Vraag

Waarom kan ik mijn geld niet terugkrijgen in plaats van een voucher?

• 12 mei 2020
  • 1 reactie
  • 77 Bekeken

Goedenavond,

Ons enkele reis vlucht van 13 juni 2020 is geannuleerd. Ik heb costumer service gebeld met de mededeling dat ik geld terug zou willen ipv een voucher maar daar kon desbetreffende mevrouw mij niet bij helpen ook al heb ik verteld dat ik een voucher wettelijk mag weigeren. Hoe kan dit??

Mijn tweede vraag is stel ik maak gebruik van de voucher en boek een vlucht zeg maar voor 04 juli 2020 en er komt weer aan annulering krijg ik dan weer een voucher??

Mvg Shurol

1 reactie

Reputatie 1

Beste @Shurol ,

Wat vervelend dat je reis is geannuleerd! We begrijpen dat je misschien een voorkeur hebt voor teruggave van de betaalde reissom. De omstandigheden zijn echter zo uitzonderlijk, dat wij ook voor een uitzonderlijke oplossing hebben gekozen. Branchevereniging ANVR ondersteunt onze oplossing en ook het SGR staat garant voor de vouchers van pakketreizen. Ik begrijp dat je graag een ander antwoord had gekregen, maar op dit moment kan ik je die niet geven. De vouchers ontvang je vanzelf.

Wat betreft je tweede vraag, het antwoord daarop is ‘ja'. Je kan inderdaad gebruik maken van het voucher. Indien wij echter genoodzaakt zijn om ook deze reis te annuleren, ontvang je weer een voucher die vanaf die datum een jaar geldig is.

Ondanks bovenstaand bericht wens ik je een fijne avond en vooral veel gezondheid!

Groet, ^Merel

Reageer