Vraag

Kunnen wij restitutie krijgen in plaats van een voucher?

• 16 mei 2020
  • 2 reacties
  • 82 Bekeken

Hallo Tui

Wij hebben onze reis met vertrekdatum 20 juni nog niet betaald, ook geen aanbetaling. Nu is uitspraak gedaan in Brussel dat je geen voucher hoeft te accepteren. Als wij dit niet doen dan is er toch geen sprake van annuleren als wij afwachten tot TUI de reizen na 18 juni ook gaat annuleren? De vouchers gelden voor reeds betaalde reizen en wij hebben onze reis nog niet betaald. Dus lijkt redelijk dit ook niet te doen omdat wij geen gebruik van voucher willen maken.  Dit vindt je nergens terug in jullie informatie hoe jullie hier mee omgaan. Geen gebruik maken van voucher heeft een persoonlijke reden. Wij snappen jullie verzoek tot vouchers maar kunnen hier niet in meegaan.   

Hoe is jullie beleid hierop. Dus nog niet betaald, en geen gebruik willen maken van voucher. Na uitspraak Brussel en eerder consumentenbond dat je voucher niet hoeft te accepteren? 

Bedankt

vandammetju

2 reacties

Hi vandammetju,

Bedankt voor je bericht en welkom onze community!

Op dit moment zijn er voor alle boeking met vertrek in juni een versoepelde betalingsregeling. U kunt uw betalingstermijn opschuiven naar drie weken voor vertrek. Gebruikelijk is er dan meer informatie over reizen die later vertrekken. De kans bestaat dat, mocht je reis  geannuleerd worden, je ze niet hoeft te betalen en dus ook geen voucher krijgt.

Ook is het mogelijk om gebruik te maken van onze versoepelde omruilgarantie.

Na de uitspraken door Brussel is er geen wijziging in het proces van de voucher uitgave. De tegenstrijdige uitspraken van Nederlandse en Europese autoriteiten over de vorm waarin reizigers de betaalde reissom voor hun geannuleerde vakantie kunnen terugkrijgen, creëren verwarring en zetten de reissector zwaar onder druk. Vanzelfsprekend willen we klanten de mogelijkheid geven om de betaalde reissom terug te vragen in plaats van een voucher voor dat bedrag. Het punt is dat we op dit moment die vele bedragen wel willen, maar niet kunnen betalen. Door de uitspraken die vandaag gedaan zijn, zijn consumenten in de veronderstelling gebracht dat er mogelijkheden zijn om onmiddellijk hun geld terug te krijgen.

Ik hoop dat ik je antwoord heb kunnen geven op je vraag. Ik adviseer je ook de FAQ op onze website te bezoeken. 

Groetjes, Mae 

bedankt voor de reactie en mogelijke kans dat er niet betaald hoeft te worden. Dit heb ik nog nergens gelezen.

Uitstel betaling tot 3 weken voor vertrek is mij bekend.

Reageer