Vanaf 1 juli gaan we weer vliegen!

Reputatie 5
Badge +1
  • Community Manager TUI
  • 266 reacties

Goed nieuws!

TUI Nederland is er klaar voor om vanaf 1 juli a.s vliegvakanties weer op te starten. Natuurlijk wel onder de voorwaarde dat de Nederlandse overheid het reisadvies aanpast, waardoor vakantievieren in het buitenland weer mogelijk is. Wij zullen dus alleen gaan vliegen als er een positief advies is van de Nederlandse overheid.

Op welke bestemmingen gaat TUI vliegen? 

Voor een actueel overzicht van bestemmingen die wij deze zomer weer aanbieden kun je terecht op een speciale pagina van onze website. Dit overzicht wordt continu aangevuld met de laatste informatie en uitgebreid naarmate meer bestemmingen open zijn voor reizigers uit Nederland. 

In eerste instantie zullen we gaan vliegen op een beperkt aantal bestemmingen. We zullen alleen de bestemmingen aanbieden waarvan op 1 juli duidelijk is dat ze een veilig en zo comfortabel mogelijk vakantieverblijf kunnen bieden. 

Hoe zit het met veiligheidsmaatregelen?

TUI heeft alles zo geregeld dat je veilig en zo comfortabel mogelijk op vakantie kunt en hiervan kunt genieten. Natuurlijk is er een aantal zaken waar  rekening mee moet worden houden en vraagt het hier en daar aanpassingen.

TUI biedt alleen vakanties aan die voldoen aan alle regelgeving. Op de website van TUI komt een speciale pagina waarop per land aangegeven wordt wat de mogelijkheden zijn voor vakantie en wat de richtlijnen zijn tijdens de vlucht en in de accommodatie. Hierop wordt per land aangegeven wat de mogelijkheden voor vakantie zijn en beschrijven we de condities die gelden tijdens de vlucht en in de accommodatie. We doen er alles aan om de informatie zo snel mogelijk volledig te krijgen. We zullen de meest actuele informatie op korte termijn beschikbaar stellen en steeds bijwerken met de laatste informatie.

Gaat mijn TUI vakantie door?

Helaas kunnen we nog niet meteen op alle bestemmingen een veilig en zo comfortabel mogelijk vakantieverblijf  bieden. Daarom moeten we helaas ook nog steeds reizen annuleren. Reizigers waarvan de reis wordt geannuleerd worden hierover door ons geïnformeerd. Of je vakantie doorgaat hangt af van de bestemming en het vluchtschema. Als dit het geval is nemen wij contact met je op. Je hoeft hierover dus geen contact op te nemen met TUI. Reizigers waarvan de vakantie geannuleerd wordt ontvangen een voucher ter waarde van de betaalde reissom waarmee een vervangende reis op een later tijdstip geboekt kan worden. De voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte.

Kan ik mijn TUI vakantie omboeken?

Wil je toch je vakantie omboeken? Dat kan nog steeds. TUI heeft tijdelijk de omruilgarantie versoepeld. Hiermee kun je kosteloos je reis omboeken naar een andere datum, bestemming of ander reisgezelschap. Deze versoepelde omruilgarantie is geldig tot en met 31 augustus 2020. Meer informatie leest u hier. U kunt de reis ook annuleren, de reguliere annuleringsvoorwaarden zijn dan van toepassing. 

Kijk voor meer informatie op onze uitgebreide FAQ.

We zijn heel benieuwd wat jij gaat doen deze zomer :sunglasses:  Laat het weten in onderstaande poll of in de comments!

Waar wil jij op vakantie deze zomer?

13 reacties

Wat gebeurt er met de reizen met een vertrekdatum tussen 18 juni en 1 juli?

Reputatie 5
Badge +1

Beste Joey,

Op dit moment zijn alle reizen met vertrekdatum t/m 18 juni geannuleerd. Voor de reizen met vertrekdatum vanaf 19 juni is het afhankelijk van de actuele situatie op dat moment. Dit kan verschillen per bestemming en soort vakantie. Hierover kunnen we op de TUI Community op dit moment nog geen algemene uitspraak doen.

We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en TUI zal indien nodig aanvullende maatregelen nemen. Wij adviseren dan ook de situatie nog even af te wachten. Heb je twijfels over je reis? Dan kun je tot en met 31 augustus 2020 gebruik maken van onze versoepelde omruilgarantie en je vakantie kosteloos omboeken naar een andere datum, bestemming of gezelschap. 

Groeten,

Tessel

Op de website van Tui wordt aangegeven dat jullie spoedig met een speciale pagina komen inzake de bestemmingen, landen en alle terzake doende informatie waarnaar weer wordt gevlogen vanaf 1 juli.

Wanneer mogen we deze speciale pagina verwachten?

En er staat dat in eerste instantie wordt gevlogen naar o.a. Gran Canaria en Teneriffe. Mag ik daar uit opmaken dat Lanzarote voorlopig nog niet is opgenomen in de startperiode vanaf 1 juli?

Wij vertrekken namelijk (hopelijk) op 18 juli naar Lanzarote.

Met vriendelijke groet,

Paul

Goedemorgen, 

Misschien een preventieve vraag waar meer mensen mee zitten. Momenteel heb ik een vakantie geboekt buiten de EU (Kaapverdië) met een vertrek op 12 juli 2020. Ik wil deze vakantie mogelijk omboeken naar een vakantie naar Tenerife. Tenerife/Spanje staan nog niet op de lijst met bestemmingen die op 15 juni ‘op geel gaan’ vanuit de overheid. 

