Vraag

Kan ik geld terugkrijgen i.p.v. een voucher?

• 12 mei 2020
  • 8 reacties
  • 246 Bekeken

Goedendag,

Ik heb een vakantie geboekt naar Rhodos om als begeleiding mee te gaan voor mijn jongste dochter met haar vriendin. Zij zijn 18 en 17 jaar. Als ik deze vakantie volgend jaar zou doen zijn zij inmiddels een jaar ouder en hebben zij die begeleiding niet nodig. Daarnaast heb ik een slechte gezondheid ( uitgezaaide longkanker), nu wel stabiel maar ik kan niet zover vooruit kijken dat ik volgend jaar wel op vakantie kan. Ik kan ook pas echt weer naar buiten als er een vaccin is voor corona. Graag zou ik dus mijn geld terug willen ontvangen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

8 reacties

Reputatie 4
Badge

Beste Andilo,

Ik stuur je even een privébericht. 

Groet, ^Daisy

Hallo Tui, 

Ook ik ben benieuwd hoe ik kan regelen dat ik geld terug krijg i.p.v. een voucher. 

Reputatie 5
Badge +1

Beste Suus,

Bedankt voor je bericht op onze Community.

Op dit moment is TUI druk bezig om alle vouchers voor 1 juni uit te reiken aan onze klanten. Wanneer de klant binnen een jaar niet de mogelijkheid of de wens heeft gehad om de voucher te gebruiken, kan deze omgezet worden in een restitutie in geld. Dit kan echter pas na een jaar. Hoe dit proces dan precies in zijn werk gaat, is nog niet bekend. Wanneer hier meer informatie over is, zal dat op onze FAQ vermeld worden. https://www.tui.nl/coronavirus-faq/

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Blijf gezond!

Vriendelijke groeten,

Tessel

Goedenavond,

Wij hadden in de aprilvakantie een reis geboekt. Door het Coronavirus ging deze reis niet door. Ik heb een voucher ontvangen waarmee ik tot eind maart 2021 een nieuwe reis kan boeken. Wegens omstandigheden lukt dat niet en ik wil de reden niet in deze community melden. Ik wil daarom graag met u persoonlijk contact.

Reputatie 4
Badge

Beste @RobH

Ik zal je even een privé bericht sturen.

Groet, Daisy 

Helaas moest ik er gister zelf bij toeval achter komen dat mijn reis niet doorgaat.

Ik heb een voucher ontvangen voor het bedrag van de aanbetaling maar deze zie ik graag per omgaande teruggestort. 

Overigens staat een zelfde reis met vertrekdatum 8-9 (2 weken eerder) nog wel in het aanbod, wat ik best raar vind want waarom wordt deze dan niet geannuleerd?

Volgens de Consumentenbond heb ik recht op dat geld en hoef ik hier geen jaar op te wachten, dus hoe gaat dit in z'n werk?

Gr., Esther

En is een voucher van Kras ook geldig bij TUI? Zou logisch zijn toch, maar dat kan ik nergens terugvinden. 

Reputatie 2
Badge +1

Hoi @Esther030,

De vouchers voor pakketreizen zijn immers gedekt door de SGR en klanten behouden hun recht op uitbetaling, maar uitgesteld. Daarnaast zijn ze in overeenstemming met de uitgangspunten zoals overeengekomen tussen de ANVR, de SGR en het ministerie van Economische Zaken. Het uitgeven van vouchers is dus nog steeds mogelijk. De voucher ontzegt je ook geen eventueel recht op geld terug; als je de voucher niet binnen een jaar na uitgifte hebt kunnen of willen inwisselen, zal TUI de volledige (resterende) waarde uiterlijk 1 jaar na uitgiftedatum in contanten terugbetalen.

Heb je alleen een ticket geboekt via TUI.nl, het TUI Customer Services Center, één van onze TUI winkels, een collega van TUI at Home of bij een bij TUI aangesloten ANVR reisbureau waarbij je de betaling rechtstreeks aan TUI hebt voldaan? Dan staat bij het inloggen in Mijn TUI op het tabblad waar je de voucher hebt gedownload een link naar het  formulier “restitutie ticket only”. Als je dit formulier invult zorgen wij dat het bedrag wordt uitbetaald naar de bankgegevens die je op het formulier  doorgeeft.

Een voucher van Kras ook geldig bij TUI?

Ja, dit is mogelijk. Je kunt de voucher die je ontvangen hebt voor een boeking bij TUI ook gebruiken om bij KRAS of Goed Idee Reizen een nieuwe reis te boeken, en andersom. Een voucher van KRAS of Goed Idee reizen kan bij TUI worden ingeleverd op dezelfde manier als een TUI voucher. Voor klanten die een TUI voucher willen inleveren op een KRAS of Goed Idee Reizen boeking geldt het volgende:

• Boeking op KRAS.nl: na boeking stuur je een e-mail naar voucher@tui.nl met de voucher in de bijlage, o.v.v. het boekingsnummer, vertrekdatum en naam van de hoofdboeker.
  • Boeking bij een reisagent of het Customer Services Center: je toont/stuurt de voucher. Na boeking stuurt de reisagent een e-mail naar voucher@tui.nl met jouw voucher in de bijlage, o.v.v. het boekingsnummer, vertrekdatum en naam van de hoofdboeker. 

Groetjes,

Dimi

Reageer