Vraag

Blijven annuleringskosten hetzelfde?

• 11 mei 2020
  • 1 reactie
  • 52 Bekeken

Beste Tui, wij hebben 2 weken vakantie geboekt in Italië. Met aankomst 4 Juli. Kans is groot dat dit niet gaat lukken ivm Corona crisis. Echter dienen wij voor 23 mei te betalen.

Voor deze aankomst is nog geen uitgestelde betalingstermijn. Wat ik mij ook af vraag is als men gebruik maakt van een uitgestelde betalingstermijn en later alsnog besluit te annuleren geldt dan wel de annuleringskosten van 15%?

Lees het graag.

Vriendelijke groet.
Robert.

1 reactie

Reputatie 4
Badge

Beste @RO 74,

Bedankt voor je bericht op onze Community.

De annuleringsregeling staat los van de uitgestelde betalingsregeling. Wanneer klanten besluiten te annuleren, zullen de annuleringsvoorwaarden altijd van kracht zijn. De algemene reisvoorwaarden zijn hier terug te vinden.

Wanneer TUI besluit de betalingsregeling voor reizen met vertrek in juli aan te passen van 6 naar 3 weken, en men besluit daarna te annuleren, zullen de annuleringskosten zelfs op 30% liggen (bij vertrek tussen 42 en 21 dagen voor vertrek). 

In jouw geval heb je een paar opties: 
- Gebruik maken van onze versoepelde omruilgarantie, waarbij je tot 7 dagen voor vertrek, de reis kan omboeken naar een andere vertrekdatum of bestemming
- Afwachten tot 22/5 en kijken of TUI ondertussen een nieuw besluit heeft genomen wat betreft annuleren van reizen / aanpassen van betalingstermijn. Op deze manier zit je nog voor je deadline qua betalen en zit je nog voor de 42 dagen voor vertrek, waarbij het evt. annuleringspercentage op 15% ligt. 

Meer informatie is terug te vinden op onze FAQ pagina. Hier zullen alle updates gecommuniceerd worden. 

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Blijf gezond! 

Groet, ^Daisy 

Reageer