Is er een oplossing om ons terug te halen naar nederland?

• 11 mei 2020
  • 3 reacties
  • 53 Bekeken

Beste Tui,

Jullie slogan: Discover your smile!
Dat die smile er door alles een beetje af is, dat begrijpt iedereen! Maar we blijven positief en proberen weer vooruit te kijken.
Maar mag toch hopen dat dat van 2 kanten gaat komen. Blijkbaar niet....

Ons verhaal :

Op 13 maart komen wij aan bij Schiphol voor een hotelovernachting. Daar horen we dat Aruba het luchtruim gaat sluiten. Na 3 kwartier in de wacht te hebben gestaan bij Tui (begrijpelijk) krijgen we een uiterst vriendelijke medewerker aan de telefoon. Onze vraag was uiteraard : Gaat onze vlucht door? Heen zaterdag 14 maart en terug zondag 5 april. Amsterdam - Aruba en vv. Jazeker gaat uw vlucht door en u kunt gewoon terug op 5 april. Helemaal opgelucht checken wij in bij ons hotel en vliegen de volgende dag naar Aruba.
Tijdens onze vakantie alhier (want we zitten er nog steeds) verandert de situatie in een sneltrein vaart en wordt ook in Aruba het luchtruim volledig gesloten. Overmacht uiteraard. Alle begrip voor! TUI FLY kan ons niet terugbrengen op de geplande datum.
Inmiddels zijn we week of 7 en vele nutteloze chat gesprekken met TUI FLY verder, waarin we nog steeds geen enkele informatie van TUI hebben gekregen. Dat onze vlucht op 5 april gaat niet door ging en dus is geannuleerd hebben we zelf moeten uitzoeken.
Vanmorgen maar weer eens een chat opgestart met een medewerker van TUI om te informeren wanneer we nu eindelijk eens terug kunnen. U kunt op de website van TUI boeken. Als we ergens eind juni /begin juli een ENKELE reis willen boeken kost die vlucht een slordige €1.800,-.... De waarde van de voucher is nog steeds niet bekend, want die hebben we nog altijd niet in ons bezit, maar ik schat dat die ongeveer €400,- zal zijn. Dus mochten we dus eindelijk terug willen vliegen kunnen we boeken, €1.800,- overmaken en de voucher wordt dan later verrekend. En als ze op die datum dan weer niet kunnen vliegen en annuleren krijgen we dus weer een voucher (als je die al krijgt) , want DAT mag buiten de wetten om van de overheid.
Is het niet meer als normaal dat TUI gewoon zijn verplichting nakomt om gestrande klanten uiteindelijk weer terug te brengen? Nee hoor.... Ze verdienen er gewoon dubbel aan, want in juli is het vliegen nu eenmaal duurder (zomervakantie) en dat moet u gewoon bijbetalen. Ennnnn daarbij is het ook nog eens zo dat wij, uit OVERMACHT TUI, genoodzaakt zijn een enkele reis te boeken. En een enkele reis is nu eenmaal extreem duur in vergelijking met een retour. 
Dus TUI kan volledig schadeloos én schaamteloos, weliswaar ook uit overmacht, ons hier 3 maanden langer laten zitten, en vervolgens geen enkele service verlenen in de vorm van gewoon terugvliegen op een ander tijdstip waarvoor wij keurig netjes betaald hebben?
Dan zal ik het nog maar niet hebben over de manier waarop de chat prompt werd afgesloten, maar mocht je die chat willen hebben TUI dan kan ik die later nog wel toevoegen!
Wat gaan we hier mee doen TUI FLY?

3 reacties

Reputatie 1

Beste @CVR2020Aruba ,

Wat een ontzettend vervelende situatie en heel erg jammer dat jullie nog niet terug in Nederland zijn! Vanaf maandag 23 maart is TUI gestopt met vliegen. Repatriëring naar Nederland liep vanaf dat moment via het Ministerie van Buitenlandse Zaken voor Nederlanders die zich geregistreerd hebben. Ik wil je adviseren voor meer informatie te kijken op www.bijzonderebijstandbuitenland.nl. Ik hoop dat je me wil geloven als ik zeg dat wij aan de coronacrisis niet dubbel verdienen, maar zelfs helemaal niet verdienen. Het is voor iedereen een zeer uitzonderlijke situatie. Ik hoop dat je gauw in contact komt met het Ministerie. Mocht je een nieuwe vlucht bij ons willen boeken, dan mag je hiervoor telefonisch contact met ons opnemen via 088 - 088 58 85. Mocht je een klacht willen indienen dan kan dat bij onze afdeling Klantenservice. Een klacht- en registratieformulier hiervoor vind je onder ‘service & contact’ op onze website.

Desondanks hoop ik dat jullie nog gezond zijn en snel weer terug naar Nederland kunnen.

Groet, ^Merel

Beste Merel, 

Ik denk dat je het verhaal dan niet helemaal goed begrijpt. Wij vragen niet om zsm naar huis te gaan, want begrijpen dat jullie daarin niks kunnen betekenen. Wij zijn aan het wachten, zodra jullie weer enigszins op Aruba gaan vliegen dat wij dan alsnog door jullie terug gebracht gaan worden naar Nederland. En dat het dan niet fair is dat jullie ons de hoofdprijs laten betalen. Enkele reis en hoogseizoen (wat dat dan ook mag betekenen in deze tijd). Als u morgen naar een winkel gaat en u koopt een tv van €1.000, - en de afspraak is dat ie over 2 weken wordt geleverd. Nu blijkt, door wat voor reden dan ook, overmacht iig, dat die tv niet over 2 weken geleverd kan worden, maar pas over 6 weken. Wat zou u vinden, als die zaak u opbelt en zegt: Sorry mevrouw, maar die tv die u onlangs hebt gekocht bij ons, daarvoor moet u nog €600,- bijbetalen, want in deze tijd dat we hem kunnen leveren zijn de tv's nu eenmaal altijd duurder.

Dat is wat er nu gebeurd. Ik vraag om een stukje service, niet meer en niet minder.

Reputatie 1

Goedenavond,

Ik dacht inderdaad dat je zo snel mogelijk weer naar Nederland terug wilde. Helaas kan ik op dit moment nog geen uitspraken doen wanneer wij weer gaan vliegen. We hopen natuurlijk zo snel mogelijk weer, maar hierin volgen wij de adviezen van het Ministerie. Ik wil je dan ook adviseren om onze FAQ goed in de gaten te houden: https://www.tui.nl/coronavirus-faq/. Hierop vermelden wij altijd de meest recente informatie.

Hopelijk hebben jullie in de tussentijd nog een fijn verblijf op Aruba.

Groet, ^Merel

Reageer