Vraag

Is het verstandig te wachten met betalen?

• 10 mei 2020
  • 3 reacties
  • 83 Bekeken

Op 30 mei zouden wij vertrekken naar Bonaire met TUI. Wij hebben hiervoor tot nu toe nog niks betaald maar de deadline is vandaag dat we moeten betalen. Er is nu al bekend dat er niet gevlogen zal worden op deze datum naar Bonaire (zie ook interview van Arjan Kers, directeur TUI OP1, d.d. 8 mei jl.). Ik begrijp dat wij een verbintenis door de boeking zijn aangegaan. Maar omdat er nog niet betaald is en en wij op deze manier geen voucher hoeven te krijgen is mijn vraag, wat te doen?

3 reacties

Reputatie 4
Badge

Beste @Hanny,

Bedankt voor je bericht op onze Community. 

Ik begrijp je vraag en uiteraard is deze ook zeer terecht. Op dit moment is er helaas nog geen nieuwe informatie m.b.t. reizen na 28 mei vanuit TUI. Zodra we meer weten hierover wordt dit gepubliceerd op de TUI FAQ pagina.

Voor nu is het dus echt nog even afwachten, al snap ik dat je graag al meer duidelijkheid had gewild hierover. Ik weet wel dat er achter de schermen hard wordt gewerkt aan het bekijken van de mogelijkheden, maar dit is echt alles wat ik weet op dit moment.

Wanneer je niet wilt afwachten, kan ik je adviseren om je reis om te boeken naar een later moment. Met onze versoepelde omruilgarantie mag je tot 7 dagen voor vertrek, je reis kosteloos omboeken naar een nieuwe vertrekdatum of bestemming. Meer informatie hierover is ook terug te lezen op onze FAQ pagina. Je kunt ook afwachten tot TUI een besluit neemt, echter moet de reissom dan wel voldaan worden op de opgegeven termijn datum en zul je een voucher krijgen wanneer TUI besluit te annuleren. 

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. 

Groet, ^Daisy

Vandaag dan te horen gekregen, zoals verwacht, dat onze reis van 30 mei niet door zal gaan. Er staat nog steeds bij Mijn.Tui dat wij per direct moeten betalen maar ik neem aan dat dit nog aangepast moet worden en dit natuurlijk niet meer hoeft?

Reputatie 4
Badge

Beste @Hanny,

Je hoeft hier uiteraard niets mee te doen. Dit zal aangepast worden. 

Groet, ^Daisy 

Reageer