Vraag

Wanneer moeten wij ons restbedrag betalen?

• 12 mei 2020
  • 2 reacties
  • 129 Bekeken

Hallo,

We hebben met 2 gezinnen een reis bij jullie geboekt naar Cyprus met vertrek op 2 juli 2020.
Normaal gezien moet het restbedrag betaald worden 6 weken voor de vertrekdatum. Nu is die periode verkort naar 3 weken, maar enkel voor reizen met vertrek op ten laatste 30 juni (zie tekst uit jullie FAQ).

Betekent dit dat wij ons restbedrag wel 6 weken op voorhand (voor 21/05) moeten betalen?

Bijkomend vraag: als we onze reis annuleren voor 21/05, klopt het dat we dan onze reeds betaalde voorschot (die 15% is) kwijt zijn? Want in de voorwaarden staat dat tot 6 weken (42 dagen) voor het vertrek de annulering door de klant, de klant 15% kost.
Of krijgen we dan een voucher ter waarde van die 15%?

Q: Ik moet nu, zes weken voor vertrek, het restbedrag van mijn boeking betalen. Maar de kans is toch groot dat mijn reis helemaal niet doorgaat? Waarom moet ik dan nu toch de restantbetaling doen?
A: We begrijpen dat u twijfelt of uw reis wel door kan gaan. Ook voor ons is het nu lastig om hier een inschatting in te maken. Om onze klanten in deze onzekere tijd zoveel mogelijk tegemoet te komen, hebben we tijdelijk onze betalingstermijn versoepeld naar drie weken voor vertrek. Dit geldt voor boekingen met een vertrek tot en met 30 juni 2020. Daarnaast hebben we ook onze omruilgarantie versoepeld, waarmee u maximaal twee keer uw reis kunt omboeken naar een nieuwe vertrekdatum of bestemming. Kijk voor meer informatie op: https://www.tui.nl/garanties/omruilgarantie/

2 reacties

Reputatie 4
Badge

Beste @DavidM,

Er is vandaag om 14.30 uur een update gekomen op onze FAQ pagina. De betalingstermijn is versoepeld naar 3 weken tot vertrek, voor boekingen met vertrek tot en met 16 juli 2020. In het geval van jullie reis, met vertrek op 2 juli - is de betalingstermijn nu 11 juni. Dit zal niet in de boeking komen te staan, je mag zelf de 3 weken aanhouden. 

Wanneer je geen prettig gevoel hebt bij de reis, kun je er ook voor kiezen om de reis om te boeken. dit mag tot twee keer toe kosteloos, naar een nieuwe vertrekdatum of bestemming. Meer informatie is te vinden via deze link

Wanneer jullie besluiten te annuleren, zijn onze standaard annuleringsvoorwaarden + bijbehorende kosten op van toepassing. Deze kosten zijn geheel voor de klanten en worden niet terug vergoed in de vorm van een voucher. Wanneer er 42 dagen voor vertrek wordt geannuleerd, zijn deze kosten inderdaad 15%. Wanneer er tussen 42 - 21 dagen voor vertrek wordt geannuleerd, zijn deze kosten 30%. 

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. 

Groet, ^Daisy

Beste @TUI_Daisy ,

Dank je wel, dat is duidelijk.

Met vriendelijke groeten,

David

Reageer