Vraag

Moet ik mijn boeking alsnog betalen als TUI mijn reis heeft geannuleerd?

• 13 mei 2020
  • 9 reacties
  • 97 Bekeken

Zouden op 16 juni naar Garda gaan maar T|M 18 juni negatief reisadvies. Moet nog wel betalen maar wil dit niet gaan doen omdat wij niet gaan en we hoeven niet als eerste in Italie te zijn naar deze schit. Mede omdat wij kwetsbare personen zijn. Hoef ik dus niet meer te betalen? of hoe gaat dit

9 reacties

Reputatie 4
Badge

Beste @Gerrit Bosch,

Wanneer je reis geannuleerd is door TUI, hoef je niet meer te betalen. Wanneer je al een aanbetaling hebt gedaan, zul je dit bedrag in de vorm van een voucher retour krijgen. De voucher is in de loop van de maand mei terug te vinden in “Mijn TUI". 

Groet, Daisy 

Daisy bedankt voor je terugkoppeling,

Maar kan TUI dan niet zeggen ja maar Gerrit je kunt nog wel na de 18e weg?

Want dat is voor ons geen optie.

Reputatie 4
Badge

Nee, als we annuleren, dan annuleren we.

Daisy,

Bedankt voor de snelle terugkoppeling dan weten we dat ,een heel fijne dag en succes met TUI,

hopelijk komt het goed bij jullie.

Reputatie 3
Badge

Dankjewel Gerrit, daar doen we ons uiterste best voor en hebben we alle vertrouwen in!

Beste,

Vandaag een bericht gekregen dat mijn vakantie is geanuleerd. Oké maar ik had nog niets betaald als ik het bericht wat ik gekregen heb goed begrijp moet ik betalen (ik had nog niets betaald) Daarna krijg ik een voucher terwijl ik nog niets betaald heb? en ook niet ga doen omdat wij dit jaar niet meer weg kunnen. Dus de voucher hoef ik niet want ik kan hier zo wie zo dit jaar geen gebruik van maken en wij zijn geen wintersporters of mensen die in de winter ergens heen gaan wat dus inhoudt dat wij niet eerder meer gaan dan in 2021 ergens in juni. Dus om een lang verhaal kort te maken wij hoeven geen voucher.

Vriendelijke groeten Gerrit Bosch,

Reputatie 5
Badge +1

Beste Gerrit,

Zoals mijn collega Daisey al aangaf: als je vakantie is geannuleerd door TUI, maar je hebt nog niets betaald, dan hoef je niet alsnog te betalen. Je krijgt dan ook geen voucher.

Meer informatie hierover kun je lezen op onze FAQ.

Groeten,

Tessel

Tessel,

bedankt voor je snelle feedback kan ik weer rustig slapen (ha ha,) ook voor jou geld

veel succes met de TUI en wij zullen zeker (zoals altijd) weer bij jullie terug komen. 

Wat ik nog wel even kwijt wil is dat het morele kompas van de TUI dik in orde is dit kan niet iedere reisorganisatie zeggen normaals succes.

Fijne avond 

Gerrit,

Reputatie 5
Badge +1

Beste Gerrit,

Bedankt voor het compliment en de vriendelijke woorden. Dat waarderen we zeker! :-)

We hopen je snel weer naar een mooie zonnige vakantiebestemming te mogen brengen.

Groeten,

Tessel

Reageer