Vraag

Wat is de status van mijn voucher?

• 24 april 2020
  • 9 reacties
  • 110 Bekeken

Hallo! Ik wacht al erg lang op 2 vouchers momenteel, kan u mij de status hiervan doorgeven?  Momenteel zit ik vast op Bonaire, mijn terugvlucht naar Amsterdam van 28 maart is geannuleerd. Vervolgens weer een terugvlucht geboekt naar Amsterdam voor 19 mei, deze is alweer geannuleerd! Dit kost mij handen vol met geld! Graag wil ik een voucher ontvangen echter ik hoor maar niets, is er iemand die in het systeem kan zien wanneer ik mijn voucher ontvang? Help!

9 reacties

Reputatie 1

Goedenavond,

Wat ontzettend vervelend! Op dit moment is het merendeel van de vouchers verwerkt voor de boekingen die vanuit TUI zijn geannuleerd met vertrekdatum t/m 10 mei. Ik kijk het voor je na in je boeking.

Groet, ^Merel

Reputatie 1

Goedemiddag,

Ik heb geen vouchers in uw boeking gevonden. We zijn vanaf eind maart begonnen met het informeren van klanten over hun voucher. We hebben te maken met een grote groep mensen tegelijkertijd die een voucher ontvangen. Om te zorgen dat alles in goede banen loopt, werken we gefaseerd. Hierdoor kan het zijn dat het even duurt voordat je de voucher in Mijn TUI ziet. Alle boekingen die vanaf 13 t/m 31 maart geannuleerd zijn, met vertrek t/m 30 april 2020, vallen in de zogeheten tweede fase. Begin mei starten we met de uitgifte van deze vouchers. Ik wil je vragen daarom nog even geduld te hebben. Wanneer je recht hebt op een voucher, ontvang je deze vanzelf.

Groet, ^Merel

Dus de tweede fase start begin mei als ik het goed begrijp? Dankuwel en hoop dat het snel mag gaan!:grinning:

Reputatie 1

Graag gedaan! Hoop ik ook 🙂! De tweede fase begint inderdaad begin mei.

Groet, ^Merel

Het is inmiddels begin mei, wanneer kan ik mijn voucher ongeveer verwachten?

Reputatie 4
Badge

Beste @Mevrouw,

Ze zijn er druk mee bezig achter de schermen, echter kost het veel tijd omdat alles handmatig ingevoerd moet worden. Ik zal morgen aan mijn collega Merel vragen of zij de status voor u wil checken. Zij heeft uw boekingsnummer. 

Groet, ^Daisy

Reputatie 1

Beste @Mevrouw ,

In het tweede boekingsnummer dat je mij had gestuurd, dus de vlucht waarbij je zou vertrekken op 19 mei, heb ik je voucher gevonden. Dit voucher is op 25 april voor je klaar gezet. Je kunt deze vinden in Mijn TUI nadat je hebt ingelogd op tui.nl. Je kunt inloggen met je boekingsnummer, achternaam en vertrekdatum. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet, ^Merel

Beste Merel,

De voucher van vertrekdatum 19 mei heb ik inderdaad al gezien. Mijn vraag gaat nu dus over de voucher van 28 maart wat is hier precies de status van momenteel?

Groet

Reputatie 1

Beste @Mevrouw ,

Het klopt dat de vouchers waarbij de reizen in april en mei zijn geannuleerd eerder zijn uitgegeven dat de annuleringen van maart. In maart was nog heel veel onduidelijk, vandaar dat deze in fase 2 vallen. Eerder heb ik tegen je gezegd dat hiermee begin mei zou worden gestart maar dit is in de loop van mei geworden. Op onze FAQ onder de vraag ‘Wanneer ontvang ik de voucher’ vind je deze informatie: https://www.tui.nl/coronavirus-faq/#voucher.

Ondanks dat deze dus later worden uitgegeven, kan ik je al wel vast aangeven dat TUI alle Corona-vouchers uiterlijk 31 mei 2020 verstrekt. Alle vouchers met een uitgiftedatum vóór 1 juni 2020 zijn gedekt door de SGR. Ik wil je dus verzoeken nog even geduld te hebben en MijnTUI in de gaten te houden. Zodra je voucher wordt toegewezen, vind je deze in MijnTUI terug. Bedankt voor je lange geduld en ik wens je nog een fijne zondag!

Groet, ^Merel

Reageer