Beantwoord

Wanneer ontvangen wij onze voucher?

• 28 april 2020
  • 8 reacties
  • 327 Bekeken

Beste lezer. Onze vakantie is 13 maart geannuleerd en wij hebben nog steeds geen voucher ontvangen. Kunnen jullie het eea uitzoeken. 

icon

Beste antwoord door Tessel 28 april 2020, 11:10

Beste @Jwhuet,

We hebben te maken gehad met een grote groep mensen die tegelijkertijd een voucher ontvangen. Om te zorgen dat alles in goede banen loopt, werken we gefaseerd. Hierdoor kan het zijn dat het even duurt voordat je de voucher ontvangt.

Het uitgeven van de vouchers gebeurt dus in fases. Op dit moment is het merendeel van de vouchers verwerkt voor de boekingen die vanuit TUI zijn geannuleerd met vertrekdatum t/m 10 mei. Hierna starten we het uitgifteproces van de geannuleerde reizen met vertrekdatum vanaf 11 mei tot en met 28 mei. Begin mei starten we met de uitgifte van de vouchers van de volgende boekingen:

- Alle boekingen die vanaf 13 t/m 31 maart al geannuleerd zijn, met vertrek t/m 30 april 2020.
- Alle boekingen voor zeecruises, met vertrek t/m 28 mei 2020. 
- Alle boekingen die vallen onder TUI Groepsreizen en TUI Sports met vertrek t/m 28 mei 2020. 
- Alle boekingen waarbij u naast de boeking bij TUI, nog een aanvullende boeking via één van onze TUI verkoopkanalen hebt gemaakt bij een andere touroperator of leverancier. 
- Alle boekingen in de vertrekperiode 13 maart – 15 maart. 
- Boekingen die gedurende de reis zijn afgebroken (niet genoten vakantiedagen).

De uitgifte van deze vouchers zal naar verwachting twee tot drie weken in beslag nemen.

Wanneer de voucher is aangemaakt, vind je deze in Mijn TUI. Zorg dus dat je deze regelmatig checkt. Zie je de voucher nog niet staan dan vragen wij je geduld te hebben. Dit geldt voor boekingen gemaakt via TUI.nl, TUI Customer Services Center, TUI reisbureaus of TUI at Home. Heb je een boeking gemaakt via één van onze aangesloten ANVR reisbureaus? Dan ontvang je de voucher van het reisbureau waar je de boeking gedaan hebt.  

De meest actuele informatie over de voucher vind je op de FAQ van TUI en op de Corona voucher pagina van TUI.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Beste @Jwhuet,

We hebben te maken gehad met een grote groep mensen die tegelijkertijd een voucher ontvangen. Om te zorgen dat alles in goede banen loopt, werken we gefaseerd. Hierdoor kan het zijn dat het even duurt voordat je de voucher ontvangt.

Het uitgeven van de vouchers gebeurt dus in fases. Op dit moment is het merendeel van de vouchers verwerkt voor de boekingen die vanuit TUI zijn geannuleerd met vertrekdatum t/m 10 mei. Hierna starten we het uitgifteproces van de geannuleerde reizen met vertrekdatum vanaf 11 mei tot en met 28 mei. Begin mei starten we met de uitgifte van de vouchers van de volgende boekingen:

- Alle boekingen die vanaf 13 t/m 31 maart al geannuleerd zijn, met vertrek t/m 30 april 2020.
- Alle boekingen voor zeecruises, met vertrek t/m 28 mei 2020. 
- Alle boekingen die vallen onder TUI Groepsreizen en TUI Sports met vertrek t/m 28 mei 2020. 
- Alle boekingen waarbij u naast de boeking bij TUI, nog een aanvullende boeking via één van onze TUI verkoopkanalen hebt gemaakt bij een andere touroperator of leverancier. 
- Alle boekingen in de vertrekperiode 13 maart – 15 maart. 
- Boekingen die gedurende de reis zijn afgebroken (niet genoten vakantiedagen).

De uitgifte van deze vouchers zal naar verwachting twee tot drie weken in beslag nemen.

Wanneer de voucher is aangemaakt, vind je deze in Mijn TUI. Zorg dus dat je deze regelmatig checkt. Zie je de voucher nog niet staan dan vragen wij je geduld te hebben. Dit geldt voor boekingen gemaakt via TUI.nl, TUI Customer Services Center, TUI reisbureaus of TUI at Home. Heb je een boeking gemaakt via één van onze aangesloten ANVR reisbureaus? Dan ontvang je de voucher van het reisbureau waar je de boeking gedaan hebt.  

