Beantwoord

gratis covidtest

• 3 juli 2020
  • 8 reacties
  • 293 Bekeken

Beste Tui, Op de site lees ik terug dat er een test nodig is als je naar curaçao en Bonaire vliegt. Deze worden gratis aangeboden bij boekingen met een vertrekdatum tot en met 31 augustus. Zelf vertrekken we op 1 september, is het dan de bedoeling dat we dit zelf moeten bekostigen? 

Wanneer ontvang ik een gratis PCR-test?

Alle TUI en Kras klanten die reeds een boeking hebben gemaakt naar Aruba, Bonaire, Curaçao, Cyprus of Madeira met een vertrekdatum tot en met 31 augustus 2020:

icon

Beste antwoord door Tessel 6 juli 2020, 12:48

Beste Sal en Simone,

Op dit moment biedt TUI deze PCR test gratis aan aan reizigers naar Aruba, Bonaire en Curacao met vertrekdatum t/m 31-8-2020. Deze informatie staat op de pagina met uitleg over de PCR test en op de pagina's met informatie over de coronamaatregelen op Aruba, Bonaire en Curacao.

Hiermee is niet gezegd dat je deze test bij vertrek vanaf 1 september dus zelf moet betalen. Hierover is op dit moment nog geen beslissing genomen. Momenteel zijn we bezig met de maatregelen die gedurende de zomer worden genomen op de verschillende bestemmingen. Het is op dit moment nog te vroeg om iets te kunnen zeggen over de coronamaatregelen vanaf september, omdat we niet precies weten hoe de situatie dan zal zijn.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Bekijk origineel

8 reacties

Ik ben ook benieuwd naar het antwoord hierop. Wij vliegen ook in september en hebben op basis van onderstaande informatie geboekt. Pas op een andere pagina wordt gesproken over de vertrekdatum t/m 31 augustus (wat wij dus niet hebben gezien). Bij het boeken wordt deze, in mijn ogen, toch wel belangrijke informatie niet genoemd. Het gaat namelijk nogal om een bedrag (€150,- p.p.)

Q: Ik heb begrepen dat verschillende landen een coronatest verplichten om naar dat land te kunnen reizen. Klopt dit? En hoe regel ik zo’n test?
A: Een aantal TUI bestemmingen verplicht reizigers om voorafgaand aan hun aankomst een PCR test te doen. Als u een reis heeft geboekt bij TUI, dan vergoedt TUI deze test voor u. Voorwaarde is dat u de test vóór vertrek in Nederland laat afnemen. Wij werken hiervoor samen met Reisprik. Meer informatie over de test, de landen waar het verplicht is en hoe u een afspraak via Reisprik maakt, leest u op: https://www.tui.nl/corona-maatregelen/pcr-test/

Reputatie 5
Badge +1

Beste Sal en Simone,

Op dit moment biedt TUI deze PCR test gratis aan aan reizigers naar Aruba, Bonaire en Curacao met vertrekdatum t/m 31-8-2020. Deze informatie staat op de pagina met uitleg over de PCR test en op de pagina's met informatie over de coronamaatregelen op Aruba, Bonaire en Curacao.

Hiermee is niet gezegd dat je deze test bij vertrek vanaf 1 september dus zelf moet betalen. Hierover is op dit moment nog geen beslissing genomen. Momenteel zijn we bezig met de maatregelen die gedurende de zomer worden genomen op de verschillende bestemmingen. Het is op dit moment nog te vroeg om iets te kunnen zeggen over de coronamaatregelen vanaf september, omdat we niet precies weten hoe de situatie dan zal zijn.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Ik probeer een vouchercode in te vullen voor de gratis PCR test, maar hij wordt niet herkend?

iemand bekend met dit probleem?

Ik probeer een vouchercode in te vullen voor de gratis PCR test, maar hij wordt niet herkend?

iemand bekend met dit probleem?

Ik probeer zelf TUI te bellen en bericht te sturen maar ze geven helemaal geen antwoord hierop.

Reputatie 5
Badge +4

Beste @RodeJo & @jwtraveler,

Op basis van jullie berichten kan het wellicht aan een van de twee volgende dingen liggen:

1. Browser:

De registratie dien je bij voorkeur te regelen in de internetbrowser Microsoft Edge of Google Chrome en niet in Internet Explorer.

1. Website:

Als je via Google zoekt naar HetHuisartsLab kom je op de ‘normale’ website. Hier wordt de unieke vouchercode niet herkent. Je moet je registreren via de officiële landingspagina van TUI/Kras, te herkennen aan de logo's van TUI/Kras linksboven de site van het HetHuisartsLab. De betreffende pagina kan je hier raadplegen. Via deze manier werkt de vouchercode wel.

Hopelijk lukt de registratie nu wel!

Groetjes,

Mark

Dank voor de tip Mark, gelukt 😎

Hoi :)

Nog iemand een tip? Bij mij doet de vouchercode het ook niet. Heb al verschillende internetbrowsers geprobeerd en ik zit op de site met het tui / kras logo linksboven!

Ik heb gisteravond geboekt. Misschien moet ik nog even geduld hebben?

Groetjes

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Sharonlin,

Als je gisteravond hebt geboekt lopen de vouchercodes de volgende dag om 07:00 uur door in het systeem van HetHuisartsLab. Dit zou in theorie dus vanochtend gebeurd moeten zijn. Je kan morgen in de loop van de dag nog een poging wagen op deze site, en anders kan je contact opnemen met het TUI Customer Services Center. Zij kunnen je dan een nieuwe code telefonisch doorgeven.

Groetjes,

Mark

Reageer