Vraag

Waar vind ik de Coronavoucher in 'Mijn TUI'?

• 6 april 2020
  • 25 reacties
  • 1462 Bekeken

Goedenavond 

mijn vakantie is zoals voor velen geannuleerd ivm het Coronavirus. TUI geeft aan een voucher te geven en deze klaar te zetten in mijntui. Jullie adviseren regelmatig in te loggen om te zien of de voucher klaar staat. Dat doe ik dan ook maar eerlijk gezegd heb ik geen idee waar ik precies moet kijken in deze omgeving? Komt deze zichtbaar bij het kopje reisdocumenten?

mvg

Jolanda

25 reacties

Reputatie 4
Badge

Beste @Brijootje,

Dank voor je bericht. 

Het antwoord op jouw vraag vindt je op onze FAQ pagina onder het kopje voucher. Ik heb het voor het gemak even hieronder gekopieerd. 

Q: Wanneer ontvang ik de voucher? Hoe gaat dit in zijn werk? 
A: Wij zijn op dit moment bezig met het uitgeven van de vouchers voor de boekingen die vanuit TUI zijn geannuleerd met vertrekdatum t/m 10 mei. Het uitgeven gebeurt in fases en neemt enige tijd in beslag. Wanneer uw voucher is aangemaakt, vindt u deze in de Mijn TUI omgeving. Zorg dus dat u deze regelmatig checkt. Ziet u de voucher nog niet staan dan vragen wij geduld te hebben en hierover geen contact op te nemen met ons Customer Services Center. De meest actuele informatie over de voucher vindt u op deze pagina. Inloggen in Mijn TUI kan via TUI.nl/mijntui met uw 10-cijferige boekingsnummer (dit nummer vindt u op de  boekingsbevestiging), of via uw ‘Mijn TUI’ account. Dit geldt voor boekingen gemaakt via TUI.nl, TUI Customer Services Center, TUI reisbureaus of TUI at Home. Hebt u een boeking gemaakt via één van onze aangesloten ANVR reisbureaus? Dan ontvangt u de voucher van het reisbureau waar u de boeking gedaan hebt.  

LET OP:  Er is een aantal type boekingen, waarbij de Corona-voucher in een tweede fase wordt uitgegeven. Als uw boeking in één van de onderstaande categorieën valt, kan het uitgeven van de voucher nog iets langer op zich laten wachten. Ziet u de voucher nog niet staan in Mijn TUI? Dan vragen wij geduld te hebben en hierover geen contact op te nemen met ons Customer Services Center. De meest actuele informatie over de voucher vindt u op deze pagina. 

- Alle boekingen die vanaf 13 maart al geannuleerd zijn, met vertrek t/m 10 mei 2020.
- Alle boekingen voor zeecruises , met vertrek t/m 10 mei 2020. 
- Alle boekingen die vallen onder TUI Groepsreizen en TUI Sports met vertrek t/m 10 mei 2020. 
- Alle boekingen waarbij u naast de boeking bij TUI, nog een aanvullende boeking via één van onze TUI verkoopkanalen hebt gemaakt bij een andere touroperator of leverancier. 
- Alle boekingen in de vertrekperiode 13/03 – 15/03 
- Boekingen die gedurende de reis zijn afgebroken (niet genoten vakantiedagen).
- Boekingen die n.a.v. onze Omruilgarantie zijn omgeboekt, met een reeds voldaan restantbedrag op de originele boeking.

Er is een speciaal kopje voucher te vinden in je “Mijn TUI” omgeving. 

Laat het ons even weten als je het hebt gevonden en je voucher hebt ontvangen! Het kan even duren gezien de grote hoeveelheid op-maat-gemaakte vouchers er verstrekt moeten worden! Mocht je hem niet ontvangen hebben eind van deze week, wil je ons dan even een privébericht sturen met je boekingsnummer? Dan laat ik het mijn collega's van het Customer Service Center even nakijken. 

Fijne avond! 

Groet, ^Daisy

Er is een speciaal kopje voucher te vinden in je “Mijn TUI” omgeving. 

Dit zie ik niet binnen mijn TUI. Misschien omdat de voucher nog niet klaar staat?

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Brijootje,

Dat klopt inderdaad, het volgende moet zichtbaar worden in je Mijn TUI account als de voucher is aangemaakt. Momenteel worden de vouchers gefaseerd uitgegeven, rekeninghoudend met de hierboven genoemde uitzondering. Het kan dus enige tijd duren voordat je voucher is aangemaakt.

