Vraag

Moet ik mijn reis betalen ondanks dat ik verwacht dat deze niet doorgaat?

• 13 mei 2020
  • 4 reacties
  • 79 Bekeken

Goedenmiddag,

Ik heb voor augustus een reis gepland en geboekt naar Macedonië en hiervoor nog niks aanbetaald.

Deze reis gaat dus nooit door in augustus…

Moet ik deze reis betalen om vervolgens wederom een coronavoucher te ontvangen?

mvg jasper

4 reacties

Reputatie 4
Badge

Beste @Jasper_98,

Over reizen in augustus kunnen wij op dit moment nog geen uitspraak doen. Dat is uiteraard afhankelijk van de actuele situatie op dat moment. Op basis van de informatie die we nu hebben, gaat uw reis nog door. We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en zullen indien nodig aanvullende maatregelen nemen. Wij adviseren u dan ook de situatie nog even af te wachten. Heeft u twijfels over uw reis? Dan kunt u tot en met 31 augustus 2020 gebruik maken van onze versoepelde omruilgarantie en uw vakantie kosteloos omboeken. 

Groet, ^Daisy

Wij hebben ook een vakantie geboekt staan naar Macedonië in augustus en nog geen aanbetaling gedaan.

U geeft aan dat op basis van uw informatie de reis nog doorgaat.

Dit verwacht ik niet. Op de website nederlandwereldwijd.nl van de Nederlandse overheid staat dat het het onmogelijk is om naar Macedonië te vliegen, restaurants e.d zijn gesloten. Bijeenkomsten en conferenties zijn niet  toegestaan en reizigers uit Nederland worden niet langer toegelaten omdat Nederland als een ‘midden-hoog risico gebied’ wordt beschouwd. 

Er staat ook dat inwoners van Noord-Macedonië die het land willen verlaten een verklaring dienen te ondertekenen dat zij niet binnen 3 maanden zullen terugkeren. Inwoners die vanuit een ‘midden-hoog risicogebied’, zoals Nederland, terugkeren moet 2 weken in quarantaine en mogen hun huis niet verlaten.

Deze update dateert van 1 mei 2020. 

Hoe verwacht u dat deze reis toch door zal gaan?

Ik ben namelijk niet van plan €1500 euro te betalen en dan vervolgens een voucher te krijgen, omdat de reis niet door kan gaan. 

Wanneer verwacht TUI hierover een uitspraak te doen? 

Bij voorbaat dank. 

Ik denk dat wij beide dezelfde reis hebben geboekt. Hier en daar hoor ik dat we een betaalplicht hebben, maar Tui heeft ook een leverplicht. En nooit dat de vluchten doorgaan in augustus. Dus inderdaad ben ik dat ook niet van plan. Ook een soepele omruilgarantie zie ik niet zitten aangezien het Coronavirus nog lang niet de wereld uit is. Je zou dan een vakantie gaan omruilen, wetend dat het aankomend jaar waarschijnlijk ook niet gaat.

Ik sluit mij volledig aan bij de mede-reageerder,

graag wat meer concrete informatie,

bij voorbaat dank.

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Silvy92 en @Jasper_98,

Ik kan me jullie zorgen omtrent jullie vakanties goed voorstellen. Ik moet helaas toch echt bij mijn collega Daisy aansluiten, de reis staat vooralsnog gepland door te gaan. Mocht hier toch verandering in komen, dan brengen we jullie daar uiteraard van op de hoogte. Zoals mijn collega Daisy al aangaf is het mogelijk om 1) de situatie af te wachten, 2) gebruik te maken van de Omruilgarantie of 3) via reguliere voorwaarden annuleren. Concretere informatie hebben wij op dit moment nog niet. 

Groetjes, Demi

Reageer