Vraag

Gaat onze reis naar Legoland in Denemarken met vertrek eind juli door?

• 9 juni 2020
  • 3 reacties
  • 129 Bekeken

Hallo, wij hebben voor eind juli enkele dagen Legoland in Denemarken geboekt. Nu blijft de grens met Denemarken echter dicht t/m augustus. Wordt onze reis nu geannuleerd?

3 reacties

Reputatie 4
Badge

Beste @JTR

Bedankt voor je bericht op onze Community

Spijtig om te moeten melden, maar de kans is inderdaad zeer groot dat jullie reis naar Denemarken geannuleerd zal worden. TUI zal je hierover op de hoogte brengen. 

Je hebt ook eventueel al de optie om de reis om te laten boeken naar een ander moment. Je kunt hiervoor het omruilformulier invullen in de Mijn TUI omgeving. Je wordt dan teruggebeld door ons Customer Services Center.

Groet, Daisy 

Wij gaan ook naar Denemarken vanuit Noorwegen op 25 augustus, we hebben via Tui 3 overnachtingen geboekt bij Legoland. (Noorwegen via een andere operator) Nu lees ik dat je minimaal 6 overnachtingen geboekt moet hebben om in Denemarken te mogen verblijven.

Geldt dit ook als je als Nederlander via Noorwegen in Denemarken komt?

Is er nog een verwachting dat Denemarken afstapt van de 6 verplichte overnachtingen?

Wat is de planning dat dit geannuleerd wordt door Tui?

Reputatie 5
Badge +1

Beste Ruben,

Op dit moment is Denemarken toegankelijk voor toeristen bij een minimaal verblijf van 6 dagen. Ik heb geen aanwijzingen gevonden dat dit anders is als je vanuit Noorwegen het land binnen komt. Je kunt hiervoor de website van de Deense overheid raadplegen.

Het is nu niet met zekerheid te zeggen of de maatregelen die op dit moment gelden voor een vakantie in Denemarken op 25 augustus ook nog van kracht zijn.

Zoals je ziet in de eerdere posts in dit topic, dachten we een maand geleden nog helemaal niet meer naar Denemarken te kunnen reizen deze zomer. Inmiddels heeft dit land zijn grenzen toch weer geopend voor toeristen. Het zou dus kunnen dat de nu geldende regels tegen de tijd dat jij naar Denemarken gaat alweer veranderd zijn. Ik raad je aan de maatregelen van de Nederlandse, Noorse en Deense overheid goed in de gaten te houden en dichter bij de vertekdatum te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Als er wijzigingen zijn in je boeking of als TUI deze moet annuleren, dan nemen we uiteraard contact met je op. Aangezien er deze zomer heel veel wijzigingen in vakanties zijn, doen we dit op volgorde van vertrekdatum. We zijn benaderen nu klanten met vertrekdatum tot en met 28 juli. Klanten met een latere vertrekdatum vragen we nog even geduld te hebben.

Groeten,

Tessel

Reageer