Vraag

Madeira

• 23 juni 2020
  • 1 reactie
  • 76 Bekeken

Ik vertrek op 15 juli naar Madeira.
Nu staat op de website van Tui jullie het volgende:
Toeristen dienen maximaal 72 uur voor de aankomsttijd op Madeira een Covid-19 (PCR) test af te laten nemen met een negatief resultaat. Hiervan dient een certificaat te worden overlegd op de bestemming. Kun je dit niet aanleveren, dan is het bij aankomst op de luchthaven van Madeira verplicht om een Covid-19 (PCR) test af te laten nemen. Het testresultaat ontvang je binnen één dag. Gezien het risico op een verplichte quarantaine bij een positieve test adviseren wij zeer dringend de Covid-19 (PCR) test voor vertrek in Nederland af te nemen.

Dit geldt vanaf 01-07. Deze informatie vind ik ook terug op de websites van de overheid op Madeira,
Bij voorkeur doe ik de test dus in Nederland conform jullie advies.
Echter, waar kan ik in Nederland wanneer ik geen klachten heb een test laten afnemen en schriftelijk de uitslag ontvangen? De GGD geeft alleen telefonisch uitslag, en daar heb ik dus niets aan... (nog afgezien van het gegeven dat ik geen test mag aanvragen... omdat ik geen klachten heb).

BZ geeft op de website aan dat ik de test moet afwachten in een door de autoriteiten aangewezen hotel... en de websites in Portugal geven aan dat ik de test op het vliegveld mag doen en mag doorreizen naar mijn hotel in afwachting van de uitslag met inachtneming van de standaard beperkingen afstand houden e.d.
Wat is nu waar?
maar de hoofdvraag is: Hoe kom ik aan zo'n test met schriftelijke uitslag die jullie adviseren op voorhand te doen... en dus ook niet ouder mag zijn dan 72 uur

1 reactie

Reputatie 4
Badge

Beste @Stijn van Tol,

Bedankt voor je bericht op onze Community. 
Op dit moment zijn we bezig om deze informatie uit te zoeken. Wanneer er meer informatie over bekend is, zal het op deze pagina komen te staan. Ik zou je willen adviseren om deze pagina met regelmaat in de gaten te houden! 

Groet, Daisy 

Reageer