Beantwoord

Hoe vraag ik restitutie aan bij annulering voor 13 maart?

• 4 mei 2020
  • 8 reacties
  • 177 Bekeken

Ik lees dat meer mensen problemen hebben met het krijgen van een voucher. Voor ons geldt dat ook. We hebben onze reis op 12 maart geannuleerd: de laatste dag dat dit kosteloos kon. We ontvingen de 13e een bevestiging met toezegging dat het geld gerestitueerd zou worden. Na 16 dagen gebeld en we kregen opnieuw een bevestiging dat het geld teruggeboekt zou worden. Vandaag weer contact opgenomen, maar nu blijkt dat het toch een voucher gaat worden. We snappen de problemen voor Tui. Maar aangezien het om een flink bedrag gaat en er zelfs recentelijk nog toezeggingen gedaan, willen we graag een oplossing waarbij beide partijen water in de wijn doen.

icon

Beste antwoord door Demi 7 mei 2020, 10:50

Hi Wimma,

Ik heb je boeking even bekeken en zie dat je het Gratis Annuleren-formulier hebt ingevuld op 12 maart waarna de boeking op 13 maart kosteloos door mijn collega's is geannuleerd. Je hebt je boeking via de reguliere voorwaarden geannuleerd en je hebt hierom recht op restitutie van je betaalde reissom. Ik heb hiervoor contact opgenomen met de ondersteunende afdeling en hen gevraagd jullie restitutieformulier alsnog in behandeling te nemen. 

Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten. We helpen je graag! :blush:

Groetjes, Demi

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Beste @Wimma ,

Dankjewel voor uw vraag op de Community.

Vervelend dat u telkens weer wat anders hoort! Dat zou eigenlijk niet de bedoeling moeten zijn. 

Ik heb onze FAQ er op nageslagen en als ik het goed begrijp heeft u zelf geannuleerd op donderdag 12 maart. Dit is voordat de restricties golden vanuit de overheid en dan gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden. U krijgt dan het bedrag terug minus de annuleringskosten (maar die zou u niet hebben begrijp ik uit bovenstaande). 

Het bedrag dient u zelf terug te vragen. Dit kan via de tab "betalingen" in Mijn TUI.

Dit antwoord kunt u ook nalezen op onze Corona FAQ: https://www.tui.nl/coronavirus-faq/

Hopelijk heeft u zo een (eenduidig) antwoord op uw vraag.

Succes met het aanvragen van het bedrag via Mijn TUI en ik wens u nog een fijne avond.

Groetjes
Marieke

Beste Marieke,

Dank voor je snelle reactie.

We kunnen in  mijn Tui geen tab betalingen vinden.  Kan dat of zoeken we verkeerd?

Beste Marieke,

Kun je a.u.b. antwoord geven op mijn vraag waar ik betalingen kan vinden?

Reputatie 5
Badge +1

Beste Wimma,

Je vraag is uitgezet bij collega's van het customer service center.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Reputatie 4
Badge +4

Beste @Wimma,

Ik heb jou een privébericht gestuurd! Zou je daarop willen antwoorden? Alvast bedankt. 

Groetjes, Demi

Reputatie 4
Badge +4

Hi Wimma,

Ik heb je boeking even bekeken en zie dat je het Gratis Annuleren-formulier hebt ingevuld op 12 maart waarna de boeking op 13 maart kosteloos door mijn collega's is geannuleerd. Je hebt je boeking via de reguliere voorwaarden geannuleerd en je hebt hierom recht op restitutie van je betaalde reissom. Ik heb hiervoor contact opgenomen met de ondersteunende afdeling en hen gevraagd jullie restitutieformulier alsnog in behandeling te nemen. 

Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten. We helpen je graag! :blush:

Groetjes, Demi

Beste Demi, 

Dank je wel. We wachten nog even op de betaling, maar wat ons betreft bedankt so far. 

Mocht het niet lukken, dan laten we het weten. 

Met vriendelijke groet, 

Willem van der Velden en Irma Mallant

Beste Demi, 

En inmiddels staat het bedrag ook op de rekening. Dank je voor de correcte afwikkeling. 

Hoewel het met wat moeite gepaard ging, krijgen jullie de eerste keuze bij onze eerst volgende boeking naar waar dan ook. 

Met vriendelijke groet, 

Willem van der Velden en Irma Mallant

Reageer