Bij voorbaat dank voor je geduld en begrip.

Groetjes,

Mark

Dus voor tickets die door TUI werden geannuleerd ontvangen we automatisch een voucher voor bedrag betaald aan TUI ? Bizar dat er wordt aangeraden om regelmatig te checken in myaccount.

Binnen welke termijn zal iedereen zijn voucher ontvagen hebben ?

Reputatie 4
Badge

Beste @CARL

Er zal inderdaad een voucher ter beschikking gesteld worden in je “Mijn TUI” omgeving. Gezien de grote hoeveelheid aan vouchers die verstrekt moeten worden, kan het zijn dat hier enige tijd over heen gaat en kunnen we ook niet precies zeggen hoe lang het gaat duren. Weet dat we er met zijn allen mee bezig zijn! We vragen je daarom geduld te hebben. 

Fijne dag & blijf gezond! 

Groet, ^Daisy

Goedenavond,

Op 27 maart is onze reis, van 22 april 2020 geannuleerd. Als ik inlog bij Tui zie ik wel dat de reis geannuleerd, maar tot op heden heb ik nog geen voucher ontvangen. Ik heb gehoord dat als je 1 juni geen voucher hebt ontvangen, je niet meer onder een garantiefonds valt bij een eventueel faillissement. Kunt u mij aangeven waarom ik na 6 weken nog geen voucher heb en of het klopt dat ik vóór 1 juni mijn voucher moet hebben i.v.m. het garantiefonds.

Groetjes Linda

Reputatie 5
Badge +1

Beste Linda (@Adnil),

Op dit moment is het merendeel van de vouchers verwerkt voor de boekingen die vanuit TUI zijn geannuleerd met vertrekdatum t/m 10 mei. Hier zijn echter enkele uitzonderingen op, waaronder alle boekingen die vanaf 13 t/m 31 maart al geannuleerd zijn, met vertrek t/m 30 april 2020. In mei starten we met de uitgifte van de vouchers van deze boekingen. De uitgifte van deze vouchers zal naar verwachting twee tot drie weken in beslag nemen. 

Gezien de vertrek- en annuleringsdatum van je reis, betreft dit waarschijnlijk ook jouw voucher.

De coronavoucher is een tijdelijke regeling. Daarom staat de SGR garant voor vouchers voor pakketreizen die voor 1 juni worden uitgegeven. We werken er dan ook hard aan om alle vouchers voor deze datum uit te geven. We zijn nog in afwachting van het besluit van de SGR ten aanzien van de vouchers voor pakketreizen na deze datum.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Beste Tessel,

Onze reis van 26 maart is al op 13 maart geannuleerd, met de belofte om ons geld terug te krijgen. Op 16 maart is de Corona-voucher ingevoerd. Na 2 weken nog altijd geen geld ontvangen, toen te horen gekregen dat wij ook de voucher gingen ontvangen. Ik werd verwezen naar een website waar ons specifieke geval niet bij stond, en verder geen communicatie. Nu is het 6 mei en hebben wij nog altijd ons geld niet terug, maar ook nog geen Corona Voucher ontvangen. Er staat net zoals u hierboven beschrijft, dat de uitgifte 2-3 weken gaat duren. Wat als dit langer duurt en ik dus mijn voucher niet ontvang voor 1 juni, en de SGR na 1 juni niet meer garant zal staan? Wat gaat er dan gebeuren? Kan ik dan wel direct mijn geld terug ontvangen? 

Met vriendelijke groeten,
Tamara

Reputatie 3
Badge

Hi @TCl 

Wil je mij in een privé bericht even jouw boekingsgegevens sturen? Dan kijk ik morgen na hoe het ervoor staat. Bedankt voor je begrip en geduld!

Ook mijn reis van 23 maart is op 13 maart geannuleerd. In eerste instantie zouden we het geld terug krijgen, maar door alle ontwikkelingen werd ons een voucher beloofd. Voor alsnog heb ik niks ontvangen en vraag ik me ook af hoe het ervoor staat! In Mijn Tui is nog geen voucher te vinden, terwijl mijn reis al 2 maanden geleden geannuleerd is!

