Sticky

Alles wat je wilt weten over Corona en je vakantie met TUI

• 7 april 2020
  • 45 reacties
  • 5833 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Community Manager TUI
  • 182 reacties

In de afgelopen weken is er heel wat gebeurd. Nu de lente zich aankondigt en we normaal gesproken de winterjas in de kast hangen en er lekker op uit trekken, is ons land ineens stil gelegd door de corona crisis.

Dit is een periode waarin veel mensen gewoonlijk uitkijken naar hun vakantie. Zin in zon-zee-strand, een gezellige stedentrip of lekker wandelen in de natuur. Maar helaas, met de situatie zoals die nu is, hebben we vakanties tot en met 28 mei moeten annuleren. En dat roept natuurlijk veel vragen op.

In dit topic wordt antwoord gegeven op een aantal van de vragen die veel klanten ons stellen. Staat jouw vraag er niet bij, kijk dan op de FAQ van TUI.

Gaat mijn vakantie nog door?

TUI heeft alle reizen met vertrek tot en met 28 mei 2020 geannuleerd. Dit is in navolging van de maatregelen vanuit de Nederlandse overheid. Uiteraard houdt TUI de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en nemen we indien nodig aanvullende maatregelen. Hiervoor staan we in nauw contact met het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de ANVR. Mochten adviezen verder worden aangepast dan zullen wij daar opvolging aan geven.

Wat zijn de mogelijkheden voor mijn geboekte vakantie?

Heb je een vakantie geboekt met vertrek na 28 mei 2020, maar wil je niet afwachten hoe de situatie zich ontwikkelt, dan zijn er verschillende mogelijkheden.

Alle klanten met een vakantie in de zomerperiode kunnen gebruik maken van onze versoepelde omruilgarantie. Hiermee kan je jouw reis kosteloos omboeken naar een andere datum, bestemming of ander reisgezelschap. 

Omruilen mag tot 7 dagen voor vertrek. (Voor rondreizen en riviercruises is omboeken mogelijk tot 21 dagen voor vertrek.)

• De omruilgarantie is geldig voor bestaande en nieuwe boekingen. 
  • De versoepelde omruilgarantie is geldig tot en met 31 augustus 2020 
  • De oorspronkelijke geboekte vertrekdatum dient te zijn gelegen voor 31/03/2021 
  • Deze omruilgarantie kan ingezet worden voor een vertrek later in het zomerseizoen, het najaar of de winter of het zomerseizoen van 2021 vanaf het moment dat deze periodes boekbaar zijn.

Kijk voor meer informatie en de voorwaarden van de omruilgarantie op de FAQ van TUI. De voorwaarden van de omruilgarantie vind je hier.

Kan ik mijn vakantie annuleren?

Alle reizen met vertrek tot en met 28 mei 2020 zijn reeds door TUI geannuleerd in navolging van de maatregelen vanuit de Nederlandse overheid. Op basis van de informatie die we nu hebben staan reizen met vertrekdatum na 28 mei gewoon nog gepland. Daarom gelden als je je reis met vertrek na 28 mei wilt annuleren hiervoor de reguliere annuleringsvoorwaarden. Meer informatie over annuleren vind je op de FAQ van TUI.

Hoe zit het met mijn aanbetaling?

Als je een aanbetaling hebt gedaan voor een vakantie tussen 6 april en 28 mei en deze is geannuleerd, dan krijg je een voucher ter waarde van het bedrag van de aanbetaling.

Als je een reis hebt geboekt met vertrekdatum tussen 6 april en 28 mei en de reissom nog niet hebt betaald, dan hoef je dit ook niet te doen. Jouw reis wordt geannuleerd en je ontvangt geen voucher.

Voor klanten die een vakantie hebben geboekt met een vertrekdatum na 28 mei is de betalingstermijn tijdelijk versoepeld. We begrijpen dat deze klanten mogelijk twijfelen of de reis wel door kan gaan. Ook voor ons is het nu lastig om hier een inschatting in te maken. Om deze klanten zoveel mogelijk tegemoet te komen, is de betalingstermijn tijdelijk versoepeld naar drie weken voor vertrek. Dit geldt voor boekingen met een vertrek tot en met 30 juni 2020. Daarnaast hebben we ook onze omruilgarantie versoepeld, waarmee je maximaal twee keer je reis kunt omboeken naar een nieuwe vertrekdatum of bestemming.

