Beantwoord

Tegoed gebruikte voucher terugstorten?

• 17 juni 2020
  • 5 reacties
  • 185 Bekeken

Wij hadden een reis geboekt naar Alanya (Gazipasa) op 1 juli en het volledige bedrag betaald. Deze reis werd geannuleerd en hebben hiervoor een voucher gekregen. 

Nu hebben we een nieuwe vliegticket geboekt die goedkoper is dan het bedrag op de voucher. Dan zouden we dus een x bedrag nog terugkrijgen, maar TUI doet dit niet. Al was het maar in de vorm van een tegoed (voor bijvoorbeeld stoelen, bagage et cetera). 

Waarom gebeurt dit niet? 

icon

Beste antwoord door Tessel 17 juni 2020, 16:03

Hoi Pikachu,

In je eerste bericht geef je aan dat je een voucher hebt gekregen voor je geannuleerde reis. Als het goed is, stond deze voucher in de boeking van je geannuleerde reis in je MijnTUI omgeving. Op deze voucher staat onderaan de vouchercode, de waarde van de voucher, de uitgiftedatum en de datum tot wanneer de voucher geldig is.

Wanneer je de voucher inzet voor een nieuwe boeking en er blijft nog saldo over, dan kun je dit inzetten voor een volgende vakantie. Ik vind het heel gek dat jou tot 2 keer toe iets anders is verteld wat niet klopt. In de FAQ op de TUI website kun je de juiste info ook terugvinden. Ik heb hieronder de betreffende passage gekopieerd, zie de laatste zin.

Na het inzetten van de voucher op je boeking, ontvang je een tweede voucher met een nieuwe vouchercode voor het restant van het saldo. Deze restantvoucher vind je in de nieuwe boeking in de MijnTUI omgeving. Dit kan wel een paar uurtjes duren. 

Mocht je nieuwe voucher na een dag nog niet in MijnTUI staan, neem dan even contact op met het customer services center.

Via de Community kunnen wij niet in boekingen kijken, daarom kan ik dit helaas niet voor je checken. Hopelijk staat de nieuwe voucher inmiddels voor je online.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Hoi Pikachu,

Als je een reis hebt geboekt en voor de betaling een deel van je voucher hebt gebruikt, dan blijft het restbedrag gewoon op je voucher staan. Je kunt dit restbedrag later gebruiken bij een andere boeking of na de einddatum van de voucher laten uitbetalen.

Groeten,

Tessel

Hallo Tessel,

Bedankt voor je antwoord. Deze vraag heb ik gesteld via de chat en tot 2x toe is mij verteld dat wij dat verschil niet terug krijgen (namen zijn bij mij bekend). Dat alleen het bedrag geldt wat op de voucher staat. Dat wij dat verlies maar moeten nemen.

Daarnaast heb ik geen vouchercode ontvangen maar heeft een medewerker de voucher meteen verrekend met de geboekte vlucht. Op deze manier heb ik er dan ook geen zicht meer op. 

Waar kan ik het restbedrag inzien?

Reputatie 5
Badge +1

Hoi Pikachu,

In je eerste bericht geef je aan dat je een voucher hebt gekregen voor je geannuleerde reis. Als het goed is, stond deze voucher in de boeking van je geannuleerde reis in je MijnTUI omgeving. Op deze voucher staat onderaan de vouchercode, de waarde van de voucher, de uitgiftedatum en de datum tot wanneer de voucher geldig is.

Wanneer je de voucher inzet voor een nieuwe boeking en er blijft nog saldo over, dan kun je dit inzetten voor een volgende vakantie. Ik vind het heel gek dat jou tot 2 keer toe iets anders is verteld wat niet klopt. In de FAQ op de TUI website kun je de juiste info ook terugvinden. Ik heb hieronder de betreffende passage gekopieerd, zie de laatste zin.

Na het inzetten van de voucher op je boeking, ontvang je een tweede voucher met een nieuwe vouchercode voor het restant van het saldo. Deze restantvoucher vind je in de nieuwe boeking in de MijnTUI omgeving. Dit kan wel een paar uurtjes duren. 

Mocht je nieuwe voucher na een dag nog niet in MijnTUI staan, neem dan even contact op met het customer services center.

Via de Community kunnen wij niet in boekingen kijken, daarom kan ik dit helaas niet voor je checken. Hopelijk staat de nieuwe voucher inmiddels voor je online.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Beste Tessel,

Bedankt voor je antwoord. De oorspronkelijke voucher stond inderdaad bij de boeking. Die had ik ook gezien. Deze heeft de medewerker voor mij gebruikt bij het boeken van de nieuwe vlucht. Echter de nieuwe boeking was ook niet zichtbaar in het account. Deze heb ik net handmatig toegevoegd. Daar staat inderdaad de voucher bij met nog een tegoed. 

Er was mij inderdaad wel verteld dat we geen recht hadden op tegoed (2x). Vandaar mijn poging drie via dit kanaal. Fijn dat jij mij wel het juiste antwoord kan geven, blij mee!

Vriendelijke groet,

Paula

Reputatie 5
Badge +1

Hoi Paula,

Fijn dat je de voucher voor het restantbedrag hebt ontvangen.

Ik zal intern aangeven dat er verkeerde informatie is verstrekt, zodat we dit in het vervolg beter kunnen doen.

Fijne avond!

Groeten,

Tessel

Reageer