Vraag

Is onze betaalde reis door jullie geannuleerd om gebruik te kunnen maken van de voucher?

• 9 juni 2020
  • 2 reacties
  • 76 Bekeken

Onze oorspronkelijke boeking 2640591774 (Eindhoven, flight only) is vanwege covid-19 door jullie geannuleerd, en zoals de meesten, kregen we aankondiging voor een voucher. Nu zijn er bij het boeken van een alternatief (vanuit Schiphol), een aantal zaken misgelopen, waardoor er DRIE vluchten (in plaats van 1) zijn bijgeboekt.

• 2640611234 = volledig betaald (zonder voucher code)
  • 2640611389 = niet betaald
  • 2640611394 = niet betaald

Gisterenavond laat, heb ik een vriendelijke persoon van jullie drukke contact center te pakken gekregen (Daniela, als ik me goed herinner), en na de nodige uitleg, heeft ze ons geholpen om de 2 niet betaalde boekingen af te sluiten, om dat de eerste (betaalde) gewoon te behouden.

Ik begreep uit de uitleg dat het NIET meer mogelijk was om een reeds betaalde boeking, retroactief aan te passen zodat we alsnog de voucher, die op moment van boeking nog niet beschikbaar was, toe te passen op de nieuwe vlucht.

Dus bij het inhaken van de telefoon, was mijn begrip van situatie:

• 1 enkele vlucht (2640611234, vanuit Schiphol), betaald en in orde
  • 2 vluchten teveel (Schiphol) = geannuleerd
  • originele vlucht uit Eindhoven geannuleerd, maar dan wel nog bruikbare voucher 

Groot was mijn verbazing, toen ik afgelopen namiddag een kort mailtje kreeg dat juist die betaalde vlucht (2640611234) is geannuleerd. Dit leek me niet echt de “afspraak” zoals ik had verstaan na ons (zeer) laat telefoongesprek. MAAR, als ik het goed begrijp, is dit dan de huidige situatie:

• ALLEDRIE vluchten uit Schiphol geannuleerd
  • we krijgen ons geld terug van betaalde vlucht uit Schiphol (laatste geannuleerde 2640611234)
  • originele vlucht uit Eindhoven geannuleerd, maar dan wel nog bruikbare voucher

Als dit juist is, moet ik nu zelf gewoon een *NIEUWE* boeking (Schiphol) doorgeven, en deze keer WEL gebruik maken van de voucher, om dan weer helemaal netjes op het juiste pad te staan.

Voor de duidelijkheid, dit is geen klacht, maar gewoon een extra vraag om de situatie goed te begrijpen, en bijkomende misverstanden/frustratie te vermijden (zoals alweer een dubbele boeking).

Kort e-mail met antwoord is waarschijnlijk het praktische, of anders telefoontje?

Alvast erg bedankt!

2 reacties

Reputatie 3
Badge

Beste Wintung,

Bedankt voor je berichtje op de Community. Ik zie in onze systemen dat er al een aantal keren contact is geweest tussen jou en TUI. Vervelend dat zaken niet helemaal goed zijn gegaan. Het klopt dat alle 3 de boekingen vanaf Schiphol nu kosteloos zijn geannuleerd.

De laatst geboekte vlucht vanaf Schiphol is kosteloos geannuleerd. Als het goed is heb je hierover ook een e-mail ontvangen. Hier is dus geen terugbetaling of voucher uitkering van toepassing.

Wel staat er een voucher klaar in Mijn TUI van de oorspronkelijk geboekte vlucht vanaf Eindhoven. Als je inlogt in Mijn TUI met je achternaam en boekingsnummer moet je de voucher terug kunnen vinden.

Je mag natuurlijk zelf nieuwe vluchten inboeken, maar anders adviseer ik toch om even telefonisch contact op te nemen zodat de boekingen meteen goed in het systeem staan en de voucher ook verwerkt kan worden. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust!

Groet, ^Fleur

Bedankt, voor de info.

Ik was nog heel even in de war met uw zin “Hier is dus geen terugbetaling of voucher uitkering van toepassing.” over onze reeds betaalde boeking 2640611234 vanuit Schiphol, maar ik heb gezien dat ik online de nodige details voor de restitutie kon ingeven, en dit lijkt ook correct te zijn geregistreerd.

Verder had ik niet echt het geduld om 45 minuten aan de lijn de hangen op jullie overdrukke call center, dus ‘k heb de nieuwe vlucht (vanuit Schiphol) wel even zelf online geboekt, en nu succesvol MET gebruik van de corona-voucher.

Het is allemaal wat omslachtiger geweest dan ik had gehoopt, maar nu lijkt alles naar behoren te zijn.

Nogmaals bedankt!

Reageer