Beantwoord

Hoe gaat omboeken als je originele reis geen aanbetaling had?

• 12 april 2020
  • 3 reacties
  • 242 Bekeken

Ik heb in november een reis geboekt voor aankomende zomer. Toen ter tijd was er een actie: ‘geen aanbetaling'. Ik zou graag mijn reis willen omboeken naar het einde van dit jaar. Hoe zit het dan met de aanbetaling. Hoef ik nu nogsteeds niks aan te betalen, of moet ik voor de nieuwe reis wel een aanbetaling doen?

icon

Beste antwoord door IlseDG 13 april 2020, 13:05

Beste @Jari009, uiteraard is het mogelijk om je vakantie om te boeken. Als je dit doet dan gelden de reguliere voorwaarden. Dit betekent in jouw geval dat je wel een aanbetaling moet doen, de voorwaarden van "snelle boekers voordeel’ komen door het omboeken namelijk te vervallen. Ik hoop dat ik je vraag hiermee beantwoord heb. Mocht je nog andere vragen hebben dan kun je deze ook vinden op onze site, daar staat de meest actuele informatie over alle Corona-vragen. https://www.tui.nl/coronavirus-faq/

Ik wens je nog een fijne paasdag!

Groet, ^Ilse

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1
Badge

Beste @Jari009, uiteraard is het mogelijk om je vakantie om te boeken. Als je dit doet dan gelden de reguliere voorwaarden. Dit betekent in jouw geval dat je wel een aanbetaling moet doen, de voorwaarden van "snelle boekers voordeel’ komen door het omboeken namelijk te vervallen. Ik hoop dat ik je vraag hiermee beantwoord heb. Mocht je nog andere vragen hebben dan kun je deze ook vinden op onze site, daar staat de meest actuele informatie over alle Corona-vragen. https://www.tui.nl/coronavirus-faq/

Ik wens je nog een fijne paasdag!

Groet, ^Ilse

Je kan toch niet zomaar andere voorwaarden stellen (lees nu wel een aanbetaling doen)als je min of meer gedwongen wordt om om te boeken? dit was nu juist een sterk argument om bij TUI te boeken. 

Reputatie 5
Badge +1

Beste A van Geldere,

De aanbetaling van 15% hoort bij de reguliere voorwaarden wanneer je een vakantie boekt bij TUI.

Als je gebruik maakt van de omruilgarantie, dan zijn eventuele acties en kortingen van je originele boeking niet van toepassing op de nieuwe boeking. Wanneer je je vakantie omboekt, gelden dus de reguliere voorwaarden en daarmee een aanbetaling van 15%. Stel je koopt een broek met 30% korting, maar besluit deze vervolgens te ruilen voor een ander model. Dan ontvang je op de nieuwe broek niet ook standaard 30% korting. 

De versoepelde omruilgarantie is een mogelijkheid die wij aanbieden, maar zeker geen verplichting. Uiteraard hopen wij snel weer onze klanten naar mooie bestemmingen te brengen. Maar bij vakanties waar dit niet mogelijk is, zullen we zoeken naar een andere oplossing. Uiteraard kun je dit ook nog even afwachten.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Reageer