Is omboeken naar een ‘oranje’-bestemming al wel mogelijk, met de hoop dat deze bestemming op de datum van vertrek geel is (dan ben ik er natuurlijk van bewust dat de reis mogelijk alsnog niet doorgaat en er een voucher volgt)? Of kan er pas worden omgeboekt naar een bestemming zodra deze op geel gaat (wederom zonder garantie aangezien de situatie van dag tot dag kan verschillen)? 

Met vriendelijke groet,

Dennis

Reputatie 4
Badge

Goedemorgen @D vd Broek,

Bedankt voor je bericht op onze Community. 

Op deze pagina kun je zien welke bestemmingen op dit moment code geel hebben en hierdoor binnenkort door ons aangeboden zullen worden. 

De huidige reis kan omgeboekt worden naar elke reis die op dit moment beschikbaar staat op onze website. Helaas kunnen we geen garantie afgeven dat de reis (mochten de omstandigheden weer veranderen) mogelijk weer geannuleerd zal worden. 

Meer vragen en antwoorden vind je terug op onze FAQ pagina

Alvast een goed weekend en veel gezondheid toegewenst!

Groet, Daisy 

Reputatie 4
Badge

Beste @pktje, beste Paul,

De pagina staat al online, en de informatie wordt dagelijks aangevuld. Op dit moment staat Spanje er nog niet tussen, maar wat niet is kan nog komen! 

Wanneer jouw reis door gaat, wordt je door TUI hierover geïnformeerd. Je hoeft niet zelf contact op te nemen met ons Customer Services Center. 

Goed weekend en veel gezondheid toegewenst!

Groet, Daisy 

Goedemorgen! Kan iemand mij hier helpen met het annuleren van mijn reis? Ik hang al 35 minuten aan de lijn met Customer Service Center, de telefoon gaat over maar verder niets...inmiddels op mijn mobiel een muziekje maar ook 13 minuten in de wacht.

Ik wil mijn vakantie naar Griekenland annuleren, niet omboeken of omruilen, maar hoe ga ik dit doen wanneer er niemand opneemt en de enige mogelijkheid is om dit per telefoon te doen!

Ik hoor graag vandaag nog van jullie. Groetjes José

Reputatie 4
Badge

Beste @MVG,

Ik zou willen dat wij je vanuit de Community daarmee kunnen helpen, maar helaas hebben wij die systeemrechten (en kennis ;)) niet. Je zult echt even op het Customer Services Center moeten wachten helaas. Succes! 

Groetjes Daisy 

Goedemorgen, wij vliegen 12 Juli naar het mooie Turkije. Helaas is daar nu nog steeds code oranje.

Tevens moeten wij nog de hele reissom betalen voor 21 juni. Wanneer horen wij of het wel of niet doorgaat?? Want op een voucher zitten wij niet te wachten... 

Mvg Sylvia 

Goedemorgen, wij vliegen 12 Juli naar het mooie Turkije. Helaas is daar nu nog steeds code oranje.

Tevens moeten wij nog de hele reissom betalen voor 21 juni. Wanneer horen wij of het wel of niet doorgaat?? Want op een voucher zitten wij niet te wachten... 

Mvg Sylvia 

Beste @Haan ,

dank je wel voor je bericht. Ik snap je vragen en onzekerheid rondom je vakantie. Op dit moment zijn mijn collega’s druk bezig met het opstellen van een vluchtschema. We zijn hierin alleen ook afhankelijk van Buitenlandse Zaken en de lokale overheden waardoor ik je op dit moment nog geen concreet antwoord kan geven. Alle reizigers waarvan de reis wordt geannuleerd worden per e-mail door ons geïnformeerd, of zijn al geïnformeerd. Voor alle andere reizigers kan ik op dit moment niets anders dan adviseren om af te wachten en de FAQ in de gaten te houden voor de meest actuele informatie: https://www.tui.nl/coronavirus-faq/. Ook de volgende pagina zal steeds worden aangevuld met nieuwe informatie:  https://www.tui.nl/corona-maatregelen/. Mocht er een definitief besluit zijn over jouw reis, krijg je bericht vanuit TUI. Zowel bij een eventuele annulering, als bij goed nieuws! Mocht je niet willen afwachten, kun je tot 31 augustus 2020 gebruik maken van onze versoepelde omruilgarantie waarbij je, je reis tot 7 dagen voor vertrek, zonder wijzigingskosten kunt omboeken naar een andere bestemming en/of periode zoals bijvoorbeeld 2021.

Groet, ^Mae 

Wij vertrekken normaal gezien op 2 juli vanuit Eindhoven naar Kos. Gaat deze reis door?

Groet Danny

Reputatie 4
Badge

Beste @danny,

Ik heb gereageerd op je andere bericht. 

Groet, Daisy 

Vorige week hebben we een week Portugal geboekt, vertrek 22 juni, omdat per 15 juni de grenzen met 12 Schengen landen, waaronder Portugal weer open gingen. Deze boeking werd geaccepteerd zonder waarschuwing en vandaag komt er een mail dat er pas vanaf 1 juli weer reizen doorgaan. Dit terwijl het land, het resort en Transavia, die de vlucht doet, gewoon open zijn. Dit is per telfoon vanmiddag, voor de email, bevestigd door iemand van jullie. Hoe kan het dat jullie deze boeking a) accepteerden terwijl jullie kennelijk wisten dat hij niet doorging en b) hoe kan deze geannuleerd zijn terwijl alles 3 de variableen op groen staan?

Nu wordt er een voucher aangeboden, maar omboeken naar dezelfde plek in julie voor 3 personen is zo’n 5-700 Euro duurder.

Reageer