Vraag

Boeking omboeken naar goedkoper

• 6 juli 2020
  • 5 reacties
  • 122 Bekeken

In februari heb ik via een reisbureau bij TUI een all inclusieve  reis geboekt voor 16 dagen op 17 mei 2020 naar Cancun. Deze is eind april geannuleerd vanwege alle omstandigheden. Ik heb er voor gekozen om dezelfde reis opnieuw te boeken op 11 september 2020 in plaats van een voucher en moest € 240 bijbetalen.

Vandaag is diezelfde reis op 11 september 2020 in totaal € 405 goedkoper. Het reisbureau zegt niets te kunnen doen. Maar is dit wel zo? Kan ik de reis niet annuleren en opnieuw moeten en voor die € 405 een voucher ontvangen?

5 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Hoi RH Post,

Wanneer je je reis annuleert, worden annuleringskosten in rekening gebracht. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Prijzen kunnen fluctueren, dat is een kwestie van vraag en aanbod. Maar ik snap dat het enigzins zuur voelt, zeker aangezien je reis eerst is geannuleerd en je hem vervolgens voor een hogere prijs opnieuw hebt geboekt. Het is echter helaas niet mogelijk om hier korting op te geven.

Wat wel zou kunnen is je reis omboeken met onze versoepelde omruilgarantie. Ik weet niet of je flexibel bent in je vakantiedagen, maar stel dat de reis met een vertrekdag eerder ook goedkoper is, dan zou je daar naar kunnen omboeken en ontvang je het verschil in de vorm van een voucher. De TUI Community is geen verkoopkanaal, dus ik kan dat niet voor je regelen, maar je reisbureau kan je hier zeker bij helpen. 

Groeten,

Tessel

Hoi Tessel, dank!

Dus de precies dezelfde reis (datum, hotel, vlucht, bestemming) is niet mogelijk via de omruilgarantie, maar hetzelfde hotel, dezelfde vlucht, dezelfde bestemming met een dag later wel…. Of  dezelfde datum, dezelfde bestemming, ander hotel? Of dus dezelfde datum, ander hotel, andere bestemming?

Reputatie 5
Badge +1

Ja, dat klopt!

Omboeken naar exact dezelfde reis kan niet. Maar je kunt met de omruilgarantie je vakantie wel omboeken naar een andere bestemming, accommodatie, reisdatum of reisgezelschap.

Let op: dit is een tijdelijke regeling t/m 31-8-2020. Kijk voor meer info op deze pagina en in de voorwaarden.

Fijne reis alvast :-)

Groeten,

Tessel

Ik had eigenlijk dezelfde vraag als hierboven! Wij hebben onze vakantie van mei ook om (moeten) boeken naar september tegen een meerprijs. En nu is de totale reis ruim €1200,- goedkoper (!!) dat is veel geld.

Kunnen wij onder de omruilgarantie dan bijvoorbeeld er voor kiezen om de reis om te boeken naar bijv. logies? Mag de reisdata, hotel en gezelschap dan wel hetzelfde blijven?

Hi @Ven92,

Wat vervelend om te lezen dat de geboekte reis nu voor zo'n groot verschil goedkoper op onze website wordt aangeboden. Ik kan me voorstellen dat dit een tegenvaller is. :-(

Het is helaas niet toegestaan om middels de omruilgarantie enkel de verzorging van de al bestaande reis om te boeken. Middels de omruilgarantie kun je enkel je bestemming, reisperiode en/of reisgezelschap aanpassen. Wat wél mag is de al bestaande reis wijzigen naar bijvoorbeeld een dag eerder, of een dag later. Mocht dit ook schelen in prijs, dan is dit dus eventueel een mogelijkheid die je kunt overwegen. De uitgebreide informatie rondom onze omruilgarantie kun je terugvinden op de daarvoor bestemde pagina.

Mocht je nog verdere vragen hebben, laat het ons dan gerust weten.

Groet,

Kaylee

Reageer