TUI voucherbeleid

  • 23 juni 2020
  • 1 reactie
  • 89 Bekeken

Een aantal topics is helaas gesloten voor commentaar, waarin gesproken wordt over het weigeren van een voucher. Vanuit TUI werd er dan gesproken over het feit dat je alleen in hele uitzonderlijke gevallen je geld terug kon vragen. Er was ook een rechtenstudent die in die topics goede punten aandroeg. De klant heeft recht op het terugvragen van het geld, hier wordt nauwelijks over gecommuniceerd. Alleen het omboeken van een reis wordt uitgelegd. Tevens had ik hier op de site nergens gelezen dat als je de voucher niet opmaakt binnen de gestelde termijn dat je het bedrag teruggestort hoort te krijgen.

Vanmorgen viel mijn oog op een nieuwsartikel waarin stond dat de Toezichthouder Corendon en TUI maant vanwege hun voucher-beleid.

https://www.nu.nl/economie/6059768/toezichthouder-maant-corendon-en-tui-om-voucherbeleid.html


1 reactie

Reputatie 5
Badge +1

Beste DeeDee,

De topics waar je over spreekt zijn van enige tijd geleden. Zij zijn gesloten omdat ofwel de informatie niet mee up to date was, ofewel omdat de reacties in het topoc niet in lijn waren met de huisregels van de TUI Community.

TUI Nederland biedt klanten met een los TUI fly vliegticket voor een vlucht die als gevolg van de coronacrisis door TUI werd of wordt geannuleerd, de mogelijkheid de prijs van het ticket in geld terug te ontvangenZodra het proces is opgezet dat noodzakelijk is om de tickets te kunnen restitueren, zal de klant de keuze hebben voor een voucher of restitutie van de prijs van het ticket. Ook klanten die al een voucher ontvangen hebben kunnen deze inruilen voor contante terugbetaling.

Deze regeling geldt alleen voor losse vliegtickets van TUI fly en niet voor pakketreizen van TUI. Voor geannuleerde pakketreizen blijft de situatie ongewijzigd. Deze vouchers zijn gedekt door de Stichting Garantiefonds Reisgelden en kunnen als ze na een jaar niet zijn ingewisseld alsnog in geld gerestitueerd worden. Deze oplossing wordt - gelet op de uitzonderlijke situatie waarin we verkeren - nog steeds erkend door zowel de Europese Commissie als het Ministerie van Economische Zaken. Daarnaast heeft de Nederlandse toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) meegekeken bij de voorwaarden die aan de Corona voucher zijn verbonden. Tenslotte biedt de SGR op basis van haar bestuursbesluit dekking voor de vanaf 16 maart jl. uitgegeven Corona-voucher.

TUI blijft in goed gesprek met de overheid, ACM, SGR en ANVR om deze crisis in goed overleg het hoofd te bieden.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Reageer