Vraag

Krijg ik de annuleringskosten vergoed?

• 11 mei 2020
  • 3 reacties
  • 49 Bekeken

Wij hebben een TUI vliegreis met hotel geboekt. Vertrek op 18 augustus naar Griekenland. Wij overwegen zeer serieus (eigenlijk al definitief) om deze te annuleren. Uiteraard zijn er tot 6 weken voor vertrek annuleringskosten verschuldigd van 15% (zo is mij via de chat medegedeeld). Mijn vraag is als ik nu annuleer en ik betaal de annuleringskosten, en over een poosje blijkt dat TUI zelf de reizen tot en met 18 augustus (of later) annuleert, krijg ik dan de door mij gemaakte annuleringskosten alsnog vergoed? Anders moet ik namelijk gaan wachten tot TUI annuleert en dan bestaat natuurlijk de kans dat dat binnen zes weken voor vertrek nog niet gebeurt is en uiteindelijk niet gebeurt en dan ben ik de veel meer verschuldigd dan die 15% omdat ik dan korter dan 6 weken voor vertrek annuleer. 

3 reacties

Reputatie 4
Badge

Beste @Barsiebe,

Bedankt voor je bericht op onze Community. 

Ik begrijp je terechte vraag. Wanneer jij besluit zelf de reis te annuleren, zitten hier de standaard annuleringskosten aan verbonden. Het percentage dat betaald moet worden, is afhankelijk van het aantal dagen voor vertrek de reis geannuleerd wordt. Wanneer dit 42 dagen voor vertrek is, komt dit uit op inderdaad 15% van de reissom. 

Wanneer je zelf de keuze maakt om jouw reis te annuleren en TUI besluit later toch ook alle reizen t/m augustus te annuleren, heb je geen recht op vergoeding van de annuleringskosten. Het is immers een eigen keuze. 

Wanneer je twijfelt over het maken van je reis, kun je er ook eventueel voor kiezen om de reis om te boeken naar een andere vertrekdatum of zelfs andere bestemming. Dit kan tot 7 dagen voor vertrek en kan zelfs tot 2 keer toe kosteloos. Hiermee geven wij je de optie om eventueel volgend jaar zomer op reis te gaan, i.p.v. deze zomer. 

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. 

Groet, ^Daisy

Hoe lang van tevoren besluit TUI om al dan niet de reizen van augustus te annuleren?

Reputatie 1

Beste @Barsiebe ,

Daar kan ik nu helaas nog geen uitspraken over doen. Wij staan in nauw contact met het Ministerie en de ANVR en volgen hun adviezen. De situatie kan heel snel weer wijzigen, vandaar dat de overheid ook iedere keer maar een beslissing neemt voor enkele weken vooruit. Sorry dat ik je geen ander antwoord kan geven.

Desondanks wens ik je nog een fijne avond!

Groet, ^Merel

Reageer