Meer informatie hierover vind je op de FAQ van TUI.

De voorwaarden van de omruilgarantie vind je hier.

Vragen over de Corona voucher

Alle klanten van wie de reis is geannuleerd door TUI krijgen een voucher ter waarde van de door jou betaalde reissom. Dit geldt voor boekingen gemaakt via TUI.nl, TUI Customer Services Center, TUI reisbureaus of TUI at Home. Heb je een boeking gemaakt via één van onze aangesloten ANVR reisbureaus? Dan ontvang je de voucher van het reisbureau waar je de boeking gedaan hebt.

Over deze voucher zijn veel vragen bij ons binnen gekomen. Hieronder licht ik het een en ander toe m.b.t. de Corona voucher.

Waarom krijg ik een voucher?

In eerste instantie waren de wereldwijd aangekondigde beperkingen nog beperkt en leek de impact daarvan op ons als reisorganisatie nog relatief mee te vallen. Wij konden op dat moment niet vermoeden dat de situatie zich zo snel zou ontwikkelen en zo’n enorme impact zou hebben op de hele wereld en ook op ons als reisorganisatie. De ontwikkelingen volgden elkaar in een razendsnel tempo op. Tot half maart was het niet te voorzien dat nagenoeg de gehele wereld op slot zou gaan en dat reizen vrijwel onmogelijk zou worden. Vervolgens heeft TUI moeten constateren dat wij in deze crisis als reisorganisatie redelijkerwijs niet langer reizen kunnen uitvoeren.

Onze normale bedrijfsvoering – het verkopen en het uitvoeren van reizen – is als gevolg hiervan momenteel volledig stil komen te liggen, met alle (financiële) gevolgen van dien.  Inmiddels bevinden we ons in een zeer uitzonderlijke situatie die zowel reizigers als reisorganisaties raakt. Wij begrijpen dat dit ook voor onze klanten de nodige impact heeft, maar desondanks vragen wij om begrip. Het is voor ons praktisch niet haalbaar op korte termijn alle door de Corona crisis getroffen klanten hun reissom terug te betalen. In deze uitzonderlijke situatie is daarom gekozen voor een uitzonderlijke (tijdelijke) oplossing in de vorm van een Corona voucher. Deze voucher kan tot 1 jaar na uitgifte worden gebruikt voor het boeken van een nieuwe reis. Mocht de voucher binnen dit jaar niet gebruikt worden, dan kan na een jaar verzocht worden om de voucher uitgekeerd te krijgen in geld. Maar uiteraard hopen wij dat je met de voucher een mooie reis bij ons boekt.

Wanneer krijg ik mijn voucher?

Het uitgeven van de vouchers gebeurt in fases en neemt enige tijd in beslag. Op dit moment is het merendeel van de vouchers verwerkt voor de boekingen die door TUI zijn geannuleerd met vertrekdatum t/m 10 mei. Hierna starten we het uittgifteproces van de geannuleerde reizen met vertrekdatum vanaf 11 mei tot en met 28 mei. Begin mei starten we met de uitgifte van de vouchers van de volgende boekingen:

• Alle boekingen die vanaf 13 t/m 31 maart al geannuleerd zijn, met vertrek t/m 30 april 2020.
  • Alle boekingen voor zeecruises, met vertrek t/m 28 mei 2020. 
  • Alle boekingen die vallen onder TUI Groepsreizen en TUI Sports met vertrek t/m 28 mei 2020. 
  • Alle boekingen waarbij u naast de boeking bij TUI, nog een aanvullende boeking via één van onze TUI verkoopkanalen hebt gemaakt bij een andere touroperator of leverancier. 
  • Alle boekingen in de vertrekperiode 13 maart – 15 maart. 
  • Boekingen die gedurende de reis zijn afgebroken (niet genoten vakantiedagen).

