Vraag

Wanneer ontvangen wij onze voucher van de geannuleerde reis in Maart

• 16 juni 2020
  • 6 reacties
  • 44 Bekeken

als ik het goed heb begrepen zou mijn voucher al in mijntui zichtbaar moeten zijn. Echter dit is niet het geval. 

Concreet mijn vraag wanneer ik wel de beschikking krijg over de voucher en zeker ben dat er niet iets is gemist?

6 reacties

Reputatie 4
Badge

Beste @schaikc

Kun je me iets meer vertellen over je geannuleerde reis. Is de reis door TUI geannuleerd, of heb je zelf geannuleerd? Of ben je vertrokken op reis maar ben je eerder teruggekomen? 

Op deze manier kan ik jouw vraag bij de juiste afdeling uitzetten!

Groet, Daisy 

Beste Daisy,

Hieronder de verkregen mail met boekingsnummer

Beste meneer/mevrouw C. van Schaik,

U heeft een vakantie geboekt bij TUI onder boekingsnummer XXX. Daarom nemen wij contact met u op. We verkeren momenteel, door de uitbraak van het coronavirus, in een zeer uitzonderlijke situatie. Een situatie die gevolgen met zich mee brengt waarmee we niet eerder te maken hebben gehad. Eén van die gevolgen is dat veel landen hun grenzen sluiten, inreisbeperkingen opleggen of dat er op de vakantiebestemming inmiddels dusdanige beperkingen van het openbare leven zijn ingevoerd, dat u niet meer van de vakantie kunt genieten zoals u en wij die bedoeld hebben. Daarom zijn wij genoodzaakt om uw reis te annuleren.

Voucher
Ter compensatie van deze annulering ontvangt u van ons een voucher ter waarde van de door u betaalde reissom van uw TUI reis. De voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte en kan worden gebruikt voor alle reizen uit het TUI aanbod. U heeft dus een jaar de tijd om uw nieuwe reis te boeken. Wij nemen binnen twee weken contact met u op over de wijze waarop de voucher aan u ter beschikking gesteld wordt.

Informatie overige kosten
De premie voor een via TUI afgesloten reisverzekering wordt aan u gerestitueerd. Dit geldt niet voor een bij TUI afgesloten annuleringsverzekering. De reden daarvoor is dat de annuleringsverzekering is ingegaan op het moment van boeken. Een reisverzekering daarentegen, gaat pas in op het moment van vertrek. Omdat er sprake is van een overmachtssituatie komen kosten die u al gemaakt heeft ten behoeve van de reis (bijvoorbeeld parkeerkosten of kosten voor een dierenpension) niet voor vergoeding in aanmerking. Heeft u voor uw TUI vlucht vooraf services geboekt, dan krijgt u de betaalde kosten terug via de betaalmethode zoals gebruikt tijdens boeken.

Wij betreuren deze situatie zeer, wij hadden u heel graag van een mooie vakantie laten genieten. Wij gaan ervan uit dat dit in de nabije toekomst alsnog kan en wij zien u graag weer op een van onze reizen.

Met vriendelijke groeten,

Arjan Kers
General Manager TUI Nederland

Reputatie 4
Badge

Beste @schaikc,

Ik heb je boekingsnummer hierboven even weggehaald ivm privacy. 

Ik heb het even voor je nagekeken en de voucher staat klaar in je MIJN TUI omgeving. 

Wanneer je inlogt met je boekingsnummer (6 letters, beginnende met een D), vertrekdatum + achternaam vindt je 3 kopjes: Boekingsgegevens | Voucher | Reisgezelschap. Onder het kopje voucher staat je voucher. 

Gaat het zo lukken :)? 

Groet, Daisy 

Hi Daisy,  Bedankt. We gaan het proberen.

met vriendelijke groet

Cees

Hi Daisy,

het is gelukt. toch vreemd dat ik het niet kon vinden via mijn tui met de gebruikelijke credentials.

Bedankt voo de medewerking.

Met vriendlijke groet

Cees

Reputatie 4
Badge

Je hebt een reserveringsnummer in cijfers en een boekingsnummer in letters. Ik snap dat dat verwarrend kan zijn. Je moet in principe met beide codes kunnen loggen :)

Fijn dat je hem gevonden hebt! 

Reageer