Wanneer krijg ik mijn betaling van de stoelreservering terug?

• 8 mei 2020
  • 4 reacties
  • 65 Bekeken

Heb van mijn geannuleerde reis in maart nog steeds mijn geld van de stoelreservering niet terug ontvangen terwijl ze een maand geleden aan de telefoon hebben beloofd het op mijn rekening te storten…

Nog meer mensen met dit probleem???

Anders kunnen we dit bij radar gaan melden!!!

4 reacties

Reputatie 4
Badge

Beste @Lindam25,

Wat vervelend dat je het geld nog niet retour hebt ontvangen, dit had ik graag anders gezien!
Je kunt je wellicht voorstellen dat iedereen bij TUI met man en macht aan het werk is om alles in juiste banen te leiden. Er moesten ruim 30.000 reizigers teruggehaald worden van hun bestemming, duizenden reizen moesten geannuleerd worden, er moeten nog eens duizenden vouchers handmatig in het systeem verwerkt worden en dat is pas een deel van de werkzaamheden waar iedereen druk mee is. 

Dit alles kost gigantisch veel tijd en daarom duurt het ook even voordat jij het geld van je stoelreservering terug hebt ontvangen. Iemand anders heeft een zelfde vraag gesteld onder dit topic. Hier vind je meer informatie. 

Ik wil je vragen nog even geduld te hebben. Als je eind mei nog steeds geen geld hebt ontvangen, hoor ik het graag. Dan ga ik navragen bij de desbetreffende afdeling wat de status is. 

Goed weekend en blijf gezond! 

Groet, ^Daisy

Ik heb het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden en ik heb ook geen inkomsten dus ik wil mijn geld binnen 1 week terug! Duurt al lang genoeg...

Reputatie 4
Badge

Beste Linda,

Je wordt niet aan het lijntje gehouden, we weten het oprecht nog niet. Op dit moment zijn diverse afdelingen bezig om dit uit te zoeken. Het onderstaande is terug te lezen op onze FAQ pagina: 

TUI extra's

Q: Ik heb extra’s geboekt via TUI voor mijn reis. Moet ik deze zelf annuleren of wordt dit voor mij gedaan? En krijg ik hiervoor ook een voucher of geld terug? 
A: Wij maken verschil tussen verschillende extra’s die u geboekt kunt hebben:  

TUI fly services: 
Het webportaal waar u TUI fly services geboekt heeft, is momenteel uitgeschakeld. Dat betekent dat de geboekte TUI fly services als een stoelreservering, maaltijd etc. door TUI voor u geannuleerd worden. TUI zal het bedrag aan u restitueren. Over de manier van restitueren wordt u zo snel mogelijk geïnformeerd. 

Omdat je niet de enige bent die dit vraagt, heb ik nogmaals een bericht uitgezet naar mijn collega's, om de status hiervan op te vragen. Zodra ik hier meer informatie over heb, kom ik bij je terug.

Groet, ^Daisy

Reputatie 4
Badge

Beste Linda, 

Ik heb zojuist een antwoord gekregen, dat ze met de laatste controles bezig zijn voor het verwerken van de restitutie. Ze verwachten dat het uiterlijk eind mei terug gestort zal worden.

Ik hoop dat we hiervoor op je geduld mogen rekenen. Mocht je het eind mei nog niet hebben, stuur me dan nogmaals een berichtje, dan trek ik direct aan de bel.

Goed weekend! 

Groet, ^Daisy 

Reageer