De uitgifte van deze vouchers zal naar verwachting twee tot drie weken in beslag nemen. 

Wanneer jouw voucher is aangemaakt, vind je deze in Mijn TUI. Zorg dus dat je deze regelmatig checkt. Zie je de voucher nog niet staan dan vragen wij je geduld te hebben en hierover geen contact op te nemen met ons Customer Services Center. De meest actuele informatie over de voucher vind je op de FAQ van TUI en op de Corona voucher pagina van TUI.

Hoe kan ik mijn voucher gebruiken?

Wanneer je je voucher hebt ontvangen, vind je deze in Mijn TUI. Je kunt de voucher gebruiken om een nieuwe boeking te maken. De voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte. Dit betekent dat je één jaar de tijd hebt om een nieuwe reis te boeken met de voucher. Heb je binnen een jaar na uitgifte je voucher niet gebruikt, dan kan verzocht worden om de voucher uitgekeerd te krijgen in geld.

Wanneer je een nieuwe reis boekt met je voucher, dan mag de nieuwe vertrekdatum ook ná de geldigheid van de voucher zijn, zolang de boeking maar binnen een jaar na uitgifte is gedaan. Dus stel: de afgifte van jouw voucher is 1 april 2020, dan kun je hiermee een boeking doen tot 1 april 2021. De reis die je hiermee boekt kan echter prima in oktober 2021 gemaakt worden. 

Een reis boeken met de voucher is simpel. Op de voucher staat een code met 10 karakters. Bij het maken van een nieuwe boeking op TUI.nl voer je deze code in bij de laatste stap van jouw boeking, op de pagina Controleren en BoekenLet op: de code is hoofdlettergevoelig en moet identiek zijn aan de code zoals op de voucher staat.

Maak je een nieuwe boeking bij een TUI reisbureau, TUI at Home of bij één van onze aangesloten ANVR reisbureaus? Dan kun je de code doorgeven aan degene die de boeking voor je maakt. De voucher zal bij het maken van de boeking verwerkt worden. 

Je kunt je voucher gebruiken om meerdere vakanties te boeken. Als je na de eerste boeking nog voldoende saldo op de voucher overhoudt, dan kunt je dit inzetten voor een volgende vakantie. De Corona-voucher kan ook gebruikt worden bij een al bestaande boeking. Neem hiervoor contact op met je boekingskantoor, je TUI reisbureau of, indien je geboekt hebt via TUI.nl, met het TUI Customer Services Center om de Corona-voucher te laten verwerken.

Heb je het antwoord op je vraag over jouw geplande vakantie of over de corona voucher niet in dit topic gevonden? Kijk dan je op de FAQ van TUI en op de Corona voucher pagina van TUI.

Ik wens iedereen een goede gezondheid.

Stay Safe en Keep Dreaming!

45 reacties

Hallo, alles is mij zeer duidelijk en ik heb ook totaal geen probleem met een voucher. Maar ik heb toch een vraag: Ik heb een reis gepland in Juni naar Curacao. Stel dat deze reis niet doorgaat en dat ik dan een voucher ontvang. (omboeken is geen optie!) De reis kost ongeveer € 7.000, ik boek een nieuwe reis voor € 2.000, dan zou ik dus een restantvoucher ontvangen van € 5.000. Ik boek weer een reis van € 2.500, wat gebeurd er dan met de resterende € 2.500? Krijg ik dan weer een nieuwe voucher, of ben ik dat geld dan kwijt, of ontvang ik dat geld dan terug op mijn rekening?

alvast bedankt

Reputatie 1

Beste @MarLeneL ,

Wauw dat zou vast een bijzondere reis zijn geworden! Ik duim voor je dat je deze reis alsnog in de toekomst kunt maken. Het resterende bedrag behoud je. Je bent dus niet je geld kwijt op de manier die jij schetst. Wat ook nog mogelijk is, is dat je de voucher overdraagt aan een andere deelnemer van de oorspronkelijke boeking. Dit kan natuurlijk alleen als jullie zouden samen reizen met een ander gezin of iets dergelijks. Laten we hopen dat we snel weer met z'n allen leuke reizen kunnen maken. Laat het ons gerust weten als er nog andere vragen zijn.

