Beantwoord

Ben ik verplicht een nieuwe reis te boeken vanwege corona?

• 13 april 2020
  • 5 reacties
  • 326 Bekeken

Dag,

Onze vakantie naar Dubai, vertrek 09-05, is begrijpelijkerwijs geannuleerd. Wij hebben geen aanbetaling hoeven doen en krijgen dus ook geen voucher. Zijn wij nu wel verplicht een nieuwe boeking te doen ter waarde van het initiële bedrag? Wij hebben immers een boeking gedaan en zijn een verplichting met TUI aangegaan. 

Alvast bedankt. 

icon

Beste antwoord door TUI_Daisy 14 april 2020, 08:55

Beste @Lizzy78,

Bedankt voor je bericht op onze Community.

Omdat wij de reis hebben geannuleerd, en jij nog niets aanbetaald hebt, krijg je inderdaad geen voucher. Tevens ben je ook niet verplicht om een boeking te doen t.w.v. het initiële bedrag. Al zouden we het natuurlijk wel super vinden, om je na deze pandemie alsnog naar een mooie vakantiebestemming te brengen! Dit is uiteraard geheel jouw keuze ;)

Fijne dag en blijf gezond!

Groet, ^Daisy

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge

Beste @Lizzy78,

Bedankt voor je bericht op onze Community.

Omdat wij de reis hebben geannuleerd, en jij nog niets aanbetaald hebt, krijg je inderdaad geen voucher. Tevens ben je ook niet verplicht om een boeking te doen t.w.v. het initiële bedrag. Al zouden we het natuurlijk wel super vinden, om je na deze pandemie alsnog naar een mooie vakantiebestemming te brengen! Dit is uiteraard geheel jouw keuze ;)

Fijne dag en blijf gezond!

Groet, ^Daisy

Hallo Daisy,

Dank voor je snelle antwoord! Wat betreft een mooie bestemming, dat komt wel goed! Dubai staat nog steeds op de planning en, als we weer kunnen reizen, in september Mexico.

Fijne dag!

Groet, Annelies

Reputatie 4
Badge

Hi Annelies, 

Dat klinkt als een prachtig vooruitzicht! Ik hoop zo dat dit snel allemaal voorbij is, en jij lekker van een Corona biertje (zoals tie hoort ;)) in Mexico kunt genieten. 

Groetjes Daisy 

Hoi

Even vraag ,wij hebben vakantie geboekt in de periode van juli, hebben nog niks betaald, kan ik deze reis annuleren?Wij durven de gok niet te nemen, om naar spanje (Cran canaria)te gaan, ivm eigen zaak, stel dat covid 19 weer erger wordt, en wij met ons gezin op vakantie gaan, samen dat we het risico lopen om niet terug kunnen, we twijfelen wat we moeten, graag hoor ik van u mvg

Reputatie 5
Badge +1

Hoi Davina,

Ik wil je adviseren om je vakantie om te boeken. 

Met onze versoepelde omruilgarantie kun je je vakantie omboeken naar een later moment (t/m zomer 2021)), een andere bestemming en een ander gezelschap. Je kunt omboeken naar iedere bestemming die boekbaar is. Zo zou je je vakantie kunnen verzetten naar juli volgend jaar.

- Omruilen mag tot 7 dagen voor vertrek*. 
- De oorspronkelijk geboekte vertrekdatum dient te zijn gelegen voor 31 maart 2021.
- De versoepelde omruilgarantie is geldig tot en met 31 augustus 2020
- De omruilgarantie kan ingezet worden voor een vertrek later in het zomerseizoen, het najaar of de winter of het zomerseizoen van 2021 vanaf het moment dat deze periodes boekbaar zijn.

*Voor rondreizen en riviercruises is omboeken mogelijk tot 21 dagen voor vertrek. 

Als de reissom van uw nieuwe vakantie duurder wordt, dan is de meerprijs van deze vakantie voor eigen kosten. Als de reissom van de nieuwe vakantie goedkoper wordt, dan krijg je het verschil terug tot maximaal 40% van de initiële reissom in de vorm van een voucher.

Meer informatie over de versoepelde omruilgarantie vind je in onze FAQ en in de voorwaarden.

Je kunt je vakantie ook annuleren, maar dan gelden wel de reguliere annuleringsvoorwaarden.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Reageer