Reputatie 4
Badge

Beste @Jacolineh94,

Wat vervelend dat je de voucher nog niet hebt ontvangen. Er moeten ontzettend veel persoonlijke vouchers handmatig verwerkt worden in ons systeem, daardoor gebeurd dit in fases. Op onze FAQ pagina is de volgende vraag + antwoord terug te lezen; 

Q: Mijn reis is al geruime tijd geleden geannuleerd en ik heb nog steeds geen voucher ontvangen. Wanneer kan ik deze verwachten?
A: Op dit moment is het merendeel van de vouchers verwerkt voor de boekingen die vanuit TUI zijn geannuleerd met vertrekdatum t/m 10 mei. Hierna starten we het uitgifteproces van de geannuleerde reizen met vertrekdatum vanaf 11 mei tot en met 28 mei. In de loop van de maand mei starten we met de uitgifte van de vouchers van de volgende boekingen:

- Alle boekingen die vanaf 13 t/m 31 maart al geannuleerd zijn, met vertrek t/m 30 april 2020.

Ik verwacht dat dit ook voor jouw boeking geld. Ik zou je daarom willen vragen om nog heel even geduld te hebben. Wanneer je volgende week nog steeds geen voucher hebt ontvangen, kan ik even extra navraag voor je doen waar de voucher blijft. 

Wanneer je een nieuwe reis wilt boeken en daarvoor de voucher wilt gebruiken, heb ik goed nieuws voor je. Je kunt de reis alvast boeken en later de voucher laten verrekenen! Dat is geen probleem :). 

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. 

Groet, ^Daisy

Hallo,

Mijn reis van 14 maart is op 13 maart geannuleerd. In eerste instantie zou ik het geld terug krijgen, maar door alle ontwikkelingen werd ons een voucher beloofd. Voor alsnog heb ik niks ontvangen en vraag ik me ook af hoe het ervoor staat! In Mijn Tui is nog geen voucher te vinden, terwijl mijn reis al 2 maanden geleden geannuleerd is!

Reputatie 4
Badge

Beste @Rienn,

Wat vervelend om te horen. Voor jou geldt hetzelfde antwoord als dat ik hierboven heb gegeven aan Jacoline. Het uitgeven van vouchers gebeurd in fases en op dit moment wordt er een begin gemaakt aan reizen die vanaf 13/3 - 31/3 geannuleerd zijn. 

Graag wil ik je vragen nog even geduld te hebben. Wanneer je volgende week nog geen voucher hebt ontvangen, kan ik even extra navraag voor je doen.

Groet, ^Daisy

Beste @TUI_Fleur

Privebericht is verstuurd.

Nog altijd geen voucher in mijnTui en ook nog geen antwoord op de vraag wat als de vouchers niet voor 1 juni binnen zijn?

Groeten,

Tamara 

Reputatie 4
Badge

Beste @TCl,

@TUI_Fleur werkt morgen weer. Ik heb geen inzicht in haar privéberichten dus ik verwacht dat zij morgen antwoord zal geven op jouw bericht. 

TUI doet haar uiterste best om alle vouchers voor 1 juni uit te geven, zodat deze door de SGR gedekt worden. Tevens is TUI in onderhandeling over vouchers die na 1 juni uitgegeven worden. 

Groet, ^Daisy

Beste,

Vraagje wij zouden op vakantie gaan echter is dit dus wegens Corona geannuleerd door Tui, wij kunnen niet meer op vakantie aankomende jaren. wij verzoeken of het evt mogelijk is om het geldbedrag terug te krijgen, zijn er opties? 

Vooral nu ook Brussel erachter staat om het geldbedrag terug te storten.

Groet,

Reputatie 3
Badge

Hi @S. C. 

Bedankt voor jouw berichtje op onze Community. Voor al deze vragen hebben wij een speciale pagina opgericht waarin je vragen en antwoorden hierop kan terug vinden. Je vindt deze pagina hier.

Voor het gemak deel ik vast de informatie zoals wij deze vanuit TUI geven met betrekking tot het ontvangen van geld in plaats van het ontvangen van een voucher.