Fijne avond nog en stay safe!

Groet, ^Merel

vraagje, wij krijgen nu een voucher, wat als we een nieuwe vlucht boeken voor later dit jaar en we kunnen dan nog niet vliegen,blijft de voucher dan zijn waarde behouden. vind dat erg onduidelijk.

groetjes y.drei

Ik heb een vakantie geboekt  voor Augustus maar wil door de omstandigheden niet meer gaan.

Nu weet ik dat we kunnen om boeken maar dan moet je het voor 31-03-2021 op vakantie gaan.

Ik vind dit geen reële optie

A: Er is een reden dat iemand voor Augustus kiest.

B: Je kunt niet voor mensen gaan beslissen wanneer ze dan op vakantie moeten gaan 

C: de Kans dat Corona nog zijn nasleep heeft is erg groot.

IK wil dus heel graag de optie zien om vanuit de klant zijn positie de reis te annuleren zonder dat daar kosten aan verbonden zijn.

mvg, Anita

Hey Anita. Wat ik begrepen heb is dat je een jaar de tijd hebt om opnieuw te boeken, de reis data mag echter nog verder weg zijn. Dus als de voucher ingaat op 28.05.2020., moet voor 28.05.2021 opnieuw hebben geboekt maar b.v. met vertrek in oktober 2021.

Wij hebben een reis geboekt met vertrek op 1 juli 2020 en betaalden reeds een voorschot van een kleine 900 euro. Drie weken voor vertrek zouden we het resterende bedrag moeten overmaken. Wij zien het, gezien de omstandigheden, echter niet zitten om dit jaar met vakantie te gaan. Kunnen wij nu reeds omboeken naar volgende zomer? En moeten wij het resterende bedrag dan dit jaar nog betalen of gewoon volgend jaar?

Reputatie 5
Badge +1

Beste @y.drei,

Excuses dat er nog niet op je vraag over de voucher was gereageerd.

Als je nu een vakantie boekt met de voucher en deze vakantie wordt op een later moment geannuleerd door TUI vanwege corona, dan krijg je een tegoed/voucher ter waarde van het bedrag dat je voor die vakantie hebt betaald. Mocht je nog tegoed over hebben van de eerste voucher, dan behoud je ook dat tegoed. 

Groeten,

Tessel

Reputatie 5
Badge +1

Beste Anita (@funnymeami),

Je kunt je vakantie zeker wel omboeken naar een vakantie in de zomer van 2021. De vertrekdatum van de door jou geboekte reis moet voor 31-03-2021 liggen, maar de vertrekdatum van de nieuwe reis kan ook daarna liggen.

De regels voor de versoepelde omruilgarantie zijn als volgt:

• Omruilen mag tot 7 dagen voor vertrek. (Voor rondreizen en riviercruises is omboeken mogelijk tot 21 dagen voor vertrek)
  • De versoepelde omruilgarantie is geldig tot en met 31 augustus 2020. 
  • De oorspronkelijk geboekte vertrekdatum dient te zijn gelegen voor 31 maart 2021.
  • De omruilgarantie kan ingezet worden voor een vertrek later in het zomerseizoen, het najaar of de winter of het zomerseizoen van 2021 vanaf het moment dat deze periodes boekbaar zijn.
  • Als de reissom van de nieuwe vakantie duurder wordt, dan is de meerprijs van deze vakantie voor eigen kosten. Als de reissom van de nieuwe vakantie goedkoper wordt, dan krijg je het verschil terug tot maximaal 40% van de initiële reissom in de vorm van een voucher.

De voorwaarden van de TUI omruilgarantie vind je hier

De reactie van y.drei klopt ook, maar dit geldt specifiek voor de voucher die je krijgt als je reis door TUI geannuleerd wordt i.v.m. corona.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Reputatie 5
Badge +1

Beste @Ilse en Johan,

Je kunt je vakantie omboeken naar een vakantie in het zomerseizoen van 2021. Of je nu kan omboeken naar precies dezelfde vakantie ligt er aan of deze al boekbaar is. We doen ons best om alle zomervakanties van 2021 zo snel mogelijk online te zetten, maar dit kan even duren.

