Vraag

vakantie Macedonië

• 2 juli 2020
  • 4 reacties
  • 166 Bekeken

• Verkenner
  • 1 reactie

Hallo, 

Jullie geven aan op de site dat er vanaf 14 juli weer gevlogen wordt naar macedonie. 

De overheid heeft Macedonie niet als bestemming staan waar weer naartoe gevlogen kan worden, ook op Nederland wereldwijd wordt aangegeven dat Nederlanders niet toegelaten worden in macedonie tenzij dringende economische of strategische noodzaak bestaat. Waar bazeren jullie op dat dit vanaf 14 juli wel kan!

Ik moet voor 8 juli mijn restant betalen, en zou graag voor die tijd meer duidelijkheid willen hebben over onze vakantie. Wanneer kan ik een telefoontje verwachten!!!!!! Ik heb het gevoel dat wij een beetje aan het lijntje worden gehouden en dat wij pas na betaling van de restsom opeens wel bericht krijgen met de mededeling dat de reis alsnog wordt geannuleerd.

4 reacties

De zelfde gedachte hier. Wij hebben een reis geboekt Via de vakantie discounter met als organisatie tui. 
nu lees ik hier dat vanaf 14 juli er weer reizen naar Macedonië gaan. Wij hebben net 2 weken geleden alles betaald met vertrek datum 25 juli.

ik hou Nederland wereldwijd dagelijks in de gaten. Ik kan me niet voorstellen dat Macedonië open gaat voor toeristen, omdat ze sinds begin juni weer een groei hebben in het aantal Corona besmettingen.

waar is een eventuele openstelling voor toeristen op gebaseerd?

vanuit Duitsland wordt tot eind augustus op Macedonië niet gevlogen? Hoe kan Nederland dat wel? Hoe zal onze vakantie er dan uit gaan zien?

Ik zit niet te wachten op een quarantaine verblijf ipv een vakantie……

Het bijzondere aan de situatie vind ik dat andere reisorganisaties in Nederland  alle vakanties hebben geannuleerd tot eind oktober, en tui de enige is die wel weer kan vliegen. Beetje bijzonder!!! Vandaar het gevoel van aan het lijntje gehouden worden.

Reputatie 5
Badge +1

Beste Joy,

Op de pagina www.tui.nl/corona-maatregelen vind je alle bestemmingen waar TUI deze zomer weer reizen naartoe aanbiedt. Deze pagina werken we voortdurend bij met de laatste informatie. Hiervoor is TUI steeds in overleg met de Nederlandse en lokale overheden. 

Op dit moment verwachten wij dat TUI vanaf 14 juli weer reizen naar Noord-Macedonië kan aanbieden. Dit zullen wij natuurlijk alleen doen als Nederlandse reizigers welkom zijn en we hen daar een veilig en zo comfortabel mogelijk vakantieverblijf kunnen bieden. In het geval het reisadvies van de Nederlandse overheid of de lokale corona-maatregelen je vakantie in Noord-Macedonië toch niet toelaten, dan annuleren we je reis en ontvang je een gedekte voucher voor de door jou betaalde reissom.

Het is het streven van TUI om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Eenmaal geannuleerd kan een reis niet alsnog doorgang vinden. Het zou daarom jammer zijn als wij je vakantie nu annuleren, als over 2 weken deze bestemming toch wel blijkt open te gaan.

Als je een vakantie naar Noord-Macedonië hebt geboekt, maar hierover twijfelt of nu al weet dat je niet wilt gaan, dan kun je gebruik maken van onze versoepelde omruilgarantie. TUI zal je uiteraard niet dwingen om op vakantie te gaan, als je je daar niet prettig bij voelt. Met de versoepelde omruilgarantie kun je daarom tot 7 dagen voor vertrek je vakantie omboeken naar een andere periode, bestemming of reisgezelschap. Meer informatie leest je hier.

Vriendelijke groeten,

Tessel

ook ik moet mijn reis na macedonie betalen. maar op de tui site staat nog geen enkele info over macedonie. zou graag meer info willen voor ik betaal.

Reageer