Vraag

Kan ik mijn vlucht naar een jaar later verplaatsen?

• 22 mei 2020
  • 1 reactie
  • 16 Bekeken

Wij hebben met een groep individueel tickets geboekt bij Tui naar Hurghada Egypte. Onze vlucht vertrekt 20 Juni. In Egypte geldt nog code orange. Wij gaan samen een liveaboard maken deze reservering is apart geboekt bij een reisbureau. We kunnen geen gebruik maken van de omruilgarantie omdat onze trip naar een jaar later verplaatst zou gaan worden. Wat nu? Vertrekken is geen optie door code oranje een voucher die geldig is tot 31 maart is ook geen optie. Graag een correcte oplossing voor ons.

1 reactie

Reputatie 4
Badge +4

Goedemiddag @Babs,

Bedankt voor je vraag en welkom op de TUI Community. Ik kan me voorstellen dat je huiverig bent dat de trip naar Egypte doorgaat. We hopen uiteraard zo snel mogelijk met meer informatie te komen over de reizen die na 18 juni plaatsvinden en hiervoor houden wij de berichtgeving vanuit de overheid ook nauwlettend in de gaten. Ik kan me voorstellen dat je graag een gepaste oplossing wil voor jouw vervallen vliegticket. Als jullie reis uiteindelijk niet doorgaat en jullie krijgen een voucher, dan kun je deze volgend jaar wel degelijk inzetten. De voucher is namelijk tot een jaar na uitgifte geldig. Dit houdt in dat je binnen dat jaar een reis geboekt moet hebben, de vertrekdatum van de reis mag later plaatsvinden. Bijvoorbeeld: De voucher wordt uitgegeven op 28 mei 2020. De voucher is dan geldig tot 28 mei 2021. Ik boek in februari 2021 een reis naar Egypte met vertrek augustus 2021. De voucher kan ik dan zonder problemen inzetten. 

Je kunt eventueel ook je reis annuleren, echter ben je dan wel het geld wat je hebt betaald, kwijt. Afwachten lijkt in dit geval de beste optie. 

Groetjes, Demi

Reageer