Vraag over voucher

  • 22 juni 2020
  • 3 reacties
  • 84 Bekeken

Vorig jaar december reis geboekt en toen moesten we zo'n 50% aanbetalen. Omdat dit absurd veel geld is en dit 6 maanden van te voren betaald moet worden was dit een hele discussie. Uiteindelijke mochten we de tickets betalen en 1 termijn van de aanbetaling van 15%. De 2e termijn hebben we nooit betaald. Uiteraard hoefde we ons geen enkele zorgen want of we gingen op reis of we kregen de aanbetaling terug. 

Net met heel veel moeite een deel van het geld terug gekregen, maar nog niet eens de volledige ticket prijs. TUI beloofd (per e-mail) dat wij alleen aanbetaling als voucher krijgen maar dat is niet waar. Ze stoppen een deel van de ticket prijs bij de voucher.

Waarom gaan jullie zo oneerlijk met klanten om? 

Waarom is afspraak geen afspraak?

Mvg,

Erwin

 

 

 


3 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Beste Erwin,

Bij onze pakketreizen hanteert TUI standaard een aanbetaling van 15% van de reissom bij de boeking. De gehele reissom moet uiterlijk 6 weken voor vertrek voldaan zijn. Indien alleen een los vliegticket wordt geboekt, moet de reissom in 1 keer worden voldaan.

Indien je een pakketreis hebt geboekt en deze is geannuleerd door TUI wegens corona, dan krijg je een voucher voor de door jou betaalde reissom. Indien je een los vliegticket hebt geboekt kun je kiezen tussen een voucher voor het door jou betaalde bedrag of restitutie van dit bedrag. Heb je eerder al voucher van TUI ontvangen, dan kun je alsnog volledige restitutie in geld aanvragen. 

Het kan zijn dat je reeds restitutie hebt aangevraagd, maar het bedrag nog niet hebt ontvangen. We zijn op dit moment bezig alles in gereedheid te brengen om deze aanvragen goed te kunnen verwerken. Dit moet zorgvuldig gebeuren en vraagt enige tijd. Zodra wij alle voorbereidingen hiervoor hebben getroffen en geld kunnen restitueren zullen we je informeren over de vervolgstappen via de TUI website. Restitutie van TUI Extra's wordt niet gedaan via een voucher.

Klik hier voor meer informatie over de corona voucher.

Vriendelijke groeten,

Tessel

 

Beste Tessel,

wij hebben een pakketreis samengesteld met TUI en pas nadat deze akkoord was werd de aanbetaling op tafel gelegd alsof het de gewoonste zaak van de wereld is dat je circa 50% aanbetaald. Mijn vrouw is gaan werken om deze reis te betalen en wij hadden dat bedrag nog niet bij elkaar. Heel verhaal maar uiteindelijk met de filiaalmanager afgesproken dat wij tickets zouden betalen circa €4000 en de helft van de aanbetaling. De tweede helft van de aanbetaling mochten wij later betalen. Dit is mondeling afgesproken en staat niet op de factuur, echter hebben wij alleen het eerste deel betaald en dus géén 15%.

  1. Uitgangspunt ACM is recht op geld terug.
  2.  TUI geeft aan per e-mail aan dat de aanbetaling in voucher uitgekeerd wordt, maar dat is bij ons € 697 en niet 15% van het totaalbedrag. 
  3.  TUI geeft in de voorwaarden aan, dat als je de voucher niet gebruikt je restitutie kan vragen na 1 jaar, maar dat mag niet. Uitgangspunt ACM actief terugbetalen van reisaanbieder en dat is TUI.

Kortom: 

Wij krijgen een voucher van een te hoog bedrag door de “strot geduwd”. Wij hebben geen enkele keuze. TUI negeert de uitgangspunten van ACM en denkt boven de wet te staat. Daarbij komt dat TUI de mondeling gemaakte afspraken ook negeert. 

 

Ik heb bezwaar ingediend, maar krijg het standaard verhaal.

Discover you smile? Nee, zodra de termijn verstreken is ga ik dit juridisch aanvechten.

Onbegrijpelijk dat jullie klanten zo behandelen. 

 

Met vriendelijke groet,

Erwin Botermans

 

Reputatie 5
Badge +1

Beste Erwin,

Als er sprake is van een pakketreis dan krijg je een voucher voor de door jou betaalde reissom. Deze voucher wordt gedekt door de SGR. Je houdt altijd recht op je geld terug en je kunt een jaar na uitgifte van de voucher dus ook om restitutie vragen. Als je alleen losse vliegtickets hebt geboekt, dan kun je ook direct kiezen voor restitutie i.p.v. een voucher. Meer info vind de hier.

Via de TUI Community kan ik je boekingsgegevens en de status van je voucher niet inzien. Als hier onduidelijkheden over zijn dan kun je contact opnemen met ons customer services center.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Reageer