Vraag

Kan ik ook een voucher krijgen in plaats van omboeken?

• 7 mei 2020
  • 5 reacties
  • 83 Bekeken

Ik zou 7 juni naar Spanje vertrekken maar deze zal niet doorgaan of niet door kunnen gaan zodat we een fijne vakantie hebben. Omdat ook later in het jaar niks zeker is zou ik deze liever omzetten in een Voucher dan omboeken.

Of is het verstandig om de ontwikkelingen af te wachten tot uiterlijk 30 mei om te kijken wat er gebeurt ?

Is dit ook mogelijk ?

5 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Beste Dennis,

Ik snap dat je wilt weten waar je aan toe bent. Het lastige is dat er op dit moment nog te veel onduidelijkheiden zijn. Zodra we meer weten, zullen we dat ook direct communiceren.

De mogelijkheden moeten per bestemming bekeken worden en de informatie over de verschillende bestemmingen verandert dagelijks. Om die reden kunnen wij je nog geen verdere informatie geven over vertrekken vanaf 29 mei 2020 e.v.. Zodra wij hier meer over weten, zal dit direct gemeld worden op de website en via onze andere kanalen.

Uiteraard kun je de komende weken nog even afwachten. Dit zou ik je zeker adviseren. Je kunt tot 7 dagen voor vertrek gebruik maken van onze versoepelde omruilgarantie. Alle reizen kunnen voor 31 augustus omgeboekt worden naar een andere vertrekdatum t/m zomer 2021, bestemming of gezelschap.  Meer informatie hierover vind je in onze FAQ en op deze pagina met de voorwaarden.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Zou je ook een antwoord kunnen geven op mijn vraag of ik NU mijn reis kan annuleren met als resultaat een voucher ipv omboeken ???

Dit bovenstaande stuk naar aanleiding van persconferentie van Rutte van 6 mei.

mijn vraag wanneer past Tui haar Corona info aan naar aanleiding van 6 mei persconferentie.

zou op 3 juni nadat Egypte moeten vertrekken. Daar mogen echter geen internationale vluchten landen. En voor gebied waar ik geboekt heb geld code oranje. Dit wil zeggen enkel noodzakelijke reizen (dus geen vakantie reizen)

Mijn vr

Peter Rutjens

Reputatie 5
Badge +1

Beste Dennis,

Een voucher is alleen van toepassing als je reis door TUI wordt geannuleerd. Wanneer je nu zelf je vakantie annuleert, gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden. Vandaar dat ik je aanraad om inderdaad nog even af te wachten of gebruik te maken van de omruilgarantie.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Reputatie 5
Badge +1

Beste Peter,

Zoals je je in mijn eerste reactie aan Dennis kunt lezen, is het lastige dat er op dit moment nog te veel onduidelijkheiden zijn. Zodra we meer weten, zullen we dat ook direct communiceren.

Veel van mijn van onze TUI collega's hebben zelf ook een vakantie geboekt staan voor de zomerperiode en weten nog niet of dit door kan gaan. Ook wij vinden dit lastig en onzeker.

De mogelijkheden moeten per bestemming bekeken worden en de informatie over de verschillende bestemmingen verandert dagelijks. Om die reden kunnen wij je op dit moment nog geen verdere informatie geven over vertrekken vanaf 29 mei 2020 e.v.. Zodra wij hier meer over weten, zal dit direct gemeld worden op de website en via onze andere kanalen.

Uiteraard kun je gebruik maken van onze versoepelde omruilgarantie. Alle reizen kunnen voor 31 augustus omgeboekt worden naar een andere vertrekdatum t/m zomer 2021, bestemming of gezelschap. Dit kan voor de meeste reizen tot 7 dagen voor vertrek.  Meer informatie hierover vind je in onze FAQ.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Reageer