Vraag

Griekenland

• 15 juni 2020
  • 3 reacties
  • 105 Bekeken

• Verkenner
  • 0 reacties

Wij hebben een vakantie geboekt naar Rhodos voor 7personen met vertrekdatum 6 augustus. Dit betreft ouders met volwassen kinderen plus aanhang. Wij vormen dus niet een huishouding maar 4 aparte.

Op 25 juni moet ik de volledige reissom betalen. Omdat het om een groot bedrag gaat wil ik pas betalen als ik zeker weet dat wij gezamenlijk een fatsoenlijke vakantie kunnen houden.

Mijn vraag is wat u onder zoals u het zelf noemt een comfortabele vakantie verstaat ( 1,5 m afstand, mondkapjes in t openbaar) en wat is uw standpunt in het betalen van een reis zolang die reis nog niet zeker is en u mij niet kunt bieden wat ik geboekt heb.

Omboeken is geen optie.

3 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Beste Kjw,

Op dit moment staat het reisadvies voor Griekenland nog op code oranje (alleen noodzakelijke reizen). TUI zal reizen naar Griekenland weer gaan aanbieden wanneer dit reisadvies is aangepast naar code geel (let op, veiligheidsrisico's). We hopen dat dit in juli zal veranderen, maar kunnen dit niet garanderen. 

Of je vakantie door zal gaan is uiteraard afhankelijk van de actuele situatie op dat moment. Op basis van de informatie die we nu hebben, gaat je reis nog door. Daarom blijft ook de betalingsverplichting staan die je bent overeengekomen bij het boeken van je reis. We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en zullen indien nodig aanvullende maatregelen nemen.

Naast het reisadvies van de overheid hangt de beslissing van TUI om wel of niet naar bepaalde bestemmingen te reizen ook af van lokale maatregelen. Wij zullen bijvoorbeeld geen vakantie aanbieden naar een bestemming waar je eerst 14 dagen in quarantaine moet. 

De lokale corona-maatregelen verschillen per bestemming. TUI bepaalt niet voor onze klanten in hoeverre afstand houden en het dragen van een mondkapje het comfort van de vakantie beperken. Voor sommige klanten zal dit geen probleem zijn, voor anderen voelt het misschien wel onprettig. 

Daarom zullen we onze klanten nooit verplichten om af te reizen. Als je om wat voor reden dan ook niet op vakantie wilt gaan, dan hoeft dat zeker niet. Je kunt dan tot 7 dagen voor vertrek gebruik maken van onze versoepelde omruilgarantie. Indien je hier geen gebruik van wilt maken, kun je je vakantie annuleren tegen de reguliere annuleringsvoorwaarden.

Groeten,

Tessel

Reputatie 1

@Kjw 

kijk eens in de algemene reisvoorwaarden van TUI zelf punt 5.8 annulering van een pakketreis door de klant zelf. Zou van toepassing kunnen zijn voor jullie!

Reputatie 5
Badge +1

Het is natuurlijk altijd een goed idee om de algemene reisvoorwaarden te lezen. Maar aangezien Griekenland inmiddels weer wordt aangeboden als bestemming, is artikel 5.8 niet van toepassing.

Reageer