Vraag

Geldt de betalingsregeling ook voor onze vakantie met vertrek 20 juli?

• 23 mei 2020
  • 2 reacties
  • 45 Bekeken

Goedemiddag, ik heb samen met nog 2 personen een reis geboekt naar Griekenland. Ons vertrek staat gepland voor 20juli 2020, we komen 27juli 2020 weer thuis. Wij hebben door een aktie geen aanbetaling hoeven te doen en hebben vandaag de dag ook nog niks betaald. Echter zouden we zonder de Corona crisis 6 weken voor vertrek de gehele reissom in 1x betalen. Nu is onze vraag wat er voor ons geregeld is, aangezien wij na 13 juli 2020 vertrekken. Zijn wij verplicht de vakantie te betalen? Moeten wij 6weken of ook 3weken voor vertrek betalen? En gaat de vakantie überhaupt wel door richting Zakynthos? Hopelijk heeft u antwoorden op mijn vragen.

Met vriendelijke groet,

Natasja

2 reacties

Reputatie 4
Badge

Beste @NatasjaLG,

Bedankt voor je bericht op onze Community.

Ik kan me voorstellen dat je een hoop vragen hebt. Helaas is nog niet overal een antwoord op te geven. 

Of de reis naar Zakynthos in juli door kan gaan, is uiteraard afhankelijk van de actuele situatie op dat moment. Op basis van de informatie die we nu hebben, gaat de reis nog door. We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en zullen indien nodig aanvullende maatregelen nemen. Wij adviseren je dan ook de situatie nog even af te wachten. Heb je twijfels over de reis? Dan kan je tot en met 31 augustus 2020 gebruik maken van onze versoepelde omruilgarantie en de vakantie kosteloos omboeken. De voorwaarden van de TUI omruilgarantie vindt u hier. Let op; wanneer je omboekt ga je een nieuwe overeenkomst aan, waarbij het vroege boekersvoordeel (zonder aanbetaling) vervalt en je wel direct een aanbetaling van 15% zult moeten doen. 

Wat betreft de betaling; de versoepelde betalingstermijn van 6 naar 3 weken voor vertrek, geldt voor boekingen met vertrek tot en met 16 juli 2020. Jullie reis valt daar helaas niet onder, wat betekent dat de betalingstermijn van 6 weken voor vertrek nog steeds staat. Wellicht dat dit nog wordt aangepast, maar daar mag en kan ik op dit moment nog geen uitspraak over willen doen. Als het goed is, heb je nog tot 8 juni de tijd om te betalen, dus ik zou je willen adviseren het nog heel even aan te kijken. Wanneer er een verandering in betalingstermijn komt, is dit terug te vinden op onze FAQ pagina. 

Ik hoop je hiermee voor nu voldoende mee geïnformeerd te hebben. 

Groet, Daisy 

Dank je wel voor je reactie! We houden het in de gaten. 

Met vriendelijke groet,

Natasja

Reageer