Beantwoord

Gaat mijn vakantie naar Madeira in mei nog door?

• 31 maart 2020
  • 7 reacties
  • 153 Bekeken

Ik wil mijn vijftigste verjaardag graag op Madeira vieren. Ik heb aanbetaling maar de restbetaling nog niet, omdat ik niet weet of ik 13 mei a.s. op Schiphol in het vliegtuig kan stappen. Wat adviseren jullie mij te doen? Restbetaling nu doen of "later via de deurwaarder" te doen?!

Bedankt voor je respons en de groet van Hans

icon

Beste antwoord door Tessel 31 maart 2020, 18:11

Beste @Butzelaar

Alvast gefeliciteerd met je 50e verjaardag! En wat een leuk idee om dit op Madeira te gaan vieren.

Op dit moment staan vakanties na 30 april gewoon nog gepland om door te gaan. Wij gaan daar nu zelf ook gewoon nog van uit. Maar ik kan goed begrijpen dat je onzeker bent over je vakantie. Uiteraard is het sowieso mogelijk om gebruik te maken van onze versoepelde omruilgarantie, waarmee je je vakantie kunt verzetten naar een later moment dit jaar. Maar dat is dan helaas niet met je verjaardag, dus ik snap dat dat je voorkeur niet heeft. 

Je zult wel begrijpen dat TUI je niet zal aanraden om met een betaling te wachten tot de deurwaarder op de stoep staat…. 🙂 Ik weet niet wat de exacte einddatum is voor je betaling, maar mocht je nog een paar dagen speling hebben, dan kun je de ontwikkelingen afwachten tot vlak voor de deadline.

Ik wens je in ieder geval alvast een heel fijne 50e verjaardag - hopelijk op Madeira met veel zon en een mooie taart :birthday:

Vriendelijke groeten,

Tessel

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Beste @Butzelaar

Alvast gefeliciteerd met je 50e verjaardag! En wat een leuk idee om dit op Madeira te gaan vieren.

Op dit moment staan vakanties na 30 april gewoon nog gepland om door te gaan. Wij gaan daar nu zelf ook gewoon nog van uit. Maar ik kan goed begrijpen dat je onzeker bent over je vakantie. Uiteraard is het sowieso mogelijk om gebruik te maken van onze versoepelde omruilgarantie, waarmee je je vakantie kunt verzetten naar een later moment dit jaar. Maar dat is dan helaas niet met je verjaardag, dus ik snap dat dat je voorkeur niet heeft. 

Je zult wel begrijpen dat TUI je niet zal aanraden om met een betaling te wachten tot de deurwaarder op de stoep staat…. :-) Ik weet niet wat de exacte einddatum is voor je betaling, maar mocht je nog een paar dagen speling hebben, dan kun je de ontwikkelingen afwachten tot vlak voor de deadline.

Ik wens je in ieder geval alvast een heel fijne 50e verjaardag - hopelijk op Madeira met veel zon en een mooie taart :birthday:

Vriendelijke groeten,

Tessel

Beste Tessel,

Wat goed van je dat je hopelijk zo relaxed mogelijk je antwoorden aan de klanten geeft. Mijn respect, maar op de vijftiende na de dertiende dus hoop ik vijftig te worden. Dan pas, maar ik wil alleen dan op vakantie. Niet later!

En krijg ik ook een voucher nu als ik de reis annuleer ivm de COVID-19 virus? Het gaat om een bedrag van €233,25

De exacte datum van restbetaling is 01 april 2020. Morgen dus

Reputatie 5
Badge +1

@Butzelaar,

Beste Hans,

Ik zal je vraag bespreken met een collega om te zien wat er mogelijk is en kom morgen bij je terug met een antwoord.

Fijne avond!

Groeten,

Tessel

@Butzelaar,

Beste Hans,

Ik zal je vraag bespreken met een collega om te zien wat er mogelijk is en kom morgen bij je terug met een antwoord.

Fijne avond!

