Beantwoord

Hoe zal een vlucht naar Bonaire eruit gaan zien?

• 9 juni 2020
  • 4 reacties
  • 110 Bekeken

Ik ben benieuwd hoe de reis er naar Bonaire uitziet. 

Ben ik verplicht om gedurende de gehele vlucht een mondkapje te dragen?

Moet ik mij vooraf laten testen?

Hoe zijn de faciliteiten op het eiland?

icon

Beste antwoord door Marcel S 17 juli 2020, 17:00

Wij zijn net terug van Bonaire en hebben daar prima vakantie kunnen vieren binnen de 1,5 mtr samenleving. Heel goed zelfs.

Er wordt daar wel rekening gehouden met de 1,5 mtr, mondkapjes, desinfectie etc. maar omdat Bonaire al snel dicht ging is er pas deze week (15 juli) de eerste officiële besmetting geregistreerd bij 3 gerepatrieerde ‘locals’ die terug uit Peru kwamen. En die waren al uit voorzorg in quarantaine.
De 2 eerder genoemde gevallen zijn nooit officieel getest en is dus niet duidelijk of dit ook daadwerkelijk Covid-19 was.
Dus men is er nog heel relaxed (maar wel op hun hoede).

Vanaf deze week (15 juli) gingen er weer meer restaurants open en ook zijn bijna alle faciliteiten open en zijn ook excursies sinds begin juli weer opgestart.

Ik zou dus zeggen: gaan!

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge

Beste @René Brummel,

Bedankt voor je bericht op onze Community. 

We zijn bezig met het inrichten van een speciale pagina, waar dit soort informatie op vermeld zal worden. Op dit moment bevat deze pagina basisinformatie over het aanbod. De komende dagen zal dit worden uitgebreid met meer informatie. Hier zul je ook informatie vinden, over hoe de faciliteiten op het eiland er uit zullen zien. 

Ik kan je wel alvast vertellen dat het dragen van een mondkapje aan boord verplicht is. Deze zal elke 4 uur vervangen moeten worden, en mag alleen even afgezet worden wanneer je gaat eten of drinken. Ook is het verplicht om 24 uur voor vertrek een gezondheidsverklaring in te dienen bij TUI & dit geldt ook voor terugkerende vluchten. Je wordt hierover geïnformeerd door TUI. Zonder deze verklaring kun je niet mee op de vlucht. 

Groet, Daisy 

Dank je wel. Hoe zit dit met de faciliteiten ter plaatse. Kan ik ‘gewoon vakantievieren’ binnen de 1,5 meter samenleving? Of is een groot deel van het eiland dicht?

Reputatie 4
Badge

Dat durf ik nog niet te zeggen, maar dat zal op de hierboven genoemde pagina vermeld worden, zodra we deze informatie hebben :-) 

Wij zijn net terug van Bonaire en hebben daar prima vakantie kunnen vieren binnen de 1,5 mtr samenleving. Heel goed zelfs.

Er wordt daar wel rekening gehouden met de 1,5 mtr, mondkapjes, desinfectie etc. maar omdat Bonaire al snel dicht ging is er pas deze week (15 juli) de eerste officiële besmetting geregistreerd bij 3 gerepatrieerde ‘locals’ die terug uit Peru kwamen. En die waren al uit voorzorg in quarantaine.
De 2 eerder genoemde gevallen zijn nooit officieel getest en is dus niet duidelijk of dit ook daadwerkelijk Covid-19 was.
Dus men is er nog heel relaxed (maar wel op hun hoede).

Vanaf deze week (15 juli) gingen er weer meer restaurants open en ook zijn bijna alle faciliteiten open en zijn ook excursies sinds begin juli weer opgestart.

Ik zou dus zeggen: gaan!

Reageer