Vraag

vertrek schiphol vanuit belgie

• 29 juli 2020
  • 4 reacties
  • 58 Bekeken

We vertrekken op 14 augustus vanuit Schiphol naar Gran Canaria. We komen uit België provincie Antwerpen. Kunnen we gewoon vertrekken?

4 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Hoi Fieke,

Goed dat je dit vraagt. Volgens de huidige maatregelen geldt in Nederland het dringende advies aan reizigers afkomstig uit de regio Antwerpen om bij binnenkomst in Nederland 14 dagen in quarantaine te gaan.

Ik heb niet direct een antwoord op hoe dit dan zit als je vanuit Antwerpen via Schiphol naar je vakantiebestemming vertrekt. Daarom heb ik je vraag intern uitgezet. Zodra ik een antwoord heb gekregen, zal ik dat met je delen.

Groeten,

Tessel

Reputatie 5
Badge +1

Hoi @Fieke,

Ik wil je adviseren de reisadviezen van de Belgische en Nederlandse overheid goed te lezen.

Sinds 29 juli 2020 zijn er in Nederland specifieke maatregelen van kracht voor reizigers uit de provincie Antwerpen. Alle niet-noodzakelijke reizen van en naar de provincie Antwerpen worden sterk ontraden. Er wordt geadviseerd alleen vanuit Antwerpen naar Nederland te reizen als dit noodzakelijk is. 

Reizigers afkomstig uit de provincie Antwerpen worden na binnenkomst in Nederland geacht 14 dagen in (thuis)quarantaine te gaan. Als reiziger ben je zelf eindverantwoordelijk voor het naleven van deze maatregelen.

Ik kan me voorstellen dat dit impact heeft op je vakantieplannen. Eventueel kun je gebruik maken van de versoepelde omruilgarantie. Hiermee kun je tot 7 dagen voor vertrek je vakantie omboeken naar een andere bestemming, periode of reisgezelschap. Kijk voor meer informatie hier (Be) of hier (NL).

Vriendelijke groeten,

Tessel

Ook als we gewoon thuis in de auto stappen en naar Schiphol rijden? Dan gaan heel veel Belgen moeten annuleren. Kan het niet omgeboekt worden met vertrek vanuit België. 

Reputatie 5
Badge +1

Hoi Fieke,

Deze adviezen gelden voor iedereen die vanuit een gebied met code oranje in België naar Nederland komt, ongeacht hoe lang je verblijf hier is. 

Om de mogelijkheid te bespreken je reis om te boeken naar een vertrek vanuit België kun je het beste telefonisch of via social media contact opnemen met het TUI Customer Services Center. Klik hier (BE) of hier (NL) voor de contactgegevens.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Reageer