De meest actuele informatie over de voucher vind je op de FAQ van TUI en op de Corona voucher pagina van TUI.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Jullie geven aan dat de meeste vouchers zijn verwerkt. En mijn reis zou 14 maart starten. Dus volgens de berichten zou ik dan als eerste aan de beurt zijn

Reputatie 4
Badge

Beste Jwhuet, 

Zoals hierboven staat omschreven, worden boekingen die op 13 maart geannuleerd zijn met vertrek t/m 30 april, begin mei uitgegeven. 

Daarom willen we je graag nog even om je geduld vragen. Wanneer je een nieuwe reis hebt gevonden, kun je deze wel alvast boeken. De voucher kan later nog toegevoegd en verrekend worden! 

Groet, ^Daisy

Bedankt voor 

ben even benieuwd of iedereen al een voucher heeft ontvangen.

Onze reis die ook op 13 maart is geannuleerd en waar al menig contact over is geweest en waar al meerdere keren over is uitgesproken dat er een voucher zou worden afgegeven, helaas. NIKS!

Wil graag weten of ook andere tegen dit probleem aanlopen.

15-3 geannuleerd door TUI.
Nog steeds geen voucher ontvangen terwijl hierboven wordt aangeven dat dit vanaf begin Mei zou moeten starten. Het is nu 16 Mei en communicatie hierover van TUI blijft uit.

Gisteren wel een reclame mail   ontvangen met 
"Vakantie is Samen Dromen” 
Een nachtmerrie zullen ze bedoelen. 

Dat TUI de overeenkomst de reisovereenkomst niet kan nakomen heb ik nog begrip voor in deze tijd.

Maar waarom het uitgeven van vouchers nog niet geregeld is, snap ik niet.
Hoe meedenkend met dit bedrijf moet ik blijven als zelfs een kortingsbon uitgeven te lastig is? 

Of is iedereen het zinkende TUI schip al aan het verlaten en hebben wij,
meedenkende mensen en wachtendopvoucher-volk,
zometeen het nakijken?

Reputatie 5
Badge +1

Beste Chris en S.Z.,

Het uitgeven van de vouchers gebeurt in fases. Er worden heel veel vouchers aangemaakt, en omdat iedere boeking anders is, moet dit handmatig en per stuk gebeuren. Dit kost dus tijd. Daarom vragen we nog even jullie geduld.

Op dit moment is het merendeel van de vouchers verwerkt voor de boekingen die vanuit TUI zijn geannuleerd. Er zijn echter een aantal boekingen, waarvan de voucheruitgifte nog moet plaatsvinden. Dit zijn o.a. alle boekingen die vanaf 13 t/m 31 maart al geannuleerd zijn, met vertrek t/m 30 april 2020. Gezien jullie annuleringsdata vallen ook jullie vouchers in deze tweede fase. 

We zijn hard aan het werk om alle vouchers in ieder geval voor 1 juni uit te geven.

Wanneer de voucher is aangemaakt, vind je deze in de Mijn TUI omgeving. Zorg dus dat je deze regelmatig checkt. Zie je de voucher nog niet staan dan vragen wij je geduld te hebben en hierover geen contact op te nemen met ons Customer Services Center, hij zal vanzelf verschijnen.

De meest actuele informatie over de voucher vind je op deze pagina. Inloggen in Mijn TUI kan via TUI.nl/mijntui met je10-cijferige boekingsnummer, of met je ‘Mijn TUI’ account. Dit geldt voor boekingen gemaakt via TUI.nl, TUI Customer Services Center, TUI reisbureaus of TUI at Home. Heb je een boeking gemaakt via één van onze aangesloten ANVR reisbureaus? Dan ontvang je de voucher van het reisbureau waar je de boeking gedaan hebt.  

Vriendelijk groeten,

Tessel

Hoi @S.Z 

Wij zijn ook al vanaf 12 maart aan het wachten op onze voucher voor onze reis van 26 maart-30 maart.

Ik ben ook erg bang dat de eerst gedupeerden, aan het kortste eind gaan trekken, en geen vouchers ontvangen voor 1 juni. Het enige antwoord van TUI luidt: we doen ons best, maar ja dat geeft 0 garantie.

Groeten,

Reageer