Beantwoord

Wat is de levertijd van de vouchers?

• 6 mei 2020
  • 6 reacties
  • 183 Bekeken

7 april zouden we vertrekken naar Amerika. Door Tui geannuleerd. Nog steeds geen vouchers ontvangen. 

icon

Beste antwoord door Klooster 6 mei 2020, 15:31

Dank, wij gaan pas weer opnieuw boeken wanneerde vouchers ontvangen zijn. Deze willen wij eerst afwachten, 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge

Beste @Klooster,

Bedankt voor je bericht op onze Community. 

Het antwoord op jouw vraag is terug te vinden op onze TUI FAQ pagina. Voor het gemak heb ik het even hieronder gekopieerd: 

Q: Wanneer ontvang ik de voucher? Hoe gaat dit in zijn werk? 
A: Het uitgeven van de vouchers gebeurt in fases. Op dit moment is het merendeel van de vouchers verwerkt voor de boekingen die vanuit TUI zijn geannuleerd met vertrekdatum t/m 10 mei. Hierna starten we het uitgifteproces van de geannuleerde reizen met vertrekdatum vanaf 11 mei tot en met 28 mei. In de loop van de maand mei starten we met de uitgifte van de vouchers van de volgende boekingen:

- Alle boekingen die vanaf 13 t/m 31 maart al geannuleerd zijn, met vertrek t/m 30 april 2020.

Ik verwacht dat je hem binnen nu en eind volgende week kan terug vinden in je “Mijn TUI” omgeving. Wanneer dit eind volgende week niet het geval is, horen wij het graag. 

Ter info: Wanneer je alvast een nieuwe reis wilt boeken, dan kan dit. De voucher kan later verrekend worden op je nieuwe boeking.

Groet, ^Daisy 

Dank, wij gaan pas weer opnieuw boeken wanneerde vouchers ontvangen zijn. Deze willen wij eerst afwachten, 

De vouchers hebben we nog niet ontvangen. Onze voorkeur gaat nu uit naar terugbetaling in plaats van vouchers nu het zolang duurt. Wanneer kan de terugbetaling plaatsvinden? We zijn nu enkele maanden verder.  De annulering is in maart geweest volgens de uitspraak volgt terugbetaling binnen 7 dagen. Ik zie graag een bevestiging terug. Alvast dank. 

Reputatie 4
Badge

Beste Klooster, 

De tegenstrijdige uitspraken van Nederlandse en Europese autoriteiten over de vorm waarin reizigers de betaalde reissom voor hun geannuleerde vakantie kunnen terugkrijgen, creëren verwarring en zetten de reissector zwaar onder druk. Door de uitspraken die vandaag gedaan zijn, zijn klanten in de veronderstelling gebracht dat er mogelijkheden zijn om onmiddellijk hun geld terug te krijgen. De verplichting tot terugbetaling in contanten is een voorwaarde waar bedrijven in de reisbranche momenteel niet aan kunnen voldoen. We hebben uiteraard alle begrip voor klanten die hun geld terug willen in plaats van een voucher, maar hopen tegelijk dat zij begrip hebben voor de extreem moeilijke financiële omstandigheden waarin de reisbranche zich op dit moment bevindt.  

De vouchers die voor pakketreizen worden uitgegeven, voldoen grotendeels aan de aanbevelingen van de Europese Commissie. De vouchers voor pakketreizen zijn immers gedekt door de SGR en klanten behouden hun recht op uitbetaling, maar uitgesteld. Daarnaast zijn ze in overeenstemming met de uitgangspunten zoals overeengekomen tussen de ANVR, de SGR en het ministerie van Economische Zaken. Samen met de ANVR bekijken we welke andere voorwaarden desgewenst aangescherpt moeten worden. 

Meer informatie heb ik op dit moment niet. Ik wil je vooral aanraden om onze website in de gaten te houden. Nieuwe informatie zal daar het eerste gedeeld worden.

Groet, Daisy 

Wij hebben geen pakketreis maar Tui heeft tickets voor ons geboekt plus huur auto via Sunny Cars. Sunny Cars heeft aan de reizigers die rechtstreeks geboekt hebben al de vouchers uitgegeven. De faktuur met het openstaande bedrag is in mijn boekingen ook niet meer zichtbaar. Wij zouden normaal veel begrip hebben en genoegen nemen met vouchers maar Tui is erg onduidelijk en dat haalt het vertrouwen bij ons weg. Men komt alleen met zeer algemene informatie waar je niet veel mee kan. Het lijkt er op dat wij ons als reizigers moeten gaan bundelen en via de media moeten proberen Tui aan haar verplichtingen te laten voldoen. Een wachttijd van maanden is niet acceptabel. 

Reputatie 4
Badge

Beste Klooster, 

Omdat je autohuur hebt via Sunny Cars, ben je een uitzondering. Deze (en nog een aantal andere uitzonderingen) krijgen in de loop van de maand mei hun voucher uitgekeerd, zie onze FAQ: 
Alle boekingen waarbij u naast de boeking bij TUI, nog een aanvullende boeking via één van onze TUI verkoopkanalen heeft gemaakt bij een andere touroperator of leverancier. 

Het heeft geen zin om ongenoegen via dit platform te uiten of ellenlange discussies te voeren. Zoals je misschien ook wel in andere berichten gelezen hebt is de Community daar niet voor bedoeld. Ik vind het vervelend dat je de voucher nog niet hebt ontvangen. Je kunt een klacht indienen bij onze klantenservice via ons klachtenportaal

Helaas kan ik je op dit moment geen ander antwoord geven. De werkwijze met het uitgeven van vouchers gaat dan ook niet veranderen. Mocht je hier bezwaar tegen willen maken ben je bij onze klantenservice aan het goede adres, al zullen zij je ook van hetzelfde antwoord voorzien als hierboven al verteld is.

Groet, Daisy 

Reageer