Vraag

Hoe zit het met de afhandeling van de vouhcer?

• 15 mei 2020
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

• Verkenner
  • 2 reacties

Vandaag voor ongeveer de 10e keer contact gehad met TUI.

Ik had nog even het laatste restje vertrouwen bij elkaar geraapt totdat ik deze site ontdekte.

Ik ben dus niet de enige!!!!!

Ben sinds 13 maart bezig om een voucher ofwel restitutie te ontvangen.

Heb zelfs een bevestigingsmail en dan denk je, het komt wel in orde. Niet dus!

Erger nog, Als ik de voucher niet voor 1 juni 2020 heb ontvangen en TUI valt om dan vervalt zelfs de garantie waar je normaal recht op hebt via het garantiefonds.

Ik begrijp de stress van de medewerkers, heb hier zelf ook mee te maken. Maar ben in godsnaam transparant. De wijze waarop er nu met klanten wordt omgegaan is voor mij alleen maar een reden om nooit meer te vliegen met TUI en het zeker niet te adviseren aan anderen.

3 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Hi S.Z,

Dank je wel voor je bericht en welkom op de Community.
Allereerst excuses voor het langere wachten. We realiseren ons dat je inmiddels 2 maanden op de voucher wacht. Boekingen die in de beginperiode van de corona crisis zijn geannuleerd, vallen in de 'tweede fase'. Dit betekent niet dat deze boekingen minder prioriteit hebben. Op het moment dat wij je reis annuleerden, waren de wereldwijd aangekondigde beperkingen nog beperkt, redelijk overzichtelijk en leek de impact daarvan op ons als reisorganisatie nog relatief mee te vallen. Vóór 16 maart was het niet te voorzien dat nagenoeg de gehele wereld op slot zou gaan en dat reizen vrijwel onmogelijk zou worden. Omdat de informatie van de boekingen in de beginfase zo verschillend is, nemen deze boekingen meer tijd in beslag. De annuleringen in het begin van de corona crisis zijn bijvoorbeeld op een andere manier verwerkt dan boekingen later in de crisis. Dit neemt niet weg dat ik begrijp dat je, je geduld begint te verliezen. Mijn collega's zijn nu bezig met het voucherproces voor boekingen uit de 'tweede fase'. Ik kan je geen exacte datum geven, maar we streven er naar de voucher eind deze maand uit te keren. Dan behoud je ook de SGR garantie.

Groetjes,

Anouk

Goedemiddag Anouk,

Ik begrijp de situatie volledig. Echter blijft vreemd dat reizen die nadien zijn geannuleerd eerder een voucher ontvangen.

Daarnaast is het niet acceptabel als de voucher na 31 mei wordt verstrekt.

Dat jullie ernaar streven geeft mij geen vertrouwen. 

Zoals jezelf aangeeft vallen de vouchers dan buiten de SGR garantie en dit kun je aan de klant die al 2 maanden aan het bellen is  en aan het lijntje wordt gehouden mijn inziens niet verkopen.

Met vriendelijke groet S.Z.

Reputatie 1

Beste @S.Z ,

Wellicht heb je het antwoord van mijn collega anders geïnterpreteerd maar TUI verstrekt alle Corona-vouchers uiterlijk 31 mei 2020. Alle vouchers met een uitgiftedatum vóór 1 juni 2020 zijn gedekt door de SGR. Ik wil je dus verzoeken nog even geduld te hebben en MijnTUI in de gaten te houden. Zodra je voucher wordt toegewezen, vind je deze in MijnTUI terug. Bedankt voor je lange geduld en ik wens je nog een fijne zondag!

Groet, ^Merel

Reageer