Groeten,

dank je wel Tes,

Bijlage is de rekening en de aanbetaling die ik in februari jl. heb gedaan.

Vraag is: krijg ik een voucher nog om een reis te boeken in mei 2021 of ???

Leg me ajb uit wat mijn rechten zijn op die waarde van €233,25 of "stelen" zij het geld van mij af.

Bedankt voor je te geven advies, hopelijk is dat niet de restbetaling te doen voor een reis die toch niet doorgaat! 

Groet van Hans Butzelaar 

Reputatie 5
Badge +1

Beste Hans,

Onze reizen tot en met 10 mei zijn inmiddels geannuleerd. Jouw vakantie staat gepland op 13 mei, dat valt er net na. Hopelijk kan jouw vakantie gewoon doorgaan. Op dit moment gaan wij daar ook van uit. Mocht dit toch veranderen in de toekomst, dan zul je hierover bijtijds geïnformeerd worden.

Ik heb voor je nagevraagd wat dit betekent voor de betaling van je vakantie. Hierover heb je een privébericht van mij ontvangen.

De factuur en je telefoonnummer heb ik i.v.m. privacyredenen verwijderd uit je vorige bericht.
Vriendelijke groeten,
Tessel

Dag Tessel, 

Ik had mijn laatste twee dagen van mijn 49ste jaar en eerste Abrahams dagen wel heel anders voorgesteld in het begin van dit jaar toen ik deze Madeira reis had geboekt...!

Ik heb de heer Ooms gevraagd mij per omgaande op 22 april het geld retour te boeken, maar ik heb het nog niet ontvangen. Ik heb nu niets meer aan een voucher en wil en kan niet later op vakantie, daarom wil ik mijn recht/geld opeisen. Kun jij mij misschien vertellen hoe ik dit netjes kan doen? Wil jij dan alle informatie ajb geven.

OK en de groet van Hans J.A. Butzelaar

Reputatie 5
Badge +1

Beste Hans,

Ik kan me voorstellen dat je je 50e verjaardag anders voor had gesteld. Ik hoop wel dat je gezond bent en mag blijven! Wat een gekke tijden he.

Je geeft aan dat je geen voucher wilt hebben maar liever je geld terug hebt. Dat begrijp ik, maar op dit moment is het voor TUI niet mogelijk om alle klanten contant uit te betalen, daarom werken wij met vouchers. Hierop heb je bij een pakketreis dekking door de SGR. Wanneer je binnen een jaar niet de mogelijkheid of de wens hebt gehad om de voucher te gebruiken, kan deze omgezet worden in een restitutie in geld. Dit kan echter pas na een jaar. Hoe dit proces dan precies in zijn werk gaat, is nog niet bekend. Wanneer hier meer informatie over is, zal dat op onze FAQ vermeld worden.

We merken dat de tegenstrijdige uitspraken van de Nederlandse overheid en de Europese Commissie over de voucher voor verwarring bij onze klanten heeft gezorgd. Door de uitspraken zijn veel mensen in de veronderstelling gebracht dat er mogelijkheden zijn om onmiddellijk hun geld terug te krijgen. Vanzelfsprekend zouden wij onze klanten de mogelijkheid willen geven om de betaalde reissom in contanten terug te vragen. Maar het punt is dat wij op dit moment de vele bedragen wel willen maar niet kunnen betalen. Dat is financieel gewoonweg niet haalbaar. 

De vouchers die voor pakketreizen worden uitgegeven, voldoen grotendeels aan de aanbevelingen van de Europese Commissie. Deze vouchers zijn immers gedekt door de SGR en klanten behouden hun recht op uitbetaling, maar uitgesteld. Daarnaast zijn ze in overeenstemming met de uitgangspunten zoals overeengekomen tussen de ANVR, de SGR en het ministerie van Economische Zaken. Samen met de ANVR bekijken we welke andere voorwaarden desgewenst aangescherpt moeten worden. 

Ik hoop je hiermee je vraag voldoende te hebben beantwoord.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Reageer