Vraag

Wanneer ontvang ik de stoelreserveringskosten terug?

• 8 mei 2020
  • 3 reacties
  • 43 Bekeken

Ik had stoelen geboet voor mijn reis 30 maart naar Tenerife dus 30 dagen voor uitreis stoelen geboekt voor de heenreis en 14 dagen later voor de terugreis. Beide keren heb ik 40 euro moeten betalen voor deze reservering. Belachelijk duur overigens voor reserveringen die je zelf maakt en TUI hier niets aan hoeft te doen, dit komt tenslotte op de prijs die je al extra betaald voor comfortclass

Op 13 maart is mijn reis geannuleerd waarvoor ik een voucher heb ontvangen en geaccepteerd terwijl wettelijk geld teruggestort zou moeten worden.

Nu gaat het mij om de 80 euro welke ik tot op heden niet heb mogen terugontvangen, heb hier al tweemaal over gebeld maar wordt steeds wordt het mij beloofd dat het onderweg is (laatste keer 2 weken terug) maar heb het idee dat ik elke keer met een kluitje het riet in gestuurd word. Kunt u mij nu zeggen wanner ik dat uiterlijk kan verwachten.

Ik had van TUI altijd het idee iets boven andere reisorganisaties te staan maar moet jullie zo langzamerhand in hetzelfde rijtje gaan zetten als Corendon, Vakantiediscounter of Cheap tickets .nl.

Begrijp dat bij het uitblijven van deze ontvangsten verdere stappen worden ondernomen zoals het contact zoeken met dem media en (is geen dreigement maar een waarschuwing). Als reiscoördinator van een veel reizend ministerie met ca 3200 reizen naar de Antillen waarvan ik er gemiddeld 2500 met jullie dreamliner (business class) adviseer te reizen, zal ik mijn advies moeten gaan aanpassen en deze mensen weer in de "blauwe staart” te boeken.

Ik hoor gaarne een positief bericht

Ramon 

3 reacties

Reputatie 4
Badge

Beste @Ramon17,

Dank voor je bericht op onze Community. Ik heb even je reserveringsnummer verwijderd vanwege privacyredenen. 

Wat vervelend om te horen dat je het geld nog niet retour hebt ontvangen Op dit moment wordt er gekeken hoe en wanneer de restitutie teruggegeven gaat worden. Hier hebben meerdere afdelingen mee te maken. Ik heb even nagevraagd of zij een indicatie kunnen geven, over wanneer zij denken het terug te storten. Ik kom hier graag snel bij je op terug, zodra ik een antwoord heb.  

We hopen natuurlijk dat je ons in de toekomst zult blijven adviseren, voor vluchten naar de Antillen met onze mooie Dreamliner! 

Voor nu wens ik je alvast een goed weekend en veel gezondheid toe. 

Groet, ^Daisy

Dit probleem is voor mij hetzelfde. Ook een reis eind maart.  Je betaald een groot bedrag voor stoelen, terwijl je al in de comfortclass zit. En nu komt dat geld niet terug. Ook ik dacht dat Tui net iets beter was, altijd mijn reizen via hen, maar dat blijkt dus niet zo. Lang niet iedereen boekt stoelen bij, inmiddels zijn er ruim twee maanden verstreken en nog steeds geen gehoor. Ik denk er over straks in ieder geval mijn geld van de voucher terug te vragen. Ook voor mij is geld, geld. 

Reputatie 5
Badge +1

Beste Elkeemma,

Ik kan goed begrijpen dat je het geld van de stoelreserveringen zo snel mogelijk retour wilt hebben en hier wordt zeker aan gewerkt.

Voor alle geboekte TUI fly services als een stoelreservering, maaltijd etc. die door TUI zijn geannuleerd wordt het bedrag gerestitueerd. Je ontvangt het betaalde bedrag via de wijze waarop je de services oorspronkelijk geboekt hebt.

Er zijn op dit moment heel veel klanten die door TUI geholpen moeten worden, met repatriëring, restitutie, vouchers, annuleringen en andere noden en vragen. Het kan daarom gebeuren dat de onze service langer duurt dan je gewend bent. Het bedrag zal zeker terug geboekt worden, maar het kan zijn dat dat iets langer duurt. Hiervoor vraag ik je begrip.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Reageer