Beantwoord

kosten terug vragen corona test

• 1 augustus 2020
  • 4 reacties
  • 93 Bekeken

Vorige week heb ik een corona test laten doen om te kunnen vliegen naar Curacao.

ik heb begrepen dat de kosten voor deze test gedeclareerd kunnen worden bij Tui. Nu zou ik graag willen weten hoe ik hiervoor in aanmerking kan komen.

icon

Beste antwoord door Mark 1 augustus 2020, 20:13

Beste @Sanneke,

TUI vergoedt je PCR-test alléén bij het invullen van het juiste registratieformulier van HetHuisartslab. Dit formulier is te herkennen aan het TUI/Kras logo op de betreffende pagina. Deze informatie is ook terug te vinden op de website. Bij stap 3 op het registratieformulier vul je je unieke code in, wat een combinatie is van je voorletter, achternaam en geboortedatum zoals op je reisspecificatie vermeld staat. Deze code geeft recht op een volledige vergoeding van de PCR-test per reiziger. Ik raad je aan om contact op te nemen met het TUI Customer Services Center om na te gaan hoe je de kosten kan declareren.

Groetjes,

Mark

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Sanneke,

TUI vergoedt je PCR-test alléén bij het invullen van het juiste registratieformulier van HetHuisartslab. Dit formulier is te herkennen aan het TUI/Kras logo op de betreffende pagina. Deze informatie is ook terug te vinden op de website. Bij stap 3 op het registratieformulier vul je je unieke code in, wat een combinatie is van je voorletter, achternaam en geboortedatum zoals op je reisspecificatie vermeld staat. Deze code geeft recht op een volledige vergoeding van de PCR-test per reiziger. Ik raad je aan om contact op te nemen met het TUI Customer Services Center om na te gaan hoe je de kosten kan declareren.

Groetjes,

Mark

Hoi Mark, jawel, ik heb wel een code gekregen en een factuur. Maar wat nu? waar moet ik die naar toe sturen? 

Sandra

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Sanneke,

Als je unieke code (per reiziger)  heeft gewerkt adviseer ik je contact op te nemen met het TUI Customer Services Center om na te gaan waar je de declaratie kan indienen. Dit durf ik je helaas niet aan te geven. Wellicht dat iemand anders op de TUI Community dit weet, maar voor een snelle reactie kan je altijd even bellen of mailen met TUI.

Groetjes,

Mark

Ik heb via D reizen geboekt. een reis naar Griekenland uitgevoerd door TUI. Gelden dan ook dezelfde regels m.b.t. het afnemen van de test via  HetHuisartslab en worden dan ook de kosten vergoed? 

Reageer