Vraag

Waarom heb ik nog geen voucher en is de gewenste reis volgend jaar een stuk duurder?

• 22 mei 2020
  • 3 reacties
  • 38 Bekeken

Goedemiddag,
Ik zie overal dat vouchers met vertrek t/m mei al geregeld zijn. Wij zouden 17 april naar Mexico gaan, maar ik heb nog niets. In Mijn Tui verdwijnen wel steeds meer boekingsgegevens alsof het nooit geboekt is. Ik vind dit raar want hoe kan ik bewijzen dat ik de reis geboekt had als er niets meer van terug te vinden is???
Wanneer kunnen wij de voucher verwachten?

Daarnaast zouden wij naar volgend jaar willen omzetten naar Mexico, maar…… dan is het  €600 duurder??
Ik had deze reis als verrassing voor mijn man die 50 wordt en ik vind een voucher ok, maar waarom gooien jullie die prijzen zo omhoog? Sunweb heeft: zelfde reis, zelfde prijs voor volgend jaar, waarom verzuimt Tui dit? Jullie mogen jullie klanten wel een beetje tegemoet komen Tui!!

3 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Kat71,

Bedankt voor je bericht en welkom op de TUI Community. Wat vervelend dat je nog steeds aan het wachten bent op de Coronavoucher. Heb je al contact opgenomen met het Customer Services Center om de status te controleren? We zijn momenteel hard bezig om de annuleringen te verwerken in onze systemen. Hierna worden de vouchers klaargemaakt. Voor 1 juni hebben we alle vouchers in ieder geval uitgegeven van de maanden maart, april en mei. 

Ik kan me voorstellen dat je schrikt van de prijzen die je hebt gezien. De prijzen fluctueren ieder moment. Dit heeft te maken met vraag en aanbod. De ene keer gaan ze omhoog, de andere keer weer omlaag. Vind je ze te hoog, dan zou je even kunnen wachten met boeken, maar dit heeft vanzelfsprekend ook impact op de beschikbaarheid en dit biedt geen garanties voor toekomstige prijzen.

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid biedt en mocht je nog andere vragen hebben, schroom niet ze te stellen!

Groetjes, Demi

En als ik nu een de reis naar volgend jaar zet en ik heb nu nog geen voucher, hoe gaat dat dan met aanbetalen? Want dat ga ik niet doen natuurlijk.
En als je volgend jaar nog niet zou kunnen, krijg je dan weer opnieuw een voucher?

Groet,

Reputatie 4
Badge +4

Hi Kat71,

De boeking kun je alvast maken uiteraard. Wel dient er dan direct een aanbetaling gedaan te worden. Als je de voucher dan krijgt, kun je deze inzetten voor de overige reissom. Als je een voucher krijgt, is deze tot een jaar na uitgifte geldig. Als je in die periode geen nieuwe reis boekt, kun je na een jaar aanspraak doen op het bedrag op je voucher in contanten. 

Groetjes, Demi

Reageer