Er zijn bijzondere situaties denkbaar waarin het niet redelijk is om partijen te houden aan afspraken uit een overeenkomst. Indien de omstandigheden zodanig uitzonderlijk zijn, kan dit zelfs bepalingen uit de wet opzij zetten. De coronacrisis, de onvoorziene ontwikkelingen en de impact daarvan betreffen een dergelijke uitzonderlijke situatie. Dit is ook de reden dat overheden en toezichthouders in Europa, Nederland en andere landen wereldwijd de uitgifte van een Corona-voucher steunen. De Corona-voucher is in deze crisis een tijdelijke oplossing, die een redelijk en gerechtvaardigd evenwicht biedt tussen de belangen van consumenten en reisorganisaties. De Corona-voucher ontzegt u ook geen eventueel recht op geld terug; indien u de voucher niet binnen een jaar na uitgifte heeft kunnen of willen inwisselen, staat het u vrij om alsnog restitutie in geld te verzoeken. Maar uiteraard hopen wij dat u met de voucher op korte termijn een mooie reis bij ons boekt.

Ik hoop je vraag zo voldoende te hebben beantwoord. Voor nu wens ik je een fijne dag!

Hallo, ik begin een beetje moe te worden van het wachten. Geen kopje “voucher” te vinden in “Mijn TUI” omgeving.

Ook ben ik helemaal niet tevreden over hoe de communicatie is gegaan tijdens mijn reis. Mijn vlucht vanaf holguin was al lang gecanceld en toch bleef TUI helpdesk alleen maar zeggen “meneer, u moet gewoon wachten”. Geen email en geen bericht over de vlucht van TUI gekregen, terwijl TUI mij heel snel kan vinden als er iets betaald moet worden.

Groetjes,

Sergio

Reputatie 3
Badge

Hi @sercha65,

Bedankt voor je bericht Sergio. Vervelend om te horen dat je niet tevreden bent. Helaas is dit niet het platform om ongenoegen en klachten met elkaar te delen. Dit forum is bedoelt om elkaar te inspireren over vakanties in het algemeen, tips met elkaar te delen over bestemmingen en accommodaties etc. Mocht je een klacht in willen dienen dan kan dit via onze afdeling Klantenservice.

Voor wat betreft de vouchers. We zitten in een enorm proces om veel vouchers uit te geven. Dat zijn niet alleen vouchers van pakketreizen, maar ook van Seat Only reizen en alle extra's die klanten bij geboekt hebben. Denk aan stoelreserveringen, excursies e.d. Omdat dit een complex en tijdrovende klus is wordt alles gefaseerd gedaan. Alle informatie hierover vind je terug op onze FAQ.

Voor nu een fijne dag gewenst!

Hallo @Fleur ,

Dank je voor je bericht over de vouchers. In de FAQ kan ik geen tijdlijn vinden, alleen maar algemene informatie.

Wat betreft mijn klachten, helaas krijg ik geen antwoordt van Klantenservice. Ik zal met mijn klacht naar andere fora gaan.

Groet,

Sergio 

Reputatie 4
Badge +4

Hi @sercha65,

Ik vind het jammer te lezen dat de informatievoorziening tijdens de reis niet naar wens was! Ik kan me voorstellen dat dat op bestemming goed tegenviel. Mijn excuses daarvoor! Over de Coronavoucher; heb je al contact gehad met het Customer Services Center om de status van de voucher te checken? Zij kunnen met jou in je boeking meekijken. 

Groetjes, Demi

Hoi @Demi 

Heb ik ook gedaan, twee weken geleden, iemand heeft meegekeken, “meneer, vanaf vandaag zijn wij gestart met het uitgeven van de vouchers, graag nog even geduld”. Nou …..

Groetjes,

Sergio

Reputatie 5
Badge +1

Beste Sercha,

Er moeten heel veel vouchers uitgegeven worden en deze worden per stuk handmatig aangemaakt. Daarom kan het even duren voordat je je voucher ontvangt. Zelf zou ik ook een voucher ontvangen, die heb ik ook nog niet binnen. Het is helaas gewoon niet mogelijk om iedereen tegelijk een voucher te sturen. Hij verschijnt echt op een gegeven moment in je MijnTUI omgeving.

Mocht je al een vakantie op het oog hebben waar je je voucher voor wilt gebruiken, dan hoef je niet op je voucher te wachten voor je kunt boeken. Dit kan later verrekend worden.

Vriendelijke groeten,

Tessel 

Hallo @Tessel ,

Dank je, geen haast, ik zal nog wachten. 
Groet,

Sergio

Beste @TUI_Daisy ,

Inmiddels is het 12 dagen later en staat er nog steeds geen voucher in Mijn Tui. Is het mogelijk dat u hier navraag naar doet, zoals u aangaf als ik na 1 week nog niks had gehoord?

Bedankt.

Groet,

Jacoline 

Reageer