Beantwoord

Naar Bali in augustus?

• 17 juni 2020
  • 3 reacties
  • 147 Bekeken

We hebben een geboekte reis staan naar Bali op 10 augustus. Hiervoor geldt momenteel de reguliere 6 weken termijn om de reissom te voldoen. Dit betekent dat we deze op 30 juni moeten voldoen. Momenteel is het door ons geboekte hotel gesloten en geldt er voor onbepaalde tijd een inreisverbod voor buitenlanders in Indonesië. In Indonesische media valt te lezen dat men verwacht dat reizen naar Bali pas op zijn vroegst worden hervat per oktober 2020.

Het is daarmee voor 99% zeker dat Tui deze vakantie niet kan leveren. Wanneer gaat Tui een besluit nemen wanneer reizen naar verre bestemmingen richting Azië (ruimschoots buiten Europa) gepland voor augustus worden geannuleerd? 

De gewijzigde betalingstermijn van 3 weken geldt voor reizen met een startdatum tot 31 juli. Het lijkt mij redelijk en billijk dat TUI deze regeling ook gaat hanteren voor reizen in augustus. Zijn daar plannen voor en zo ja wanneer wordt dat bekend gemaakt? 

icon

Beste antwoord door Bossie75 17 juni 2020, 16:45

Hallo Daisy,

Dank voor je antwoord. Fijn om te horen dat de betalingstermijn is versoepeld. Dat geeft ons nog wat ruimte om te vernemen wat er gaat gebeuren met onze reis.

Groet,

Michel

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge

Beste @Bossie75,

Dank voor je bericht op onze Community. 

Ik durf niet te zeggen wanneer reizen in augustus (mogelijk) geannuleerd gaan worden, aangezien dit per bestemming bekeken moet worden. Als er reizen geannuleerd gaan worden is dit terug te vinden op onze FAQ pagina. Tevens hebben we deze pagina waar meer informatie over de bestemmingen komen waar we wel deze zomer naar toe mogen. Dit overzicht wordt continu aangevuld met de laatste informatie en uitgebreid naarmate meer bestemmingen open zijn voor reizigers uit Nederland. 

Wat betreft de versoepelde betaaltermijn, deze is vanmorgen aangepast naar t/m 27/08/2020. Het wordt niet aangepast in je boeking, je mag zelf de vertrekdatum - 3 weken aanhouden als uiterste betaaldatum. 

Wanneer je twijfelt over de reis, heb je ook altijd de mogelijkheid de reis om te boeken naar een latere datum/bestemming indien gewenst. Wanneer je wilt omboeken, kun je contact opnemen met ons Customer Services Center via het nummer 088 - 088 58 85. Zij staan van 9:00-23:00 uur voor klaar. Vanwege drukte kunnen de wachttijden wel iets langer zijn dan je normaal van ons gewend bent.            

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Groet, Daisy 

Hallo Daisy,

Dank voor je antwoord. Fijn om te horen dat de betalingstermijn is versoepeld. Dat geeft ons nog wat ruimte om te vernemen wat er gaat gebeuren met onze reis.

Groet,

Michel

Ik heb vandaag gelezen op de site van ons hotel dat deze ivm Corona ook in augustus nog gesloten blijft. (https://bali.hardrockhotels.net/suspendsoperations/) Daarnaast heeft de gouverneur van Bali in een persconferentie aangegeven dat Bali zeker niet voor september wordt geopend voor internationaal toerisme. 

Hiermee is het ondertussen 100% zeker dat Tui onze geboekte reis niet kan leveren. Wanneer mag ik verwachten dat Tui aan mij formeel zal melden dat mijn reis wordt geannuleerd? Over 12 dagen verstrijkt de betalingstermijn en mag ik er vanuit gaan dat ik nog daarvoor een bericht mag ontvangen?

Groet,

Michel

Reageer