Vraag

Krijgen wij een voucher als onze reis uiteindelijk wordt geannuleerd maar wij niet hebben aanbetaald?

• 12 mei 2020
  • 3 reacties
  • 106 Bekeken

Wij hebben geboekt met vroegboekvoordeel, zonder aanbetaling. Bij annulering door ons tot 6 weken van tevoren betalen wij dan 15 % annuleringskosten, bij annulering daarna 35/ 40 % tot 28/21 dagen voor vertrek. Zo lees ik in de anvr voorwaarden.

Hoe zit het nu als wij niet annuleren? wanneer krijgen wij een voucher en voor welk bedrag? Vanwege het vroegboekvoordeel vind ik dit niet volledig duidelijk.

Als ik het goed begrijp moeten wij pas 3 weken voor vertrek betalen? dus als wij dan niet kunnen vertrekken bij annulering door tui betalen wij niets (tot 3 weken voor vertrek)? en bij niet kunnen vertrekken na betaling krijgen wij een voucher voor de volledige reissom? 

3 reacties

Reputatie 4
Badge

Beste @ikkeina,

Wat jij hierboven omschrijft klopt helemaal. 

Wanneer je nog niets hebt betaald en TUI annuleert, krijg je ook niets terug
Wanneer je wel hebt betaald en TUI annuleert, krijg je het betaalde bedrag retour in de vorm van een voucher. 

De versoepelde betalingstermijn is voor reizen met een vertrek t/m 16 juli. Is juli reis eerder dan 16 juli, dan mag je een betalingstermijn van 3 weken aanhouden. 

Wanneer je twijfelt over je reis, kun je er natuurlijk altijd nog voor kiezen om je reis om te boeken naar een latere datum (of zelfs andere bestemming). Dit mag tot 31/8/2020 en mag 2x kosteloos. Je mag omboeken naar alle reizen die boekbaar zijn, dus mag zelfs voor zomer 2021 (indien beschikbaar).

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Groet, ^Daisy

Beste Tui,

Op 25 juni 2020 staat onze pakketreis gepland naar Gran Canaria.

De versoepelde betalingstermijn door Tui is op het ogenblik 3 weken voor de vertrekdatum.

Ik las op de Belgische Tui site dat aldaar de betalingstermijn is versoepeld naar 2 weken voor vertrek.

Waarom niet 1 lijn c.q. voor Nederland ook een versoepelde betalingstermijn van 2 weken voor vertrek?

Ben benieuwd naar het antwoord en de reacties.

Groet

Reputatie 4
Badge

Beste @Eugene01,

TUI NL en TUI BE hebben beide hun eigen producten en eigen voorwaarden. TUI NL heeft gekozen voor een betalingstermijn van 3 weken voor vertrek, omdat dan veelal meer bekend is over de status van de reizen. 

Ik  hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Groet, Daisy 

Reageer