Je kunt je reis omboeken naar iedere bestemming die beschikbaar is. 

De aanbetaling die je  reeds hebt gedaan, geldt ook als aanbetaling voor de nieuw geboekte vakantie. Alleen als de totale reissom van de nieuwe vakantie hoger ligt dan de oorspronkelijke vakantie zal er gevraagd worden om een extra aanbetaling, zodat in totaal 15% van de reissom is voldaan. De rest van het bedrag moet 6 weken voor de vertrekdatum van de nieuwe reis zijn voldaan. 

Hopelijk is het zo duidelijker voor je.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Hallo,

Ik lees dat de vouchers voor geannuleerde reizen tot begin mei al zijn uitgegeven.

Mijn reis van eind maart was ook geannuleerd. In 'MijnTui’ zie ik geen voucher staan onder ‘Mijn overzicht’ of ‘Mijn Profiel'.  Waar van MijnTui zou ik de voucher moeten terug zien? 

Alvast bedankt voor uw reactie.

Grt,

Sas

Reputatie 4
Badge

Beste Sas,

Ik stuur je even een privébericht.

Groet, ^Daisy 

Goedemiddag, 

Wij zouden 29 mei op vakantie gaan naar Mallorca. Nu is alles tot en met 28 mei geannuleerd, maar de kans is natuurlijk nihil dat onze vakantie doorgaat. We moeten echter wel morgen het restantbedrag van de reissom overmaken.. Hoe zit dit nu?

Groet, Lisette

Reputatie 4
Badge

Beste @Lisette,

Bedankt voor je bericht op onze Community. Ik begrijp dat het vervelend is dat er nog niet veel duidelijk is over je reis van 29-05. 

De informatie over de verschillende bestemmingen verandert dagelijks. Om die reden kunnen wij je nog geen verdere informatie geven over vertrekken vanaf 29 mei 2020 e.v.. Zodra wij hier meer over weten, zal er contact met je worden opgenomen. Wanneer je twijfels hebt over het maken van je reis, dan kun je gebruik maken van onze versoepelde omruilgarantie. Alle reizen kunnen voor 31 augustus omgeboekt worden naar een andere vertrekdatum, bestemming of gezelschap. Dit mag maximaal 2x kosteloos.

Je kunt er ook evt. voor kiezen om de reis te betalen, en wanneer deze door TUI geannuleerd wordt, je dan een voucher krijgt van TUI. Dan kun je deze later inzetten voor een nieuwe vakantie. 

Ik hoop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben. 

Groet, ^Daisy

Als ik onderstaande informatie lees, hoe kan het dan zijn dat ik van TUI nog niets verneem?

“Vanaf 4 mei vindt een geleidelijke versoepeling van de lockdown plaats. Dit gebeurt in meerdere fasen van 1 à 2 weken waarbij steeds bepaalde categorieën openbare gelegenheden open mogen. Het is de bedoeling dat op deze manier eind juni alle winkels, musea, hotels en andere openbare gelegenheden weer open zijn. Wel zullen speciale maatregelen van kracht blijven. Zo mag men inmiddels wel weer zonder opgave van reden de straat op maar geldt dit alleen binnen de provincie waar men woont. Reizen daarbuiten en naar de eilanden is nog niet mogelijk. Ook is het verplicht om in bepaalde gesloten ruimten zoals ziekenhuizen en het OV mondkapjes te dragen. Op de webiste van Visit Greece (Engelstalig) vindt u actuele informatie.”

Reputatie 4
Badge

Beste Ruud, 

De informatie over de verschillende bestemmingen verandert dagelijks. Wij staan in nauw contact met BuZa, de ANVR en de SGR. Hier op de Community hebben wij op dit moment helaas niet meer informatie dan de consument. Zodra er meer bekend is, zullen wij dit direct communiceren. 

