoepelde omruilgarantie wordt verlengd, maar daar is op dit moment nog geen zicht op.

Als je deze zomer niet op vakantie wilt, raad ik je aan om om te boeken naar een andere periode dat je wel kunt/wilt gaan. En om te kiezen voor een bestemming/accommodatie waar je wel heen wilt. We doen ons best om alles zo snel mogelijk online te krijgen, maar kunnen dit niet garanderen. Hiervoor zijn we ook afhankelijk van o.a. de accommodaties en luchtvaartmaatschappijen waar we mee samen werken.

Misschien als je eerste keuze niet boekbaar is, is er wel een andere bestemming/accommodatie die je leuk vind? Bij het omboeken kun je kiezen uit het volledige aanbod van TUI Nederland.

Vriendelijke groeten,

Tessel 

Vind dit niet echt een klantvriendelijke oplossing. Ik snap dat jullie niet alles op tijd online beschikbaar kunnen krijgen en dat dit een uitzonderlijke situatie is. Maar daardoor wordt ik verplicht om een andere een accommodatie die wel op 31-08-2020 beschikbaar is voor de zomer 2021 te boeken. En daarmee ben ik dus afhankelijk van jullie snelheid en aanbod.

Is het niet mogelijk om een ‘voucher’ te geven die we dan als alles in oktober/november weer beschikbaar is gewoon kunnen inwisselen?

Reputatie 5
Badge +1

Beste Aan Vakantie Toe,

Ik weet niet naar welke bestemming je zou gaan, maar veel Europese bestemmingen zijn inmiddels weer bereikbaar. Deze vakanties staan dus gewoon gepland om door te gaan.

Het is juist een extra service van TUI om je de mogelijkheid te bieden je vakantie toch gratis om te boeken als je niet wilt gaan. We willen immers niemand tot vakantie verplichten gezien de omstandigheden of opzadelen met hoge annuleringskosten. Daarbij doen we ons uiterste best om zoveel mogelijk accommodaties boekbaar te hebben, maar hierbij zijn wij ook gebonden aan wat er beschikbaar is vanuit de verschillende bestemmingen.

De corona-voucher is gebonden aan strikte voorwaarden, o.m. gezien de dekking van de SGR en afspraken met de overheid. Deze kunnen wij niet zomaar aan klanten uitdelen.

Ik snap dat het vervelend is dat de accommodatie van jouw keuze niet beschikbaar is op dit moment. Helaas kan ik de situatie niet voor je veranderen.

Mijn eigen rondreis door Thailand is ook in het water gevallen, maar ik ga nu een weekje naar Duitsland. Ook leuk :-)

Groeten,

Tessel

Reageer