Vraag

Wat als je geen toegang krijgt

• 18 juni 2020
  • 1 reactie
  • 76 Bekeken

Over 2 weken is mijn vakantie naar La Palma, maar daarover heb ik nog steeds geen uitsluitsel gehad van TUI.

Nu begrijp ik dat er een gezongheidsverklaring moet worden ingevuld met daarop o.a. de vraag of je een loopneus hebt. Mijn dochter heeft een pollen-allergie en heeft dus nu een loopneus. Dit moet ik dus aangeven op dit formulier, want dat is niet te missen. Wordt ze nu geweigerd op de vlucht, of La Palma en zo ja: wat betekent dit voor de overige gezinsleden. Mogen we dan allemaal niet meer mee (wat we dan natuurlijk ook niet meer willen) en wordt de gehele vakantie dan geannuleerd voor 4 personen, of alleen mijn dochter? En in geval van annulering: voor wiens rekening komt dat?

1 reactie

Reputatie 1
Badge

Beste @Likor,

Welkom op de TUI Community!

Je bent inderdaad verplicht voor vertrek een gezondheidsverklaring in te vullen waarin je verklaart geen corona-klachten te hebben. Op de luchthaven kan de temperatuur gemeten worden. Mocht de gezondheid in twijfel getrokken worden dan is er een kans dat je niet mee mag. Wanneer je alleen verkoudheidsklachten hebt, maar geen verhoging hebt, mag je gewoon reizen. Uiteraard is dit op eigen risico en verantwoordelijkheid.

Als er op de luchthaven corona-verschijnselen worden geconstateerd, is het helaas niet toegestaan om in te stappen in het vliegtuig. Je kunt dan je verzekering raadplegen voor teruggave van de reissom. Het is dan ook niet toegestaan om te vliegen voor mensen die samen met je wonen. 

Als de loopneus inderdaad wordt veroorzaakt door een pollenallergie, dan is het misschien mogelijk deze symptomen te verminderen. Hiervoor kun je het beste contact opnemen met de huisarts.

Als je nu al betwijfelt of jullie mee mogen op de vlucht, kan je ook gebruik maken van de versoepelde omruilgarantie tot 7 dagen voor vertrek.

Vriendelijke groet,

Dimi

Reageer