Wanneer je twijfels hebt over het maken van je reis, dan kun je gebruik maken van onze versoepelde omruilgarantie. Alle reizen kunnen voor 31 augustus omgeboekt worden naar een andere vertrekdatum, bestemming of gezelschap. Dit mag maximaal 2x kosteloos.

Blijf gezond Ruud! 

Groet, ^Daisy

Hallo, ik snap jullie niet zo. Als de regering zegt dat we per 1 juni met maar 40% in het OV mogen waarom zouden dan de vliegtuigen wel vol mogen zitten?

Als de Griekse regering zegt dat per 1 juli de vakantiebestemmingen voor buitenlandse toeristen langzaam weer open gaan waarom annuleren jullie dan niet alles tot en met eind juni?

Wij zouden op 1 juni naar Santorini op vakantie gaan en hebben nog niets gehoord. Een logisch denkend mens kan toch op zijn vingers natellen dat het gewoon niet door gaat? Waarom rekken jullie de boel?

Helemaal eens met je opmerking. Een vraag met een dergelijke strekking had ik ook en het enige wat je krijgt van TUI is een ontwijkend antwoord en een heel omruilverhaal.

Wij hebben een stedentrip naar Lissabon geboekt met vertrek op 2 juni, dus net na 28 mei. We zijn in dubio om te wachten of de algemene annulering verlengd wordt, gezien alleen noodzakelijke reizen mogen. Of om toch zelf de knoop door te hakken en om te boeken. Klopt het dat bij omboeken direct al een nieuwe boeking moet worden gemaakt? Graag willen we dan volgend jaar alsnog naar Lissabon maar dit kan nu nog niet geboekt worden.

Reputatie 5
Badge +1

Ik snap dat jullie willen weten waar je aan toe bent. Het lastige is dat er op dit moment nog te veel onduidelijkheiden zijn. Zodra we meer weten, zullen we dat ook direct communiceren.

De mogelijkheden moeten per bestemming bekeken worden en de informatie over de verschillende bestemmingen verandert dagelijks. Om die reden kunnen wij je nog geen verdere informatie geven over vertrekken vanaf 29 mei 2020.. Zodra wij hier meer over weten, zal dit direct gemeld worden op de website en via onze andere kanalen.

Als je dit niet wilt afwachten, adviseer ik je gebruik te maken van onze versoepelde omruilgarantie. Alle reizen kunnen voor 31 augustus omgeboekt worden naar een andere vertrekdatum t/m zomer 2021, bestemming of gezelschap.  Meer informatie hierover vind je in onze FAQ.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Reputatie 5
Badge +1

Beste @annemarievdkr ,

Het is inderdaad alleen mogelijk om je reis om te boeken naar het aanbod dat beschikbaar is. We zijn heel hard aan het werk om zo veel mogelijk van ons aanbod online te zetten, maar dit kan even duren. Ik zal voor je navragen of er duidelijkheid is wanneer de citytrips naar Lissabon voor 2021 online komen.

Groeten,

Tessel

Ik heb telefonisch kontakt gehad met het TUI service center met de vraag of ik meerdere Coronavouchers kan gebruiken voor één nieuwe boeking. De medewerkster vertelde mij dat zij dit niet wist, maar dat zij het hoofdkantoor zou benaderen.

Toen zij terugbelde had zij het volgende antwoord: op dit moment is dat niet mogelijk maar er wordt aan gewerkt om de software in het systeem aan te passen zodat bij een boeking meerdere Corona voucher actiecodes ingevoerd kunnen worden. Ik zou dit zeer prettig vinden, zodat ik in plaats van de geplande reizen één zeer exclusieve reis kan boeken met meerdere vouchers.

Kunt u mij zeggen hoe de status is van de software-aanpassing?

B.v.d.

Chris

Reputatie 5
Badge +1

Beste Chris,

Het is helaas nog niet mogelijk om meerdere Corona-vouchers op één boeking in te leveren.

