Vraag

Waarom krijg ik geen voucher voor 2021?

• 9 juni 2020
  • 5 reacties
  • 87 Bekeken

Hoi,

Wij zouden eind July 2020 naar Griekenland gaan met vrienden. Nu hebben we daarvoor al in November 2019 een aanbetaling voor gedaan. Deze afgelopen week zouden we het restant moeten betalen. Maar nu was deze week de premier op tv Mark Rutten en melde dat reizen naar de GEEL gemarkeerde landen waaronder Griekenland, alleen reizen wanneer het noodzakelijk is geldt. Onze vakantie is dus niet noodzakelijk en wij besluiten om een voucher te vragen die we een andere vakantie kunnen gebruiken in 2021. Dit schijnt dus niet te kunnen en nu zeggen ze dat wij hebben geannuleerd en dan de aanbetaling kwijt zijn. Maar wat in het vat zit verzuurt toch niet?. Immers als we gaan wil ik wel naast mijn vrienden kunnen leven en niet gescheiden op het strand, excursies, restaurant etc etc. Dus willen we liever volgend jaar weer, op advise van Mark Rutte, ook zegt ie dat repatrieering er niet in zit… dust thuis blijven is wat het is. Kunt u verklaren waarom we de 600euro dan kwijt zijn?

Groet Fam Elings en Beekmans.

5 reacties

Reputatie 4
Badge

Beste @Elings_Beekmans familie Ellings en Beekmans, 

Ik kan uit bovenstaand verhaal niet helemaal opmaken of jullie zelf hebben besloten om te annuleren, of dat TUI de reis heeft geannuleerd. Kun je mij dit vertellen? 

Wanneer je de reis niet kunt of wilt uitvoeren, heeft TUI de keuze om via de versoepelde omruilgarantie te reis om te boeken naar een andere datum (en eventueel andere bestemming). Wanneer de klant dit niet wil en besluit zelf te annuleren, gaat dit conform onze reguliere annuleringsvoorwaarden + bijbehorende kosten.

Wanneer TUI de reis besluit te annuleren, dan heb je recht op een voucher, voor het bedrag dat betaald is. 

Groetjes Daisy 

Hoi Daisy, 

Feitelijk hebben we ons beroepen op de laatste persconferentie van Mark Rutten, Griekenland is Oranje dus alleen noodzakelijk reizen. Omdat we deze afgelopen week de volledige reissom zouden moeten afbetalen en er code Oranje is mochten we idd kiezen uit div keuzes, maar wij willen graag dit jaar skippen en de voucher in 2021 gebruiken. Dus ook dat klopt moesten we nog meer betalen om het te annuleren, moet niet gekker worden dacht ik.

Wij zouden graag de aanbetaling omgezet zien worden naar een voucher voor de reis in 2021. Welke zien we dan wel weer, maar gegarandeerd zomer 2021. Dit komt jullie toch ook ten goede dan, nu voelen we ons zeker benadeeld door TUI. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken, gaat toch om 1200euro nu welke TUI zich toeeigend en een goeie vaste klant benadeeld.

Met vriendelijke groet Maquel.

Reputatie 4
Badge

Beste Maquel,

Dus als ik het goed begrijp, hebben jullie zelf de beslissing (op basis van de uitspraak van Rutte) gemaakt om voor nu te annuleren, om dan voor volgend jaar opnieuw te boeken? 

Ik zou je dolgraag willen helpen, maar wanneer de klant zelf besluit te annuleren, gaat dit gepaard met de annuleringsvoorwaarden. Om klanten tegemoet te komen heeft TUI haar omruilgarantie versoepeld waarmee er zelfs al reizen van juli 2021 geboekt kunnen worden. Wanneer de klant niet voor deze keuze gaat en besluit te annuleren, is dat een eigen keuze. Wellicht zou je het bij je reisverzekering kunnen proberen iets terug te claimen, omdat je op basis van de code oranje & de uitspraak van Rutte niet naar Griekenland kan af reizen. 

Een andere optie zou zijn geweest om af te wachten tot dat TUI de reis zou annuleren. Dan heb je recht op een voucher.

Het spijt me dat ik geen ander antwoord voor je heb. Je zou kunnen proberen om een klacht in te dienen via ons webportaal, al durf ik niet te zeggen of zij je van een ander antwoord kunnen voorzien.

Groet, Daisy 

Dank je Daisy, 

Dat de omruilgarantie is versoepeld naar 2021 was ons niet medegedeeld, ik ga vragen om het terug te draaien, immers willen we volgend jaar weer gewoon op reis bij TUI. Eens kijken in hoeverre ze willen meewerken voor hun klanten. Bedankt voor je info, ik ga via het webportaal verder.

Groet Maquel.

Reputatie 4
Badge

Helemaal goed! Ik hoop dat ze je kunnen helpen! 

Succes :-)

Groetjes Daisy 

Reageer