Ik heb geen inzicht in de termijn waarop dit wel mogelijk is.  Zodra dit het geval is,  zal dat gecommuniceerd worden in de  FAQ op onze website. Je vindt de meest actuele informatie hierover bij de vraag “Q: Kan ik meerdere Corona-vouchers voor één nieuwe boeking gebruiken?”.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Wij zouden op 27 april vertrekken naar Turkije. Ik lees hier dat de vouchers al uitgegeven zijn voor geannuleerde reizen tot begin mei. Helaas hebben wij nog niks gezien. 

Laat staan dat wij überhaupt iets te horen krijgen van Tui reisbureau, zowel voor de annulering maar ook hoe nu verder. We moeten zelf alles vragen, krijgen als antwoord nog niks bekend. Jammer, vind het geen service. 

Nu hoor ik dat mensen in onze omgeving al geld terug hebben gekregen van de door hen geboekte reis. Ben benieuwd hoe dit nu allemaal wel kan. 

Reputatie 4
Badge

Beste @BertL,

Wat vervelend dat je weinig informatie krijgt vanuit het TUI reisbureau waar jij jouw reis geboekt hebt. Het blijft een uitzonderlijke situatie, waar wij ook nog nooit eerder mee te maken hebben gehad. Daarom weten wij ook niet altijd alles direct, omdat er zaken uitgezocht moeten worden. 

Het uitgeven van de vouchers gebeurt in fases. Op dit moment is er al een groot aantal vouchers verwerkt, maar we waren een aantal uitzonderingen. Één uitzondering daarvan is de volgende: 
- Alle boekingen die vanaf 13 t/m 31 maart al geannuleerd zijn, met vertrek t/m 30 april 2020.
Deze worden in de loop van de maand mei uitgegeven. Ik verwacht dat jouw boeking hier ook onder valt. Daarom zou ik je graag willen vragen om nog even geduld te hebben. Het verstrekken van de vouchers gebeurt handmatig en aangezien elk voucher bedrag anders is, kost dit erg veel tijd. Heb je eind deze week nog geen voucher ontvangen, dan hoor ik dit graag. Dan zal ik even extra navraag voor je doen! 

Wanneer je een nieuwe reis wilt boeken, dan kan dit wel alvast. De voucher kan later nog verrekend worden op je nieuwe boeking. 

Ik hoop je hiermee voldoende geinfomeerd te hebben Bert. Voor nu wens ik je een fijne week en veel gezondheid toe.

Groet, ^Daisy

Beste @BertL,

Wat vervelend dat je weinig informatie krijgt vanuit het TUI reisbureau waar jij jouw reis geboekt hebt. Het blijft een uitzonderlijke situatie, waar wij ook nog nooit eerder mee te maken hebben gehad. Daarom weten wij ook niet altijd alles direct, omdat er zaken uitgezocht moeten worden. 

Het uitgeven van de vouchers gebeurt in fases. Op dit moment is er al een groot aantal vouchers verwerkt, maar we waren een aantal uitzonderingen. Één uitzondering daarvan is de volgende: 
- Alle boekingen die vanaf 13 t/m 31 maart al geannuleerd zijn, met vertrek t/m 30 april 2020.
Deze worden in de loop van de maand mei uitgegeven. Ik verwacht dat jouw boeking hier ook onder valt. Daarom zou ik je graag willen vragen om nog even geduld te hebben. Het verstrekken van de vouchers gebeurt handmatig en aangezien elk voucher bedrag anders is, kost dit erg veel tijd. Heb je eind deze week nog geen voucher ontvangen, dan hoor ik dit graag. Dan zal ik even extra navraag voor je doen! 

Wanneer je een nieuwe reis wilt boeken, dan kan dit wel alvast. De voucher kan later nog verrekend worden op je nieuwe boeking. 

Ik hoop je hiermee voldoende geinfomeerd te hebben Bert. Voor nu wens ik je een fijne week en veel gezondheid toe.

Groet, ^Daisy

dank je wel voor je reactie. Maar dan snap ik nog niet hoe het kan dat mensen al het geld terug hebben kregen (en geen voucher!!) van de reis met de vertrekdatum 26 april. 

Reageer